Faan vi gör 2 bra perioder. Nu fattas de bara att ”nita dit den” som Grankvist hade sagt.
Men tredje kvar gott folk. Håll bara pucken från vårat mål Så ska detta gå vägen.
Efter 2 perioder…En otroligt viktig match, HV känns så skitnödiga, det finns en farlig spelare, han gör 2 mål, på typ Brynäs enda 2 chanser. PW är ingen förstemålvakt, domaren är kass,det behövs en back, en målskytt och inte minst, ska vi spela kvartsfinal så behöver vi en förstemålvakt. Bra dock att Teden har mördarblicken, han gör 2 mål i 3e!
Även i PP ska vi grott ner oss i hörnen! Vad är det för taktik?
Hörnen har man för att lägga ner i för att inte tappa puck i mittzon i trängda lägen. Men inte HV71, de har den som en offensiv taktik verkar det som! Är en gåta för mig att man envisas med att lägga energi på att rulla ute i hörnen istället för att ta den kraften mot mål!
Slarvigt PP och en stor portion nonchalans med dropp bakom rygg och tappade puckar på blå! Fokus för in i bövelen! Och spela ett enklare spel med snabbare pass och få boxen att tröttna och hitta upp till backar som skjuter!
Sen kan man undra varför Ejdsell spelar som back, hade ju hellre sett Thörnberg med sin kanon där om det ska vara en forward där!
Med risk för tjat PW läser spelet för dåligt bitvis. 1-2 målet står han ju helt fel i målet. Enorm skillnad i hockey IQ mot Söderström. Det som gör Söderström så bra och som gör att PW inte tar ett steg till. Söderström och Jakkola är brutalt saknade.
Får jag fråga vad det är som du tycker är roligt med den här hockeyn?
Jag ser dåligt passningsspel, svaga avslut, långsamt PP och dåligt markeringsspel i egen zon. Det är i princip så långt ifrån rolig hockey man kan komma, enligt mig.
Men du kanske ser något helt annat och du får gärna dela med dig av vad det är.
Pw gör ju alltid några otroliga räddningar varje match … men släpper alltid ett billigt mål. så tyvärr så är de de hans misstag man minns efter matchen