Omgång 45: MODO Hockey - HV71

Ni skämmer ta mig tusan ut er, våra klena backar ser ut som statister och Gunnar ser ut som Wesslau i kvarten förra året.

Fyyyy faaaaaaaaan vad uselt!

Varför är det ingen som försöker, ingen verkar bry sej alls.

Kompensationsutvisning… Domarna i shl är helt jävla värdelösa. Tack för att ni försöker fixa statistiken vid 4-0

Skönt med ett tröstmål. Kan vi bygga vidare på detta nu då? Kämpa!

Oj oj oj. HV har en riktigt bra chans i en 2-1 där Liket passar snett inåt bakåt. Tyvärr är det Nilson som är passningsmottagare så det enda som händer är såklart att det blir ett totalt ofarligt avslut.

Sen pressar Modo lite och behöver inte ens skapa en chans för att göra 4-0.

Stabil insats. Verkligen. HV är så oerhört bleka!

Hoppsan! Där gör Farbror Fälth 4-1. Jag visste inte ens att han va med. Han är ju så oerhört anonym nu för tiden.

Värdelöst av Gunnar på 3-0 men han tog ju lite revansch men det plocken alltså, jag skrev för mål…

BRA FÄLTD! Det var fan inte i går, kom igen nu in med lite energi i laget!

Var är den där FIALA som media pratar så in i helvete om?

Undra om domarna ångra sig nu!

Det är bara att hålla med. Visste t.ex inte att man inte fick knuffas.
Det visste tydligen inte Campoli och Lindström heller.

  • Shl. Lika hårt som dressyr.

Önerud är 1+2 i denna matchen. Det svider inte lite…

Hade gärna tradat bort Nilson mot Önerud alla dar i veckan.

Varför tror du jag valde han i tipset? Han gör alltid bra matcher mot HV :wink:

Men inte fan kan man se någon skillnad i försvaret med de nya coacherna, nu har det ju ändå gått 10 matcher. Vi ligger fortfarande 10 och släpper in en mål i vissa matcher som hålen i en ost. Det är ju inte deras fel men klart är att det är svårt att få till ett stabilt lag i år.

Jag saknar (en hel)Davidsson nått in i helvete, jag tror han med sin fina skridskoåkning och vilja skulle kunna väcka laget. Han kämpade alltid och gav järnet oavsett hur tungt det var.

In och gör en bra tredjeperiod och putsa till siffrorna lite snälla HV. Jag tar en öl och litar på er! Kämpa!!

HV har verkligen ingen som vill stå framför målvakten och göra skitjobbet, saknar helt dessa spelartyperna i HV :neutral_face:

Finns ingen desperation att försöka vinna den här matchen ens en gång. Ta vara på detta PPt nu då och försök åtminstone.

Christensen förtjänar verkligen ett par mål idag, verkar inte ha turen på sin sida idag.

Hv spelar bättre när man ligger under men 1-4. Va är det för fel med HV egentligen. Man vaknar när man ligger under med 3 mål. Som en skribent sa; är spelarna tröga? Eller förstår man inte svenska? Sen missa 37st frilägen gör ju inte saken bättre. Tycker det är pinsamt när spelare står i hvtv och säger att va ska göra allt vi kan för att ta poäng. Och sen glider dom runt och längtar till semester. Visst jag kanske är dyster å bitter man va fan. Kan man inte begära att spelarna är på hugget när pucken släpps? Blir det kvalspel så landar i en ända peng på hv.

Tror jag räknade till minst tre potentiella utvisningar på mindre än en minut på Modo.
Nu spelar istället Modo PP.

Kom igen domaren crosschecking!

5-1 nu??