Omgång 44: Växjö Lakers HC - HV71

[size=150]Växjö Lakers HC - HV71[/size]

Växjö borta är en svår match men efter segern mot BIF
så borde ju HV71 ha lite självförtroende med sig mot lillebror.
Andreas Thuresson är fortfarande skadad.

[size=150]FORZA HÅÅVEE BLÅÅ!![/size]

Idag är det en måste vinna match. För att va med i toppen gäller det att ge järnat från början och få stopp på Shinnimin.
Detta köpelag som har 10 utländska spelare i ledande positioner skadar svensk hockey.
Ska vi ha ett slagkraftigt TRE KRONOR så behöver vi ha ledande målgörare i SHL.
Pratade med en FBK;are och han var glad för att de satsat mer svenskt och ligger i topp.
De får de gärna va för mig med den inställning.
Frölunda har 8 spelare med utländsk flagga lever mycket på Lasch och det lätt på kommentartorerna häromdan att en del svenska spelare var på vår därifrån, ex Westerholms då det får undanskymda roller.
HV har ju ingen speciell målspruta utan fördelar på flera vilket är bra om det blir skador.

Så åker vi upp i landet för mitt första besök i Vida. Det är väl inte för mycket begärt med tre poäng när jag betalat 1800 spänn för ett hotellrum?

Det gäller att HV steppar upp och spelar sitt allra bästa försvarsspel idag om vi ska få fyra raka på Växjö.

Är man, enligt mig korrekt uppklädd med HV-matchjumper så ska det givetvis vara gratis. Borde ju vara en lag på gratis för oss.

1800 pix låter galet mycket. Kikat på Scandic? Åker med två barn och sällan över 600 pix - över hela Sverige.
Hoppas oavsett du får en finfin helg.

A:n är enligt säkra källor rejält pangfyllda. Bra tycker jag :slight_smile:

Laget mot Väckjö:

Är verkligen en sexpoängsmatch idag, känslan är att Växjö kommer köra över HV idag…hoppas jag har fel.

härlig intensitet

Fortfarande inte Ett enda skott på mål av HV :cry:

Vilket tempo, inga avblåsningar. Härligt att se HV stå upp.

Säsongens bästa domarinsats hittills. Faller inte för hemmatrycket (än…). Bra - fortsätt så!

Helt klart kul med domare som inte blåser sönder matchen :smiley: :smiley:

Megatavla av Gunnar? Fy fasen va dåligt! Det HÅLLER inte på denna nivån att släppa såna skitmål.

Fan
Den skulle du ha gunnar :cry:

faaaaaaaaaaaaaaaaaan

Känns sådär att målvakterna ser ut att bli vår akilleshäl i år. Gunnarsson har varit stabil i stora delar av säsongen, men vacklar ju betänkligt nu när det drar ihop sig. Sandström ska vi inte tala om.

Gunnar förihelv…

Ser reprisen…fattar inte ens hur Gunnar lyckas släppa in den.

Hur är det möjligt, inte ens Sandström hade lyckats…