Omgång 44: Växjö Lakers HC - HV71

Bra domaren… jävla inkonsekvent bedömande. Bengtsson blev neddragen i ett identiskt läge.

han faller väldigt lätt…

Dagen understatement :exclamation:

Önerud, dax att visa lite nu!

Ett mirakel att det står 2-1… klasskillnad

Växjö är tyvärr hetare ikväll. Varenda studspuck och 50/50-puck går till Växjö. HV står för still och ser så där obehagligt lätta ut. Svårt att skapa tyngd i spelet, både framåt och bakåt.

Vi är ju helt stillastående o förlorar puck direkt.
Vinner inga närkamper och skapar inga långa anfall!

Är ett under att vi ändå har häng med tanke på hur det ser ut!

Andra perioden känns som ett enda långt PP från Växjö, brutalt dåligt,skapas ingenting.

Skulle varit 1-1 om inte Gunnar hade släppt in ettan :exclamation:

vi får tacka teden att vi är kvar i matchen, men va är rästen?

Min son frågade om inte det skulle vara utvisning när Bengan blev nerdragen. Då sa jag att hade det varit en HV-spelare som dragit ner en Växjöspelare så hade det blivit utvisning. Och det blev det ju sen. Oerhört tråkigt att domarna i SHL är så fruktansvärt förutsägbara i all sin uselhet.

Hur kommer det sig när Hv är usla så är alla lika usla typ!
Finns en o annan som visar men sen är det jämnt papper!
Är en sak att en kedja som kanske har det lite tungt en kväll. Men alla 4 samtidigt är en gåta.

Någon måste väl kunna ryta till o kräva att alla åker skridskor som det vore det sista dom gjorde i livet!
På tårna och distinkta och ta eget ansvar är det minsta man kan begära av dem.

Hoppas Lillis ber alla att gå och ta sig en titt i toaspegeln och rannsaka sig själva inför tredje.
Vi måste upp många procent om vi ska kunna ta poäng ikväll. 20min och det är otroligt viktiga poäng vi snackar om.
Bara det vore en jävligt bra morot att komma ut som ett nytt lag!

Det är är en miljonfråga för postkodmiljonären, jag har själv undrat samma sak

Hv ska vara glada att det inte står 13-1

shit va stillastående dem är, typ bara tedenby som anfaller ?

Tedenby är en klass för sig, mer istid på honom tack, Strömberg tycker jag oxå varit bra men flera måste upp på sin högsta nivå och ta ansvar om vi ska ha en chans att ta poäng.

Är det inte pga av den förbannade idén med jämna hårt jobbande kedjor som HV haft sedan fyra år tillbaka?

Klaffar det, då klaffar det rejält. Går det sämre, ja då går det verkligen uruselt för samtliga.

Skillnaden mot gulderan var att HV kunde göra en dålig match, men vinna tack vare en stark förstakedja eller vasst PP.

Nu är det mer allt eller inget.

Gud vad jag hoppas att Hult går tillbaka nästa år till det som gjort HV framgångsrika. En stark förstakedja kan få med de andra. Nu finns det ingen kedja som kan fungera som ett lok och dra igång laget utan nu måste måste samtligq spela på topp för att det ska funka.

Det kan hålla under några månader, men aldrig över en hel säsong.

Jag menar, hur många bra månader har HV gjort sen 15/16? Sex, sju?

Hv gör tre mål i sista och vinner matchen!

Har Gunnar såpa i handsken ikväll?

Hejadomarn

Bra Bengan…en 2a i anfallszon