Omgång 44: Skellefteå AIK - HV71

Tycker själva PP spelet varit kasst den senaste tiden trots statistiken. Dålig puckhandling och mycket pucktapp

Vi fick nästan Arto sätta i halsen där

fan ryck upp er nu

Tedenby är så sanslöst dålig i egen zon så jag tror aldrig jag sett på maken!!! Överarbetar nåt så jävligt!

Att säga att vi är tillbakapressade är ett understatment :smiley:

Totalt utspelade…håll perioden ut nu…

2-0 nu i PP vore rättvist

Puh :open_mouth:

2 PP var bättre

Vilken klasskillnad det är. Varför kan inte HV dominera 1:a perioderna hemma på det här sättet?

Kul match alltid roligt när man möter offensivt bra lag som driver upp tempot i matcherna istället för att sänka det.

3-0 vinst idag då :sunglasses:

Vilken period haha, 19-10 i skott brukar det väl knappt stå efter 2 perioder ibland. Hur som helst jävligt underhållande med alla känslor också. Sen får man ju ge Wesslau mycket cred, spela såhär jämt tack!

Ja än sålänge har vi de två bästa målvakterna på isen :smiley:

Underbar match förutom att vi blir utspelade :slight_smile: Men vi har ju många spelare borta också så hade inte förväntat mig annat. Men vi försvarar oss riktigt bra och med mycket tur och Wesslau storspelar. En hel del känslor och kamp riktig slutspelskänsla över matchen på nåt sätt. Länge sedan man var så nervös för att förlora. Kom på mig själv med att det bara är en vanlig seriematch :slight_smile: Viktig ändå iofs men inget måste måste match så att säga!

Bengan är ju kung fan vilken utväxling han har haft. Det bara lyser om honom av självförtroende. Tänk om resten av våra spelare skulle lysa av lika mycket självförtroende då vore det inte svårt för Purre att hänga 1 puck. Men jävlar vad kul för Bengan.

Kankse dags för SAIK o bänka Sevc hans tredje utvisning nu :slight_smile:

Brithen suck

Är det inte dags att sänka Sevc när han kommer ut nu?
Känns som att han är ute efter att skada, viktigt att markera att det inte är ok.

rättning nu vare tredje utvisning

2 sämsta PP jag sett…

Saknar nån som kan styra HV:S PP, de ser tyvärr inte alls bra ut för stunden

Tragiskt att konstatera att det enda positiva med vårt PP är att det fråntagits tid för Skellefteå att anfalla haha.