Omgång 45: HV71 - Frölunda HC

Sådärja, 0-1 till Frölunda och uppförsbacke för Hv redan efter 07:53.

Bra att backarna skymmer Wesslau :imp: . 7-2 i skott och så 0-1. Inte en speciellt bra start.

Backarna och försvaret totalt uppsnurrade av Dicken. Typiskt.

där spangade det till bakom målis i plexit :laughing:

Ja han ska ju enligt rapporterna vara skottsäker och då med andetaget att han träffar målet. :unamused:

Sitter och följer både denna matchen och den mellan SAIK och Växjö. Den andra så har SAIK lekstuga so far…

Hv är inte riktigt med i matchen än.

9-2 skott på mål 0-1 i måll SIKTA!!

Detta ser ut att bli riktigt tufft. Vilken betong mur till försvar så här långt. De orkar väl inte med en till förlust men än så är det inte slut.

0-2 och min magkänsla var helt rätt. Vi åker på stryk ikväll. Tack och godnatt.

9-3 och 0-2

0-2 , ser extremt virrigt ut…

suckar…

10-3 i skott 0-2 i mål in med Gunnar NU

Och nu vart det 0-2 pga HV backar som är såååååååååååååååååå långsama och ska dribbla upp pucken för att sedan bli av med den på blå och sedan vänder frölunda och mål :imp:

Bra försvarsspel…verkligen…

Herregud vilken utdelning. Kanske en liten miss att returen går rakt ut till snipern Kahnberg. Mörkt är det just nu och herrans vad frölundaiter det är inne på arenan.

Försvaret är vår största akilleshäl. Rakt igenom uruselt i stort sett. Långsamma och dåliga uppspel och passningsspelet är som bortblåst. Hittills så är de 2 målen en frukt av att blivit uppsnurrade och utspelade.

Därför att om det hade varit han som vaktat målet ikväll och släppt 2 mål på 3 skott kan jag föreställa mig hur det hade låtit här att Gunnarsson är en SOPA :exclamation:
Eller hur :question: :question:
Rätta mig om jag har fel

Det är närmare 3 och 4-0 än en HVreducerng och vi spelar för fasiken hemma. Uruselt och så här får det inte se ut. Jag säger det redan nu. Byt målvakt. Wesslau ser inte alert ut.