Omgång 44: HV71 - Timrå IK

Tjänstefel.

1 gillning

Då ska man åka in till HG igen och se en ny seger. Senast mot Skellefteå låg en torsk i luften och min känsla besannades tyvärr men ikväll är känslan helt tvärtom.

Jag tror att HV vinner ganska enkelt mot ett skadeskjutet Timrå. Denna matchen är enligt mig den enklaste vi har kvar. MoDo lekte enkelt bort Timrå senast trots ett matchstraff emot och dessutom har Timrå ytterligare en back borta.

Vi har en ny back på plats dessutom som jag tror får en flygande start i HV via en trepoängare.

Enda osäkra är om Lindbom får för sig att ställa Ortio i kassen men ska gå ändå. Rimliga dock att Dichow står.

Edit, såg att Ortio ska stå i kassen. Segerchansen sjönk från 80 till 60% precis.

Varför inte göra Dichow så matchredo man kan inför kvalet…… Så länge det inte är så att Dichow har någon mindre känning är detta dumt på väldigt många sätt. Dichow var ingen vägg sist men det var inte han som kostade oss matchen heller. Han måste ju få ha en ”normal” prestation utan att för den delen bli båsöppnare.

Nja jag ser ingen annan anledning att starta med Ortio än att man gjort sitt val inför kvalet tyvärr.

1 gillning

VARFÖR TA IN SERIENS SÄMSTA MÅLVAKT!?

4 gillningar

Med Ortio i mål blir det förlust… Hur fan tänker Lindbom!!!

2 gillningar

Men helvetes fans jävla skit, ursäkta språket men vad tusan ställer man Ortio för… Nej, nej och åter nej…

Hoppas jag blir grovt motbevisad nu, kom igen Ortio!

Dichow lär ju inte heller stå mot Frölunda. Det skulle lindbom känna var för konstigt. Ger upp.

Varför hatar Lindbom Dichow?
Denna födelsedagen kommer sluta i besvikelse.

1 gillning

Ju tidigare vi blir klara för kval, desto bättre. Vi måste ladda om batterierna och mindsetet inför 12 Mars!

Ja Lindbom måste ju ha nåt emot Dichow och Foppa. Ortio är Lindboms favorit verkar det som. Släpper 4 kassar per match i snitt. Hur fan ska man kunna vinna då.

1 gillning

samma här, plus att jag vill se istid på Foppa

asså ärligt talat, Avgå Lindbom, hatar Foppa och Dichow när båda UPPENBARLIGEN är bättre än andra som får spela

2 gillningar

Tittar man på Timrås forum så har dom aldrig varit mer säkra på en 4-1 vinst till HV! Dom tycker att Timrå bara spelar av säsongen, med en målvakt som har 7 kassar i närminnet.

Vi hoppas på att dom har rätt.

När man ser målvaktsvalet inför matchen:

image

6 gillningar

Tedenby tydligen skadad.

1 gillning

Med det försvar Timrå har måste det ju bli en HV-vinst(Erik Andersson får vikariera som back) så bergis på att Timrå vinner…

1 gillning

Känns som att ju närmar vi kommer kval desto mer vilsen börjar Lindbom bli. Han ser liksom inte längre skillnaden på vad som är upp och ner. Trasslar in sig och gör det svårare än vad det är. Oavsett om Lindbom tappat laget eller inte. Klart är att han börjat tappa greppet.

1 gillning

Hata…är ett ganska starkt ord.

1 gillning

Tror dom väljer att hålla igång båda målvakterna och låta dom tävla sista matcherna. Ortio borde va sugen att göra en bra match kan man tycka. Sen hade jag hellre sett Dichow med men det är inte en solklar förlust bara för Ortio står.

Vi ställer alltså inte det bästa laget på isen.

Men det sagt vill jag inget mer än att Ortio ska hålla nollan, men jag vill inte heller gå in i ett eventuellt kval med två målvakter som båda två känner att de inte har full tillit.