Kör på som vanligt idag kikar på 5 minuter av matchen sen går jag över helt till forumet för att få den sköna känslan att mitt i allt helvete finns det fler som tycker som jag om matchen och det blir som nån lullig bomull runt hjärtat att veta att man kan dela spy känslan med så många underbara människor som ni är här… buissnes as usual
Förlåt, kanske är en okunnig mupp. Men varför i helvete får inte Dichow få starta nu?
Man kanske inte vill knäcka honom inför det kommande kvalet?
Får säkert stå lite mer framöver, sakta men säkert matcha i form.
Som att det skulle hjälpa nåt…
Jonathan Davidsson, vår ratade fjärdekedjespelare, i Skellefteås förstakedja, där ser man. Ett sånt lag borde vi ju lätt slå…
Tror på total genomklappning idag och det blir nån slags spiken i kistan. Brukar bli så för ett lag som är mer eller mindre kvalklart. Nästan så laget behöver det. Så man kan börja ladda om inför kval - på riktigt.
Och det mest spännande ikväll är väl egentligen hur det går för våra eventuella framtida kvalmotståndare.
Modo borde kunna vinna över Leksand hemma. Örebro borde kunna ta poäng hemma mot Frölunda. Linköping möter Brynäs borta… Enough said.
Kollar målvaktsvalet…loggar ut igen, helt obegripligt
Dichow skulle fått chansen. Har svårt för Hugo efter han skämde ut sig i matchen mot Modo. Han var jättebra i början av säsongen men nu borde Dichow spela.
Nej. Man hoppar tillbaka i havet.
Sjukt att Hugo är tillbaka direkt. Vad för signaler skickar detta? Är det synd om Hugo på något sätt? Vafan är detta för behandling av dicken?
Då missar du ju ”det farliga slutspelet” med en vätskebristgalen BL. Måste stanna på ön för upplevelsen!
Jag bryr mig inte nämnvärt om resultatet men det jag vill se är lite jävla inställning. Tryck på i närkamperna, va tjuriga, kämpa och visa lite livstecken. Poäng är inte längre intressant, kvalet är ett faktum, men uppförandet måste upp.
Känner mig inte alls trygg med Hugo i mål… Vad ska Dichow behöva göra för att få bevisa sig?
Håller med. Dicken kommer in och gör en helt okej insats efter nytt Hugohaveri (även om laget gjorde samma haveri utanför kassen).
Han åker med till Norrland men får inte chansen nu heller.
Mycket tveksamt beslut. Tänk om vi kunde byggt en målvakt inför kvalet istället för att peta ned den chansen i leran och trycka till med hälen.
Blir mer torsk än det finns i havet.
Bye bye Blomman.
Just när det gäller målvakterna är jag av åsikten att det spelar ungefär 0,5 procents roll vem som står.
Vi har skrikit efter Hugo när Dichow varit usel.
Vi har skrikit efter Glifford när Hugo varit usel.
Vi har skrikit efter Hugo när Glifford varit usel.
Nu skriker vi efter Dichow efter att Hugo varit usel.
Det är totalt rundgång.
Oavsett vem vi skriker efter så kommer målvakten i fråga inte göra någon skillnad. Det lilla, lilla, lilla undantaget Glifford. Han är den där 0,5 procenten jag talade om inledningsvis.
Med det sagt. Vi har ingen förstamålvakt. Vi är faktiskt tyvärr närmare att ha tre tredjemålvakter än tre andramålvakter.
Vad har du rökt? Vi har en första lina, en halv andra lina och resten spelare som knappt passar i fjärde.
Backarna vill jag inte ens uttala mig om.
Tror vi måste vinna idag om vi ens ska få chansen att bli farliga i BLs ni vet vad.
Litar på firma BL/AB, de har koll.
Om det som inte kan ske sker och vi mot förmodan, och BLs löfte, skulle hamna på plats 13 så följer jag ÖHK och LHC lite extra. Ingen av dem imponerar precis, tvärtom lika kassa som ABs HV i princip.
Efter vändningen i matchen i HG i slutet av november så har ju Örebro varit i särklass sämst i SHL. Var ju typ serieledare då.
Jag hoppas iaf vi får se nånting som liknar förbättring idag. Sen om vi har sån tur att vi tar in poäng på lagen ovanför är bara en bonus. Ingen man räknar med men alla lag känner press och det är ändå hockey.
Jaha… yay lördagshockey