Omgång 44: Karlskrona HK - HV71

[size=200]Karlskrona HK - HV71[/size]


[size=150]Karlskrona måste vända trenden[/size]

Publicerad: 2016-02-19 10:00

Karlskronas avstånd till säker mark är 19 poäng med 27 poäng kvar att spela om. Ska laget lyckas undvika det scenariot lär det krävas att laget nästintill går obesegrat de sista omgångarna. Med start på fredagen mot HV71.Läs mer på shl.se:
shl.se/shl-arena/39948/pregame/

[size=150]FORZA HÅÅVEE BLÅÅ!![/size]

Märkligt nog så gick i princip alla resultat med oss igår där rätt lag vann. Nu är vi i ett läge där 2 raka vinster kan ge oss ett läge där en slutspelsplats bara är 1 poäng bort - kanske troligare att vi bara är 3 poäng bort men ändå.

KHK har spelat bra på senare tid och har fått lite vind i spelet. Av erfarenhet så brukar ju HV ha extremt svårt mot sämre lag som inte spelar offensiv hockey men hoppas innerligt att man har en bättre plan på hur man ska komma igenom deras försvar i mittzon.

Ganska härligt nu när varje match känns som en slutspelsmatch :slight_smile:

[size=150]Livsfarligt[/size] läge. Alla hv-fans KRÄVER vinst och glädje i sina liv. KHK har spelat upp sig och HV är notoriskt dåliga mot sumpträsk-gäng.

Jag ser ångest och en “shit storm” på twitter i min spåkula.

Jag hoppas på en glad mig ikväll så du inte får allt förstår ångest attack på mig :sunglasses:

Ja nu är det bara 6 pinnar som gäller. Annars kan alla avgå, åka hem, lägga ner hela föreningen. Skämt åsido, är ganska nervig inför dessa matcher, khk har verkligen spelat upp sej den senaste tiden.

Jag tror vi vinner en viktig uddamålsseger igen.

saker som talar för att HV är på rätt väg:

PW på 4e plats i målvaktsligan.
HV på fjärde plats i PP-ligan.
1a line vaknade förra matchen, Thörna va öööööööve-styyyyyyyfv då va Schabon!

Viktiga matcher mot KHK nu. Ska vi ha en chans på topp 6 så måste vi ha åtminstone 5 pinnar med oss från dessa möten , med tanke på den tuffa avslutningen de sista 5 matcherna av serien ( 1 hemma , 4 borta ) . Go for it Håve

KHK har vaknat till liv, har vunnit mot Saik tex hemma och pressade Frölunda länge borta senast så lär bli svårt. Kan bara HV ge allt och mer än så, så ska de bli seger men blir nog jämnt och nervöst för oss alla.

Förutsättningarna känner man igen:

  • övriga resultat i omgången gick HVs väg
  • man möter ett sämre placerat lag som man bara “ska” vinna över
  • man har vid seger en mycket god chans att verkligen utmana om topp 6
    Detta i kombination med att KHK verkar ha hittat ett spel ger ju en känsla av…

När förutsättningarna är såna så vet vi ju hur det brukar gå… Men jag hoppas att HV vinner ändå! :sunglasses:

Kom igen, HV.

Känns osäkert KHK är absolut inte ofarliga :neutral_face:

Synd inget mål men riktigt bra spelat i PP för engångsskull :smiley:

Kör man fortfarande 4 fw i pp ?

Tycker HV gör det stabilt än så länge. KHK har inget och det enda som saknas är mål för HV. Det lilla som kunde bli farligt har varit en “nästan kontring” och två dåliga pass ifrån finnen…

Ser rätt bra ut, både vad avser tempo och passningsspelet. Tyvärr ser ju Honken obehagligt tät ut.

Publiken är lite lätt sura…

HV MÅSTE släppa sargen!! Man vinner fan inga matcher där…

Känns oroväckande att PW inte fått nåt skott på sig Han blir ju inte uppvärmd :neutral_face:

I en av linerna

1-14 i skott…men Khk hade nog bästa chansen…