Omgång 44: Skellefteå AIK - HV71

Jag måste säga att detta var en HEROISK insats av HV att stå emot detta fyrverkeri av SAIK 43-16 i skott

28:13 för Karalahti so far. :smiley:

Hyffsat… :wink:

30 min till sist Respekt :wink:

Rån att vi ens få poäng ikväll,så totalt utskåpade,lyfter på hatten för Wesslau. Dock…med detta laget så blir det inget guld.

Hoppas Wesslau får rädda oss i straffläggningen det är han VÄRD :exclamation:

Detta är så man blir gråtfärdig fy fan vad de kämpade !!! Och Wessman, vilken match. Jag är aldrig glad med en p men idag är jag fan det. Britten gjorde dock en del dumma saker idag och det går inte i längden att spela med så lite folk för det orkar man inte.

Skönt att SAIK är ett gäng fuskande idioter… hålla klockan i 5-7 sekunder… Bedrövligt.

Fan Fan
Men Men 1pinne är mer än förväntat

Fan också… Hade varit skönt att tagit 4 raka
Som sagt Pesonen hade ju inte varit fel…

grattis SAIK de var ni värda

För DJÄVLIGT Minst sagt :exclamation:

Efter 0-2 så trodde man på 3p. Men efter matchen är slut så får man allt vara nöjd med 1p.
Straffar är ju lite chans artat och tycker Hv la lite lama straffar jämfört med SAIK och man ser ju på Pesonen vilken klass han håller.
Maken på utspelning var det längesen man sett!

Tyckte faktiskt dom sista 11 sekunderna tog väldigt lång tid, men blev osäker på om klockan hade stannat på 4:49 eller 4:44 innan dess så tänkte inte mer på det…men det är för mycket sån jävla skit i SHL överlag, även om det har blivit bättre nu med ett neutralt war room osv, men i en liga som omsätter såna pengar så ska inte nån inavlad jävla byfåne till Marklund kunna sitta och hålla en klocka för att hans eller hennes gruvsekt ska få en extra chans att vinna en match…

Bra kämpat men märktes tydligt att Saik är ett eller två nummer större än oss tyvärr :frowning:

ZAIK är 1-2 nummer större än alla lag i SHL känns det somm ibland

Trots det har dom bara tagit 2 pinar mot HV på 4 matcher :exclamation: som dessutom var ganska skadedrabbat så så dja… bra är dom ju inte :smiley:

med det lag vi har så ska vi idag vara nöjda men det är tungt att tappa en ledning i sista även om det var rättvist…49!!!skott och de var Farliga skott många!

Tyvärr gör detta att vi nu är femma i tabellen :imp:

Grymt imponerad av Wesslaus insats som räddade HV till en pinne. Sanslösa räddningar.
Ahl:s kämparmacka till Tedenby var en riktig delikatess.
Ahl och Stenlund smällde på rejält - trots sin oerfarenhet. Framtiden ser ljus ut för dessa blåa herrar.

10 av 12 pinnar måste ändå vara rejält godkänt mot “experternas tips” vinna guld. Jag håller dock inte med.