Omgång 44: HV71 - Malmö Redhawks

[size=150]HV71 - Malmö Redhawks[/size]

Hemmamatch mot Rödhökarna stundar för HV71.Ett HV
som kommer från en skön hemmaseger mot Örebro.
Oskar Sundh ska firas innan match, han har spelat 500 matcher
i HV tröjan.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Ouch, varje match nu är en MÅSTE match. Men jag är fett orolig, tycker formen ser brutalt dålig ut det senaste.
Vi vann emot Örebro på TUR och ett bra PP, Hugo var bra men shit va stopskott och skit Örebro hade. Dom förnedrade oss med skotten.

Spelar vi så emot Malmö så kommer dom käka upp oss

HV kör alltså två hyllningsmatcher på raken! Det känns vågat. Särskilt mot MIF som man har otroligt svårt för. Stor risk att det blir 0-5. I de senaste två matcherna mot MIF har HV endast mäktat med 1(!) mål…

Och så ska man hylla klubbikonen Oscar Sundh. Hoppas verkligen att man gör det med den äran och vinner. En riktig hedersman, nr 13.

Samt att det är medlemsmatch, där ingen mindre än Johan Hult kommer och informerar de medlemmar som dyker upp om lite saker som är på gång… Spännande må jag säga. Jag ska dit.

Tror faktiskt vi kommer få se ett helt annat HV imorgon. Dags för det nu!

Idag hoppas jag vi trummar på från start.
Vill fortsatt se Ikonen i pp.
Han har gjort de ruskigt bra där sen han fick chansen.

Laget mot Malmö:

Holmström och bergström fortfarande borta. Martinsson sjuk. Säkerhetsrisken Persson in i laget igen. Känns som en garanterad förlust idag.

Ja helt obegripligt att man måste köra med 7 backar till varje pris i varje match.
Med tanke på att Persson är kallare en isglass så hade man väl kunnat köra på 6 backar.

Mmm nån idé som Lillis har. Ser hellre andrae isåfall. 1000 ggr bättre.

Holmström är 13e forward.

Ser att många här på forumet har en övertro på juniorer, typ Andrae och Nybeck. Båda blir säkert bra med tiden, men så här i slutspurten och i ett slutspel är de alldeles för gröna. Det vore dessutom orätt mot dem, tror jag. För övrigt tror jag att Persson kan passa bra mot stora och tunga malmöforwards och en begränsad istid.

Bra att Alnefelt står. Tror dock att det blir förlust ändå. Tror 1-4 är ett rimligt resultat.

återigen en måstematch, kommer hv stäppa upp sitt spel? Visst man vann sist men alla som kan hockey fattar vi hade tur den matchen för vi var inte alls bra. Vi var bra i 2 pp och avgjorde där, nu måste spelet stäppas upp

Går utmärkt att spela på 6 backar, Med Martinsson borta hoppas man ju Norbe får mer istid och visar sina kvaliteter som han gjort i KHK.
Persson kan slängas in om det behövs mer defensivt spel.

Sylveröv…en äcklig spelare

Fegbeslut av Domarn :imp:

för fan dommarjävel han ville inte ta den alls. Blev tvungen o ta den pga önerud gick in.

suck felspelare få de läget…

Fel person som kom fri…och fel person på returen :sunglasses:

Bättre start idag! Hoppas det håller i sig.