Om vi bortser från försvaret och enbar ägnar oss åt Forwards och centrar i 1-3 line, framstår prestationerna som tämligen otillräckliga. Dock kan du svårligen bestrida det faktum att trots säsongens bristfälliga utfall, uppvisas namn som på pappret framstår som synnerligen prominenta och eftertraktade.
Sitter och funderar på om jag ens vill se matchen. Ligger på soffan, smått bakfull, fru och barn är hos svärisarna till imorrn så det är egentligen upplagt för en perfekt hockeylördag men jag känner fan inte för det ens.
Det här laget har verkligen sugit ur det roliga med ishockey.
Du kan korka upp till Sverige mot Finland senare
Ja att köra en kalsarikännit när man är själv hemma en lördag är givet. Sverige - Finland blir nog en banger!
Ja, så är det nog allt. Alla de förändringar som dom gör finns ju bara innanför de fyra väggarna. Är så himla tröttsamt att vi sitter här återigen efter förra året och året innan dess.
”Nu skall det bli förändring”. ”Kravställan är för dålig”. ”Kontinutet är ledordet för oss”.
Likt förbannat så sitter det personer i våran ledning som inte har den kompetensen som SHL kräver.
Jag har absolut inget emot att börja om i HA, vet ni varför? För att det enda som är värre än att inte spela i SHL är att inte känna igen sin förening öht.
Tittar idag tänkte jag…
Jag ska ha måndags kul och kolla igenom de övriga SHL-klubbarnas styrelse och se hur de är komponerade. Blir ett intressant projekt
Hoppas vi åker på en riktig jävla käftsmäll idag!
Förs då kanske man vaknar i lednignen.
Engsund får frågan “Blir du kvar i HV71?” och rycker då på axlarna, ler och säger" det vet jag inte"…Killen har ju inte fokus på HV71 direkt…
Jag känner nästan att jag inte vill att vi vinner. Vill inte att man får några falska förhoppningar om att komma upp till plats 11-12.
Ja… antingen det eller att man äntligen hittar nåt som liknar ett strukturerat spel.
Lär väl aldrig hända dock, varför skulle det helt plötsligt? Hopplöst.
Fyfan. Kräks. Dra åt helvete Engsund.
Men släpp honom nu, Björn… känns som att han verkligen vill till Luleå också
Det såg onekligen väldigt sjukt ut.
Väldigt konstig reaktion från Engsund faktiskt
Varför i helvete är han ens med i laget?
Skulle ha placerats på läktaren direkt när Luleå-gate startade och han slutade lira hockey.
Svårt att se vad en iskall Engsund, med fokus och hjärta för en annan SHL-klubb, ska kunna bidra med som inte en hungrig Hallquisth skulle göra tio gånger bättre. Lär ju inte direkt ingjuta mod och kämparlust som assisterande kapten i omklädningsrumnet utan går säkert runt, ler och är arrogant. Fyfan.
Då kan han gott lämna nu, låt killen ta en taxi till Luleå nu direkt. Jag vill inte ha spelare som inte vill spela för oss.
Fyfan, bara dra åt hel…
Släpp honom, ren ekonomisk vinst eller? Luleå betalar väll?
Inte direkt vad HV71 behöver inför ett stundande kval. Att han sen har ett A på bröstet gör det hela nästan komiskt bedrövligt. Bort med han!
Rätt skönt bli förbannad redan innan nedsläpp.
Så man har fått in de rätta HV-känslan.