Omgång 45: HV71 - Frölunda HC

HV har inte lyckats skapa en enda riktigt farlig chans i denna matchen hittills trots att man har större puckinnehav än igår. FHC skapar farligast lägen i HVs PP.

Strömwall har bra fart på rören!

Jävlar vad Strömwall kör, sköna tacklingar också. Men Karalahti får ju sluta ta sina snigelutvisningar, herregud.

Jämtin dyker. Inte snyggt.

Snälla Jämtin o Laine sluta filma

Altså. Karalahti borde inte spela PP. Han drar ju ner tempot till en så jävla låg nivå.

Gillar honom skarpt!

Som sagt, HV har haft mer puck idag och har redan skjutit 12 skott mot gårdagens totala 14st. MEN - det är lika ofarligt i anfallszon som igår. Dåligt passningsspel mest hela tiden.

Hoppas verkligen inte HV förlänger med Jämtin efter denna säsong. För det första avskyr jag filmare, och sen får vi massor med boxplay just för hans namn också. Han bidrar fan inte mycket offensivt längre heller, trampar bara vatten känns de som. Det ändå han bidrar med just nu är bra BP-spel.

Håller inte alls med han ska spela PP.

Tycker ändå Jämtin har börjat bra me sin aggresiva spel som har lyst me sin frånvaro under säsongen men hans filmning var fan inte snygg, hoppas nästan att SHL stänger av han för filmning som de har hotat med

Ja men med hans aggressivitet följer automatiska utvisningar just för att han heter Jämtin. Men alla har väl olika åsikter, jag tycker inte han bidrar på speciellt många sätt längre iaf. Kanske är en ledare i omklädningsrum osv, jag har ingen aning.

Jämn period där vi ändå visar bra vilja och smäller på… Men vi hamnar väldigt ofta ute sargerna och har ju ingen tanke bakom vad vi ska göra i anfallszon. Även i vårt pp har vi svårt att skapa bra skottlägen.

JJJJJJJJJJJAAAAAAAAAAA :smiley: :smiley:

Ja ett av 10 träffar han ju mål och då kommer det ett JAAAAAAAAAAAAA :smiley: :smiley:

Tänkte precis fråga mig själv när M Karlsson träffade mål sist, så bombar han in 1-0… :smiley:

Tänkte precis skriva varför kan aldrig Karlsson träffa mål o se va som hände när han gjorde de :laughing: :laughing:

Ridå direkt :imp: :imp:

Dessa djävla utvisningar :imp:

kors i taket, grisar som flyger, Karlsson träffar målet, karlsson kommer förbi första gubben utan att det är en fösare…