Omgång 44: HV71 - Malmö Redhawks

[size=150]HV71 - Malmö Redhawks[/size]

Två raka torsk för HV71, förhoppningvis blir det vinnst mot Malmö på
torsdagskvällen. Nya spelare har HV värvat och en av dom kan spela
mot Malmö, Mikko Lehtonen backen från finska ligan. Anton Bengtsson
skadade knät i matchen mot Lif och är borta en månad.

Mikko Lehtonen på plats: hv71.se/artikel/wycvaiz6v-3i … arps-arena

jnytt om Ullström: jnytt.se/article/khl-centern … -for-hv71/

Shl: shl.se/play/video/15602644

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Spännande match. Ser fram emot Mikko Lehtonens debut vad jag har hört/läst. Fan att man inte är på plats.
Spänner garanterat bågen omgående och visar var finska skåpet ska stå - både defensivt och framförallt i PP.

Forza #44 Mikko Lehtonen

Ska bli väldigt intressant att se Lehtonen ikväll, läste att han själv beskriver sig som en back med snabba fötter och som gärna skjuter från blå, får vi se honom som ensam back i vår första PP- uppställning?

Jag skulle nog inte bli förvånad om Lehtonen matchas lite här och var och testas lite.
Vill inte se att vi dömer honom efter två eller tre matcher oavsett om det blir plus eller minus.
Har dock stora förhoppningar om en förändring av PP på sikt. (Med Ulla?)

matchen ser ut å streamas live på jnytt om jag inte såg helt fel

Han har 44 då kan han inte misslyckas

Linus Sjuk ?

Tänkte du inte lite fel då Ward hade #47(27) eller på dessa lirare :wink:
Tröjnummer #44
98/99-02/03, Mikael Lindman
04/05, Kimmo Peltonen
09/10, Janne Niinimaa
12/13, Sebastian Dyk
12/13, Oscar Engsund
15/16-, Ryan O’Byrne

Mikko Lehtonen om kvällens match
hv71.se/artikel/1cc4aiz8d-3i … lens-match

Janne Niinimaa vilken Gud!

Undrar hur man motiverar att törngren är extraforward till förmån för Brännström? Ibland förstår jag mig inte på hur laget formeras.

Det var Niinimaa jag reffererade till :stuck_out_tongue:

Det är väl ändå helt ok att Isak Brännström spelar. Tycker han var en av lagets bästa forwards mot Leksand, så han har ju inte direkt spelat sig ur laget. Törngren har nyss varit sjuk och kommer säkert att få speltid under kvällen också. Då får han visa att han vill va med och spela sig in i laget igen.

Erik Brännsttöm vilar. Ser inget kondtigt i det. Han kom upp från j20 och har fått extremt mycket speltid. Det är viktigt att alla håller och orkar inför slutspelet.

Plus att Erik B också spelat hel del i landslaget. Antar att han själv känner sig sliten, inget konstigt alls efter hans utveckling med enormt mycket speltid överallt.

Bara stillbild har någon sändning ?

Bra start och HV är arga ikväll.

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA :smiley: :smiley: :smiley: :smiley:

Gott Arla!!!

Bra inledning. Håll detta nu och slå inte av. Snyggt av#40 och ny assist på #90

Tänk om Sandberg hade ett bättre avslut…vad mål den killen skulle gjort