Omgång 44: HV71 - Färjestad BK

Säger väl det mesta om vår backsättning när Martinsson och Billins går in på 6 backar trots bristen på prestation under säsongen. Får medge att Billins spottat upp sig senaste tiden dock.
Backsidan är således inte tillräckligt bra.
Trodde aldrig att jag skriva detta men saknar faktiskt Glad.
Han borde gå före både Billins och Martinsson.

1 gillning
1 gillning

Sätter en ölbärs på att HV inte är med från starten ikväll :beer:

Blir faktiskt bekymrad när jag ser att Martinsson fortsätter matchas på det sätt han gör. Visst, vi har ett par, tre skador. Men i min värld är Martinsson fortfarande inte den som ska spela runt 20 minuter.

Näst sämst plus/minus i hela serien. Inne på 42 procent av alla HV:s baklängesmål.

Martinsson är riktigt, riktigt dålig. Inte alls den toppback som han inför säsongen målades upp som (ett påstående man visserligen synade direkt).

Förutom att Martinsson inte är bra så ser han så otroligt loj ut. Ger intryck av att hockey, och att spela hockey i just HV, är det absolut tråkigaste och sämsta som finns.

Jag vill inte ha Martinsson på isen nu när det drar ihop sig i vår.

7 gillningar

Jag håller med dig till 100%
Han gjorde 2 bra matcher häromveckan men är nu tillbaks på den nivån han haft egentligen hela säsongen. Fattar att det är en prestigevärvning och lyfter stor lön.
Men någonstans bör man väl komma till en punkt även från organisationens håll att laget är viktigast?
Alla ser problemet men inget görs.

3 gillningar

Är hjalmarsson tillbaka och tränar och är spelklar ?

Vad gäller backarna så skulle jag inte vilja se Laslägga eller Martinsson i BP.

1 gillning

Hur har Nättinen använts när han är med i spel på träningarna?
Har han fått gå något som center?

Fan att kaski inte är med. Han har ju varit hur grym som helst efter skadan. Tungt jävla avbräck. Sjuk jävla otur på den skadan han fick. Hoppas han är tillbaka snart.

Är ute på lokal och tar lite fräschare tysk öl inför match.
Hade varit sjukt gött att vinna ikväll.
Håller som sagt med om Martinsson. Känns som det är dax att som flera påpekat.
Om man som spelare inte tillför nåt.
Då upp på läktaren. Och inget gnäll över det!!

1 gillning

Bra lurig den där freijd (det är #24) så tolkar det som att Hammer är tillbaka :crossed_fingers:

Det är ingen hammer med och ingen kaski heller enligt Swehockey.

Nättinen och Torp extraspelare

Tedenby över 49 minuter i PP utan mål.
Matson 1 på över 50 minuter.
Dessa herrar bör absolut inte spela PP.

4 gillningar

Vi har bara material for en PP femma. Så har det varit hela säsongen. 2:a PP ska göra allt för att inte släppa in mål :joy:

Sen börjar man ju undra om Tedenby håller för SHL överhuvudtaget. Även med HV hjärta kan han inte göra mer på isen.

Spelar ej: Hjalmarsson, Kaski, Önerud och Boedker.
Källa twitter

Kan Vesel komma igång på den här nivån och väcka Foppa? Går Nättinen in i tredje eller fjärde? Vilka spelar var i special teams,
Och hur går det för Oskarshamn…

Känns som en på annons för nästa veckas avsnitt av lödder.

1 gillning

Och hur många mål är Martinsson inne på idag

HV får inte förlora idag Brynäs har sin extramatch på lördag. Det kan skilja 7 poäng med vår tur.

Idag mina damer o herrar. Så firar vi. Oavsett resultat. Boedker är borta ur laguppställningen. Helt fantastiskt. Och bara de värt att fira. Dock helt otroligt att de hann gå 42 omgångar innan man fattade.

Samtidigt är 13 och 15 minus spelarna Miele och Martinsson på isen. Överlägset sämst i HV. Det är spets det.

Frågan är om vi inte skulle ta ut laget uteslutande på +/-. Då håller vi oss nog kvar.