Omgång 45: HV71 - Frölunda HC


[list]OMGÅNG 45 | Kinnarps Arena | Torsdag | 2013-01-31 | 19:00 | | webbradio[/list:u]
-Tidigare möten:

  • Omgång 08: HV 71 - Frölunda HC: 4 - 1

  • Omgång 12: Frölunda HC - HV 71: 2 - 3

  • Omgång 23: HV 71 - Frölunda HC: 2 - 1

  • Omgång 39: Frölunda HC - HV 71: 3 - 4 PS

  • 2:a (87p)

  • Senast: Rögle BK - HV 71: 1 - 4

  • Bästa Poängplockare: #9 Jason Krog: (12+ 22) 34p

  • Bästa Målskytt: #18 Jesper Fasth: 16

  • PP: 15,23% | BP: 84,81%

  • GF/GA: 128 - 97 (+31)

  • Oscar Fantenberg, Jesper Williamsson, Johan Lindström
    * Dan Spang är spelklar

  • 7:a (68p)

  • Senast: MODO Hockey - Frölunda HC 6 - 1

  • Bästa Poängplockare: #20 Joel Lundqvist: (10+19) 29p

  • Bästa Målskytt: #20 Joel Lundqvist: 10

  • PP: 16,30% | BP: 81,58%

  • GF/GA: 102 - 102 (0)

  • Mathis Olimb, Pierre Johnsson

Notera!
*HV71 har vunnit samtliga tidigare möten lagen emellan denna säsongen.
*Jason Krog har gjort poäng 6 matcher i följd (8p).
*Frölunda har 2 raka förluster


Tippa matchen i tråden → Här tippar vi HVs matcher

Känns svårt de här. Snacket i Göteborg går att dom kommer torska stort mot HV71. Men samtidigt, man vet aldrig vart man har Frölunda. Jag tror iaf på en jämn tillställning där HV till slut kniper extra poängen i sudden/straffar.

Känns som att Hv kommer att behöva vara rejält taggade för uppgiften.
Frölunda höjer sig alltid mot Hv och efter deras senaste insats så tror jag de kommer att komma
rejält revansch sugna mot Hv.

Men klarar vi av att ha samma tålamod och lika aggressivt mot mål så ska vi ha en bra chans på 3p.

Jag har inte under hela säsongen tidigare känt mig mer säker på en seger än vad jag gör idag.
Så vänner, skjutsa in allt ni äger och har på en 1:a! :laughing: :laughing: :laughing:

Det blir nog ingen eriksgata och promenadseger.
Tufft och tajt men HV vinner.

Är det nån som vet vem som blir Spangs backpartner elr blir han 7 back?

Enligt dagens jp går HV runt på 7 backar ikväll

Spang kommer, som väntat, att spela idag mot Frölunda. Jag är ganska övertygad om att han kommer att gå in i något utav de mer offensiva backparen, t.ex med Pettan. Jag tror nog att Dahlén väljer att peta ner Fernholm till tredje backparet där han får spela med Mats Trygg. Luoma kommer troligen börja som sjunde back då han förtillfället är den sämsta vänsterbacken. Övriga vänsterbackar är Fernholm, Spang och Karlsson.

Vore ju bra och ha något hot från blå, Hoppas på Spang i PP, så han kan visa sina offensiva kvalitéer

Idag är det en jävligt viktig match, en match som har enorm inverkan på hur laget kommer uppfattas av ännu inte övertygade HV-fans och hur stora skaror av HV’s fans kommer bli bemötta på deras arbetsplatser/skolor/etc inom den snara framtiden. Jag talar naturligtvis om de 100 000-tals hv-supportrar som av olika anledning bor i fisklundas hemmastad, götlaborg.

Själv kommer jag sitta på en pub på stenkasts avstånd från scandinavium och skina i ljuset av ytterligare en vinst över fotsvettsindianerna.

Må bästa lag vinna, vilket alltid är HV!

Spang med 7 mål på 112 matcher… knappast nåt hot från blå… men man kan väl hoppas.

Hursomhelst, viktig match om vi ska ha en chans på serieseger. Detta kommer bli tufft in i det sista tror jag och jag har faktiskt en dålig magkänsla ikväll och det känns som Frölunda kommer bryta förlust trenden ikväll, hoppas givetvis att HV71 visar att i Kinnarps kommer bli tufft att vinna

STÖD! - Väldigt glest och tyst i hemmastå det senaste, trodde det skulle märkas även på klacken att det närmar sig slutspel? Bättre stöd från publiken=Mer energi till spelarna=Bättre prestation på isen.

Ska göra vad jag kan för att bära fram sveriges bästa lag ikväll hoppas jag inte är ensam…

Trotts den dåliga magkänslan tippar jag på vinst med 4-2
#9 #25 #4 och #76 står för målen ikväll!

Den dåliga magkänslan delar även jag. Hv har gått liiiite för bra på sistone för att en seger ikväll ska kännas självklar. Hoppas att de motbevisar mig.

Från vart är denna statistiken? :stuck_out_tongue:

Goalies
37. Gunnarsson, Jonas
32. Wesslau, Gustaf

1st Line
33. Fälth, Elias
25. Karlsson, Mattias
8. Rakhshani, Rhett
9. Krog, Jason
13. Sundh, Oscar

2nd Line
22. Petrasek, David
55. Fernholm, Daniel
4. Nilson, Marcus
71. Karlsson, William
72. Carlsson, Patrik

3rd Line
46. Trygg, Mats
26. Spang, Daniel
18. Fasth, Jesper
28. Bengtsson, Anton
91. Jämtin, Andreas

4th Line
16. Kristiansen, Tommy
76. Davidsson, Johan
97. Ledin, Per

Extra Players
23. Strandberg, Sebastian (CE)

Eliteprospects tror jag, litar blint på den! Dock från två olika ligor :slight_smile:

Woooha, Tommy spelar idag!!!

Antar att du syftar på de “två” säsongerna som han gjort i Europa? Om så är fallet så stämmer inte 7 mål på 112 matcher.
Dan har spelat 95 matcher i Nurnberg respektive HPK (enligt EP) och gjort 8 mål vilket gör att han ungefär ligger på samma snitt som t.ex Elias Fält och Mattias Karlsson gör i Elitserien (ligger ca 0.2% bakom Fälth/Karlsson när det kommer mål per match). Så Dan’s statistik är inte så jätte pjåkig ändå. Speciellt när man har i baktanken att han inte ens spelat 100 matcher på stora rinkar.

HV71 har åtta raka segrar och fem raka hemmasegrar mot torsdagens motståndare Frölunda. HV71 har så här långt den här säsongen vunnit alla fyra möten med göteborgslaget, där segersiffrorna har skrivits till 4-1, 3-2, 2-1 och senast 4-3 efter straffar.
Hockeyligan

Imponerande facit minst sagt och visst blir det 9 raka inom kort :slight_smile:

Det kan man hoppa upp och klappa sig på!!!

Dax att dra till pubben!!!

Hejja-hejja-håve!!!

PM mig ang matchen, posta ej i matchtråden*