Omgång 45: Malmö Redhawks - HV71

[size=150]Malmö Redhawks - HV71[/size]

HV71 möter Malmö på bortaplan på lördagen.
Seger är ett måste mot bottenkollegan Redhawks.
Kan HV ge oss en chock och vinna mot skåningarna. :open_mouth:

[size=150]FORZA HV71!![/size]

ingen press nu… släpp sargen…

Jag förutspår. HV förlorar efter en viljelös insats. Fröberg ger bort pucken på offensiv blå 4 gånger, vilket leder till kontringar och mål bakåt. Därefter står han och pratar om hur vägen till guldet ser ut. Och om hur enkelt det kommer att bli. Sen kommer C Sandberg och lovar att han minsann är säker - HV kommer att vända det här.

Kommer man inte ut och kör för fulla muggar imorgon så är det något som absolut inte stämmer i detta lag.
Att åka och gömma sig när man ställt till det så för sin arbetsgivare ska inte accepteras.

Nu vill det fan till att alla går ut och tokkör som bara fan. Det ska fullföljas tacklingar och det ska vara fart både offensivt och defensivt.
Man ska trycka sig in på mål och om det så krävs så kasta handskar och veva som bara fan.
Allt är tillåtet bara vi vinner.

Ställ över de som inte kämpar, t ex Fröberg, Bergström, Holmström, Kokkonen, Johansson, Arell, och… ja just det. Blir inte så många kvar…

Räknar med 0p. Malmö vill spela SHL nästa år. Skitlaget HV bryr sig inte.

Jag kan se morgondagens match framför mig, Hv hänger med hyfsat, kanske till och med har en eller 2 vassa chanser men 1a perioden slutar 0-0. I pausen så är Fröberg nöjd, säger att “nu ska vi minsann göra en minst lika bra andra period”. I period 2 är HV helt vilsna, Gunnar släpper en lös puck sen trillar ytterligare 2 puckar in. Lillis är arg inför 3e, säger att alla måste visa sig, snabba uppspel… HV börjar jaga efter 16 minuter in i 3e och får ett tröstmål.

Vinn iaf matcherna mot bottenlagen tack

Precis, det blir Fredrik Forsberg som forecheckar och tar sargduellerna igen. Och Wedin som försöker bryta igenom försvarsmuren…

känns kanske inte att det är läge att håna spelare baserat på en känsla av pessimism? Det är ok att håna katastrofala insatser, men detta är något annat.

Vi vinner! Gäller att få dit puckarna och kötta in puckjäveln. Otroligt viktigt att vinna målvaktsmatchen, då Alsen oftast vinner matcherna mot oss på egen hand.

Vill se desperation, kamp, blod och en jävla KARAKTÄR.

Med tanke på hur lite mål det blivit framåt och Alsenfelts förmåga att täppa till, så tror jag det blir svårt att kamma hem 3 pinnar idag. Väljer att se glaset som halvtomt. Mentalt skydd för att minska besvikelsen.

Kan vara en klok inställning :slight_smile:

Kommer nog bli ganska tillknäppt få chanser så effektiva framåt är nog en nyckel i dagens match plus ett jävligt bra målvaktspel av Gunnar.

Kul dom ruskar om lite i kedjorna men varför så sent?

Önerud Siikonen Forsberg hoppas vi har kemi!

Malmö kan ta ett stort steg mot säkrat kontrakt idag och vinner därför i kraft av bättre inställning, högre effektivitet och bättre målvakt. HV kan likaledes i princip säkra sin kvalplats och förlorar därför med samma, fast omvända, motiv.

Holma på bänken, bra. In med Wennlund, bra.

I övrigt, rörigt i kedjorna, kan det bli en lyckoträff? För jag gissar att det är precis det man hoppas på, väcka något som inte viljat visa sig hittills under säsongen. Det handlar tyvärr enbart om tur och chans nu, är jag rädd.

Heja HV!

Önnan på bandyisen… där har man lagt många timmar…

Bara 1.5 säsong försent. Upp med Kokkonen på läktaren nu och in med Zion.

Det är för mig helt obegripligt hur man kan ha sådan tålamod med vissa spelare medans andra bryter man kontrakt med. Inte var väl Juuso Ikonen sämre än Holmström?

hatar trav

Usch, ångest igen.
Målvaktsspelet är nog nyckeln idag, så svårt som Hv har att göra mål.
Gunnar måste ta allt! Då vinner vi åtminstone 2 poäng.

Får vi se Hv kriga lite idag? Inte bara åka med?