Omgång 44: HV71 - Malmö Redhawks

Den hade Pettan satt!

Urk, påminn mig inte om att Pettan spelat i det skitgänget, blir gråtfärdig

Tycker han kan ersätta Emil några matcher.
Maken till att hålla i pucken alldeles för länge har jag inte varit med om.

Hoppas Norbe får fortsätta i pp. Lär väl dock inte hända.
Måste säga att Norbe imponerar på mig hittills.

Varför spelar inte Törngren PP?

3 poäng är alltid 3 poäng. Oerhört viktig seger idag.

Tack för segern. Min son med familj åkte dit och jag hade biljett men stannade hemma. Min bror tog den och jag fick sitta i soffan och va hypernervös.
Persson gör mig nervös, sen sätter dom in honom på boxplay när dom har en perfekt spelande Norbe.
Såg att han gjort en match för NIK. 2014

Persson? Tycker han var en av dom bättre backarna idag. Sen att han inte hänger med längre de håller jag med om.
Men idag var han bra och spelade tufft o resolut mot Malmös stora forwards. Den enda tillsammans med Didrik som stod upp i det fysiska spelet

Ikonen såg pigg ut idag.

Tycker HV gör en bra match ändå. Skapar en hel del chanser och vinner ju faktiskt 3p mot MIF som man bara tagit 2p av 9 möjliga inför kvällens match. Man hittade också nyckeln till att vinna över Alsenfelt, nämligen pass över centrallinjen. Tänk att det kan vara så enkelt…

Spelmässigt såg det ljusår bättre ut idag också, vilket känns bra eftersom det börjar dra ihop sig, och vi är på väg in i ett skede där det inte alls fungerar att ha en svacka.

Hugo, Ikonen, Didde och Lias gör en bra match, men jag ger min högsta poäng till Norbe. Självklart sett till prestationen, men också förutsättningarna. Om han kan hålla denna nivå så kan han visa sig vara ett guldkorn!

3p och HV hakar definitivt på uppåt. En bra lördag helt enkelt!

Bra match av HV, kan de bli mer stabila på den här nivån blir de topp sex. Malmöpoäng i den här matchen hade varit ett rån. Skönt att se Lias stark med puck och i närkamper och Törngren och Ikonen ta initiativ.