Omgång 44: HV71 - Timrå IK

HV71 vs Timrå IK


image image

En sådan där dag.
Idag är en sådan där dag. Ont och stel i ryggen. Det är grått, det är februari, det är dött. Inte ens pannkaka till lunch. Detta blir den suraste ingressen i forumets historia. Ett lhc-vattenmärke.

Till detta skall läggas den grundplåga som vår kära hockeyförening genererar. Självskada. Självplågeri. Självmål. Självförnedring.

Så. Nog. Nu. Idag slutar det. Ettan eller nollan kommer troligen att cementeras idag. Formarna är färdiga. Armeringen är najjad. Vid tiosnåret ikväll har troligen betongen brunnit klart.

Men. Mitt i denna misär så väljer jag glädjen. Det trodde ni inte. Inte jag heller. Men jag kommer nu sticka ut hakan. Redo för avhuggning: Vi vinner idag. Vi vinner på lördag. Så nu stänger jag denna ingress, medans min hjärna ligger på plus.

För HV, för framtiden!

Måns mumsar

FORZA HV71!!

10 gillningar

Räknar med kval så är inte ett dugg nervös inför denna match. HV visar inget som tyder på en vändning.

2 gillningar

Hjärtat hoppas på vinst, men hjärnan säger något helt annat…

Eftersom Modo vann mot Timrå så är det nog vi som får ta den smällen (Som vanligt). Någon som inte gjort mål på 3 månader? Räkna med att den torkan försvinner för motståndarlaget ikväll.
Jag är riktig less på att sitta och hoppas som ett naivt litet barn inför varje match “Nu vänder det” - “Det kan inte bli sämre”. Men det vänder inte och det blir tamejfan sämre också.

TLDR: Hoppas på vinst, tror det blir förlust efter en krampaktig insats.

TOMHET

Sköna positiva tankar eftersom våren anlände till Mölndal med omnejd igår.
Således idag sjukt skönt väder med duggregn och grå matta hela dagen ute i Arendal.

Det är alltid för sent att ge upp eller hur var det?
:rofl:

Idag och på lördag blir det vinst.
Det är redan bestämt sen länge!

Får passa på att ladda upp med nån ölbärs bara.

3 gillningar

Tror vi kommer få sota för nubben ik’s förlust mot modo ikväll säger 1-4 hv tar ledningen och en strimma hopp tänds men sen styrs en puck på skridskon av valfri hv back och det vänder jag tar till flaskan och kan tyvärr inte köra bil till jobbet i morrn :saluting_face:

2 gillningar

Tror nådastöten kommer idag. Förhoppningsvis i tid för att mentalt ladda för kval.

2 gillningar

TJA LA LA LA LA MATCHDAG!

1 gillning

Jag har spått i kaffesumpen, slagit de magiska tärningarna, frågat oraklet utanför Ica samt sagt Nubben baklänges 198 gånger högt under bussfärden hem utan att bli avslängd…detta sammantaget gör att jag är tämligen säker på HV- vinst.

4 gillningar

Nubbenkänslan i mig säger vinst. Kan man lita på den?

Orkar inte…

Jag har eldat igång HH på stan idag så nu jävlar

6 gillningar

Jag är mer intresserad av hur det går för Rögle, Malmö och Modo ikväll. Resultaten måste börja gå HVs väg om detta ska gå vägen. Räcker ju egentligen med 2 vinster/ 2 förluster så är vi förbi. Lättare sagt än gjort.

1 gillning

Vi har ändå rätt bra flyt idag, nu möter vi trots allt ett Timrå som saknar ett gäng viktiga backar.

Oavsett om vi går över strecket efter 52 omgångar så är det viktigt att vi kommer in i kvalet med en positiv trend. Avslutar vi starkt och IKO svagt så kommer vi nog lösa kvalet relativt bekvämt

Det ända jag är taggad på denna match är Colby Sissons, är inställd på kval ändå…

2 gillningar

Ngn som vet om Petersson gjorde sig illa på dagens träning? Förekommer vissa rykten på FB

Han är med i lineupen

2 gillningar

Ortio i mål…

Ortio i kassen. Då vart detta kört.

Lindbom hur fan tänker du egentligen?

1 gillning

Ja, visst fan är det sorgligt.
Bara gratulera Timrå till en seger.

1 gillning