Omgång 44: HV71 - Färjestad BK

HV71 vs Färjestad BK


imageimage

Imorgon är dagen efter att transferfönstret slängts igen, hårt, bryskt och helt utan hänsyn till huruvida Jagr hunnit fram till disken i Biltema’s korvkö, eller inte…

Beroende på hur man väljer att konsumera textmassorna på detta forum så kan man utläsa allt från att vi behöver ett helt nytt lag till att vi är klara med spelarköp och bör låta laget hitta samman. Oavsett så är det imorgon vid nedsläpp klart vilket lag vi har att tillgå. Själv kommer jag inte hålla andan under onsdagskvällen utan gläds med det senaste finska tillskottet med tjeckisk frisyr.

Viktigare, IMHO, än ett sent tillskott från hockeyns borttappat-låda, är att få tillbaka och igång de spelare som redan är kontrakterade. Jag saknar Hammer. Kanske inte mest (inte alls faktiskt) pga den extremt stabila insats som gjorts på isen, utan mest för den person och ledare han är. Nästan lika viktigt är att hans närvaro borde kunna medföra att vissa andra backar med svag form, kan placeras på läktaren.

Läktaren. Man blir som HV-fan väldigt nyfiken på just läktaren. Inte pga underbara fans, utan för möjligheten att placera en rad underpresterande spelare där. Just läktaren tror jag kommer ha den viktigaste rollen framgent. De som sitter där, kommer i mycket avgöra HV’s möjligheter. Så låt oss framgent hålla läktaren under lika stor bevakning som vi gjort korvkön på Biltema. För efter ikväll blir den personalen ledig och behöver en ny uppgift. “Arbetsrotation” skall in på vågrätt fyra.

Lindbom levererar

FORZA HV71!!

15 gillningar

Som vanligt en mycket välskriven matchtråd.
Rent nöje att läsa dina rader!

2 gillningar

Nättinen spelklar?

Någon som vet var Hjalmarsson är i “hjärnskakningstrappan”? Långt kvar eller är det återkomst i närtid?

Konstig att man längtar efter Nättinen trots att han bevista noll när han väl spelat. Är väl for Matson inte har nån uppsida alls.

Inte konstigt alls då uppsidan är helt otrolig!

Tre raka nollpoängare mot FBK skulle av somliga tolkas som att det kommer bli torsk ikväll.

Rent statistiskt dock brukar sånt här alltid jämna ut sig över en säsong då det inte hör inte till vanligheterna att ett lag blir “nollade”.

Så jag hoppas att det talar för att HV fortsätter sin poängtrend ikväll.

1 gillning

Vi behöver Kaski i PP snälla spela :weary:

Kaski inte med på värmningen idag, spelar antagligen inte. Alla övriga med.

Då får vi prova Kalle Maalahti där han såg ut at ha spelsinne iaf men det blir väl 64:an som vanligt.

Nu har vi ju övat på PP enligt Lindbom så blir spännande att se hur dom ställer upp.

2 gillningar

Övning ger färdighet säger dem. Tyvärr har HV:s PP varit allt annat än bra under säsongen. Tycker man lyft det på senare tid, men mot Frölunda va det ingen höjdare

Tycker när väl lägena kommer så är det inget fel på dem, herregud mål kan de göra liksom. Det är bara etableringen i offensiva zonen när de ska driva in pucken som det blir lite parodi. Speciellt när Miele får en perfekt passning av Laslägga och bara åker in rakt på en Frölundaspelare liksom så den kan skickas ned igen. De måste prata mer om etablering i offensiv zon för det känns som att kan de förbättras så kommer PP definitivt bli bättre

hoppas att vi slipper pp

4 gillningar

Som krycek skrev, alla utom Kaski var med på värmningen. De som är med på värmningen brukar vara uttagningsbara. Jag kunde skönja några små förändringar.

Verkar som att Sjöholm spelar med Andrae igen och att Billins spelar med LaLeggia. Maalahti ihop med Martinsson. Sen blir det väl Torp som sjunde back, alternativt Hjalmarsson.

Så här tolkade jag uppställningarna:

Martinsson, Maalahti
Andrae, Sjöholm
Billins, LaLeggia
Torp, Hjalmarsson

Miele, Shore, Petersson
Tedenby, Moelgaard, Lenc
Matson, Vesel, Forsberg
Hansson, Vigneault, Lindbäck

Boedker, Nättinen och Önerud verkar tävla om att bli extraforward. Själv tycker jag Nättinen börjar se riktigt vass ut.

1 gillning

Vågar man drömma om OS-form och joker-roll på Nättinen?

1 gillning

Bödker Nättinen Önerud låter som en förstakedja! Vi kanske borde rulla på 5 formationer ikväll :upside_down_face:

1 gillning

Ja, och två backpar :slight_smile:

1 gillning

Var det inte Leffe Boork som rulla på 5 formationer och en fick vila varje match för några år sedan :joy: Tja om det inte var i Modo.

Eller så spela han 3 och vila 4:e nåt sånt var det.

Vågar man drömma om OS-kapten-form på Miele… :crazy_face:

1 gillning

Tycker vi ligger lite för långt ner med alla OS-centrar i laget

1 gillning