2+2 för hv när Modo får 2min.
Domarn?
2+2 för hv när Modo får 2min.
Domarn?
Bende. Ta ut målvakten nu vetja. 3 mål fixar väl ett lag som HV.
Så jävla självklart att utvisningen kvittas men inte när Christensen blev utvisad, skitdomare!
Duktiga pojkar. Sterling vill slåss för att rusa av sin frustration. Slå allt va du kan. Jag hejar på dig.
Till det positiva: HV har 100% energi kvar tills matchen i morgon
Grattis Modo till en väl genomförd hockeymatch. Synd bara att ni var det enda laget på isen i kväll.
Hoppas HV kan ladda om snabbt inför i morgon annars kan de förvänta sig en publik som inte lär vara sena med att bua ut dem.
Nu får vi fan skärpa till oss!! Säsongen är inte över bara för att det är 11 pinnar ned till strecket. Uselt senaste två! ![]()
Detta känns inte bra, visst har vi mkt skador, men en 5-1 förlust mot Modo…nu ökar glappet än mer, ganska säker på att HV slutar 9 eller 10, vilket är ett enda stort praktfioasko.
Ruttet att skylla detta på domarna när det bara finns en handfull spelare i HV som ens lär behöva duscha efter denna matchen.
Ser fram emot stenvändandet efter säsongen.
Luleå vinner helt väntat mot Brynäs.
SAIK vinner mot AIK.
Växjö vinner Örebro.
Modo vinner med 5-1 mot HV
FBK 4-0 mot Leksand.
Frölunda vinner igen.
Är det någon som hade väntat sig något annat?
Miljonfiaskot fortsätter. Nya tränare och ny spelare.
Trots detta står klubben och knackar på playoff.
Spelarna lär väl fortsätta med sina Twitter inlägg och brylkräms fasoner.
Förbannade bortskämda spelare. Twi fy fan säger jag bara.
Jag fattar inte varför HV tar ut målvakten. Man ligger under med 3 mål och har inte skapat en enda farlig målchans på hela matchen. Vad är det Bendelin och Olsson tror kommer hända?! Det enda som händer, mina herrar, det är att den redan usla målskillnaden blir ännu sämre! Varför?! Det kan ju faktiskt bli så att målskillnaden avgör till slut och då kanske man ska vårda den bättre!
Målvakten kan man ta ut - men då ska det väl vara i ett läge då man faktiskt har en CHANS att kvittera?! På två matcher har man genom att vara helt talanglösa när det gäller detta gått -3 i målskillnaden helt i onödan. I två matcher som man inte ens varit nära att kvittera! Underkänt från coacherna!
Sett till matchen så hade HV ingen chans. Och det är väl inte så konstigt när Wesslau + en hel ordinarie femma inte kommer till spel. Men samtidigt undrar man ju vart Christensen, Brithén och Fiala men även Carlsson och Karlsson har tagit vägen? Att Krog och Sterling inte är att lita på det visste man ju. Dom har ju inte klivit fram och vunnit en enda match åt oss. Men dom andra är ju också helt bleka och initiativlösa. Bådar inte gott. Ska till ett mirakel om det ska bli poäng imorgon mot FBK.
Sen måste man ju tyvärr konstatera att Gunnarsson är en alldeles för dålig back up till Wesslau med tanke på hur sköra HV är. En sån här säsong hade man verkligen behövt en rutinerad och stabil andremålis typ AA som hade kunnat komma in och skänka lite trygghet åt truppen. Det lyckas verkligen inte Gunnarsson med. Han är inte enskilt ansvarig för förlusterna, men han är inte heller tillräckligt bra. J20 är J20. Detta är “the Big Leagues” och det ÄR stor skillnad!
Seriöst. Hv ska vara jävligt glada att Örebro och AIK är så jävla genomusla. Så som hv spelar nu är det ett kvalserielag. Jag är nöjd om hv klarar sig undan kvalserien så man kan slappna av och se fram emot nästa säsong, för det här är den värsta säsongen jag har upplevt som hvsupporter!!!
Hehe.
Ny chans i morgon HV. Ta den!!
Denna vecka känns som vilken vecka under mörka oktober. Trots nya spelare och nya hyllade tränare så blir det inte bättre. Man har haft otur med långa skador på spelare, otur med spelschema där denna veckas spelschema tar priset. Förluster kan man ta men när det sker som dessa senaste matcher blir man arg. Man hoppas det blir bättre imorgon då man skall åka 60 mil för att se matchen på plats men man undrar.
Vad är svaret på gåtan som denna säsong är? Trots man gjort allt fungerar inget.
Sannerligen en intressant fråga. Men den kommer vi säkert att få svar på efter att styrelse och ledningsgrupp vänt på alla stenar, sett över alla områden och utvärderat insatserna efter säsongen… ![]()
Skottstatistiken 24-37 , Bra med skott från vår sida idag men vad gör det när merparten är skott långt ifrån och ingen skymmer eller styr eller är där på returerna. Vill se oss bli 100 ggr tuffare framför mål än vad vi åstadkom idag, tyvärr känns vi förj* bekväma.
Och framförallt, SÅ JÄVLA INEFFEKTIVT! Vi skapade ju iaf lägen för att göra två mål till iaf.
Vet inte riktigt vad man ska säga efter dagens match men det ser ut ungefär som för en månad sedan, virrigt i försvaret och ingen tar sin gubbe sen en målvaktstavla på det och ett i tom kasse och sen har vi våra 5-1. Okej, otur att klubban går av just då han ska skjuta…men ändå
En av de värsta i alla fall. Det känns som att HV glimtar till ibland för att sedan falla djupt igen. Lägstanivån är inte tillräckligt hög. Det är en skitsäsong på alla sätt och vis.
Fan va ni verkar va bittra killar. Och tjejer. Kan ni inte bara acceptera att den här säsongen kommer att se ut så här. En och annan vinst, ett antal förluster som slutar med att HV landar på plats 9 eller 10. Bara att glömma och gå vidare och hoppas på att Stillman m fl. gör rätt från början inför nästa säsong.
Anledningen till att det sett så slött ut de två senaste matcherna kan vara att man tränat stenhårt under miniuppehållet. Så sent som i måndags och tisdags körde man två hårda pass per dag. Varför man gör så nu fattar jag inte riktigt när man snart har ett långt OS-uppehåll att hårdträna på. Kanske vill man träna ner sig nu för att va redo när play-in och slutspel börjar. Kanske har man lite högre mål än att bara klara sig kvar!? Tja, vem vet.
jaha, nu spelar Hv “som vanligt igen” trötta och oinspirerade, ska vi byta tränare igen nu för att kunna hitta motivation igen ?
Dom har slutat åka skriskor igen och knappt någon som ser taggad ut, som det sätt ut under stora delar av säsongen nu har denna sjukan kommit till Bendelin och Co också, visst “bara” 2 matcher som vart dåliga hitills men 2 dåliga i rad dock, hoppas jag har fel och de spelar bra imorgon