Frölunda är riktigt bra i PP och farliga hela tiden. Klara dessa 4 min i boxen nu i tredje men då måste vi jobba hårt vi lär få mins 2 st utvisningar till i tredje så BP kommer bli viktigt
I början av säsongen var vi ett av dom minst utvisade lagen om jag inte minns fel, nu är man solklar 1a och det blir bara värre och värre. Tragiskt hur varenda jävla spelare kan tappa humöret och ta på sig onödiga personliga utvisningar som nu resulterar i lagstraff…
Vad fasen är det med HV?! Ta din 2a som en man Tedenby,den var solklar,att du sedan lyckas få spelet och dra på dig en till är ju helt otroligt…jag trodde vi skulle få se ett helt annat HV med disciplin och tempo,tji fick jag. 80 % underpresterar,jag fattar inget.
Where the Passion is.
Rätt slogan, fel vinkel.
Man undrar hur det står till i truppen egentligen. Helt klart är ju att HV är helt och totalt ur balans. Lägger energi och fokus på fel saker och saker som man inte kan påverka. Och frågan är om AJ med sitt heta temperament är rätt man att hantera denna situation som uppstått. Total oharmoni.
HV ser väldigt frustrerat ut och man koncentrerar på helt fel saker, ibland saknar man Janne K ett uns smartness. se till å spela med huvudet först grabbar sen med kroppen. Inte tvärtom.
Håller med. Det såg inte snyggt ut.
Jupp, och det var Erik Karlsson (han som fick pungsmällen idag) som gjorde det och han blev avstängd 3 matcher (varav 1 blev böter).
Och Tedenbys utvisning var väl ändå den som varit mest klar idag, förstår inte varför han överreagerar på det sättet.
Domarna har tappat matchen känns det som, men de är lika bedrövliga åt båda hållen. Förstår inte varför man har samma domare som igår, de var kassa igår och de är kassa idag.
Nu är det fan att gå ut och köra gärnet sista, det är bara 1 mål!
Sen undrar jag över träningsupplägget. HV såg väldigt tröttkörda ut innan jul och nuförtiden orkar dom ju bara spela halva matcherna. Det är ju därför vi har seglat upp som mest utvisade lag. Spelarna orkar inte hålla fokus och tempot uppe.
Samtidigt har vi många spelare på skadelistan. Har man tränat för mycket så att spelarna inte tål träningsdosen, eller var man för dåligt tränade från början?
Nåt känns jävligt fel i upplägget iallafall.
Nä HV. Detta håller inte, alls.
Vi är alldeles för mjuka runt sargerna. Inte tillräckligt rejäla i offensiv zon.
Vet inte vad som hänt, men forwards åker och gömmer sig, medan Fhc effektivt sågar sig igenom mittzon på ett fantasifullt och rakt sätt.
HV får jobba ihjäl sig i egen zon, för att sen Inte orka gå framåt. Forwards måste åka mer skridskor och sluta vika undan.
Det ser inte så lovande ut, dethär.
Är detta revanshlustan sen igår? Är detta mitt kära HV?
Har HV längtat efter matchen, precis som jag?
I tredje vill jag se kraft och engageman, och mycket mer skott på (rätt) mål.
Gärna ett mål av 24, han ser ut att behöva det.
Återigen så spelar Hv hockey genom att tro att man kan göra allt själv!
Vi kommer in helt ensamma och tror att han kan göra något och kastar in pucken som Frölunda vänder på och skapar tryck efter tryck.
Hv skapar inga långa vilket vi måste göra men det har lyst med sin frånvaro bra länge nu!
Vi känns klena, loja och inget go alls i laget!
Så illa är de väl inte idag.? Helt annan inställning ikväll. I efter första så kunde HV faktiskt ha lett me ett par mål. I andra är de utvisningarna som fäller HV. Nä fortsätt med detta spel o håll er på banan så tror jag faktiskt på de här.
Väldigt bra men dålig match på samma gång tycker jag. Mycket fula tilltag även från våra egna spelare. Christensens punghackande är inte speciellt snyggt och Campoli reagerar vilket är bra men det sabbar så mycket för laget dessa överreaktioner. HV71 är experter på att snacka till sig onödiga utvisningar. Använd ordet Fan några gånger istället och ta den där utvisningen utan att tjafsa med domaren hela tiden det straffar oss alldeles för mycket.
Synd att Tedenby får 2+2 nu på slutet. Hoppas inte det var för att han slängde klubban.
Kan ändå vara en bra genomkörare med allt skit nu i andra att man svetsar ihop sig mer som lag och bestämmer sig för att spela bra hockey nu i sista och kanske komma ikapp. Bra men sjysst och korrekt så Frölunda får dra på sig dumma utvisningar istället. Börjar bli trött på att se Roger i Frölunda-båset stå och smila efter varje ny HV-utvisning.
Nu vänder vi detta.
Ett måls underläge är ingen omöjlighet att vända. Men håller med om att det inte ser ljust ut med det här spelet. Tedenby blir ju frusterad för att hans klubba är fastlåst av Fusklundas spelare innan den åker upp i ansiktet på den andra. KOM IGEN NU HÅVE
Skön utvisning Jere!
Nu smäller de…
Så Djävla idiotiskt Jere
Herregud! Vilken jävla IDIOTUTVISNING Karalahti tar!
god natt match och god natt toppstrid nu får vi tyvärr börja kolla neråt mer än uppåt resten av denna säsong
Passnings spelet är under all kritik för HV71!
Kom igen nu!!!
Nej. Det går inte ikväll heller. Topplaceringarna glider längre och längre bort tillsammans med förhoppningarna om ett längre slutspel… Hur ska man kunna vända detta? Och då menar jag inte matchen utan trenden. HV spelar som ett riktigt bottenlag nu.