Omgång 45: Örebro HK - HV71

[size=150]Örebro HK - HV71[/size]

Match mot Örebro borta nästa för HV71. Lawrence Pilut fick
en hjärnskakning i förlustmatchen mot Malmö och måste vila minst
en vecka.

Shl: shl.se/play/video/15627680

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Svår match med HV:s nedgående form. Vem står i mål? Hoppas Rubin får chansen nån match snart eller är det bara en nödlösning om båda målvakterna är borta?

Har redan från början av säsongen tyckt att HV är för svagt på målvaktssidan och det kommer kännas tungt att åka ut i kvarten på grund av det.

PW:s spel går inte att försvara och Linus är borta hela tiden. Hade gärna sett man petat PW och tagit in en ny målvakt innan fönstret stängdes (en tänk förstamålvakt).

Tror faktiskt att Söderström står, för PW är visst förkyld och Söderström är tillbaka.
Så de ökar ju våra vinstchanser betydligt.

Lindbom säger i dagens JP att Söderström är okej, så tar gör givet att han spelar, liksom Brännström.

Ja och Rubin stod väl igår så han behöver nog vila :slight_smile:

expressen.se/kvallsposten/sp … -och-vann/

Efter att ha sett dagens matchvärmning kan jag göra följande konstaterande:
PW saknades liksom Andreas Borgman. Men Jacob Cederholm (som spelade med Pantern igår kväll) fanns med på isen.

Om jag tolkade allt rätt, stället man upp enligt följande i kväll:

Söderström (Alexander Johansson)

Almquist, Berglund
Hansson, Persson
Lehtonen, Brännström
Cederholm

Thörnberg, Christensen, Törngren
Sundh, Brithén, Arlbrandt
Tedenby, Lias Andersson, Sandberg
Erik Andersson, Stenlund, Önerud

Utöver ovanstående deltog också Abbott och Ullström. Ullström såg bra mycket piggare ut än Abbott, tycker jag. En av dom blir i alla fall extraforward.

Tack för mkt intressant info Zico, enligt HVTV gör Abbott comeback ikväll.

Med både Borgman och Pilut borta blir det jäkla tuff, hoppas dock på något annorlunda i PP ex Brännan på backplats.

Jag hoppas HV tar 3p idag. En förlust till mot ett lag man “ska” vinna över och det blir en riktigt jobbig avslutning av serien. Ska man hålla sig kvar på övre halvan av slutspelslagen med hemmaplansfördel osv., så gäller det att man vinner ikväll.

PP har jag gett upp och hoppas att ÖHK håller sig på plan hela matchen, eftersom HV nästan är farligare bakåt än framåt i PP nuförtiden.

Mer fart, checking över hela banan och ett MYCKET bättre passningsspel vill jag se ikväll. Då blir det seger.

Kom igen, HV!

Tråkigt att behöva känna så, men håller helt med dig.

Ingen Isak Brännström alltså… väldigt tråkigt! hierarki? Lättare och peta junior än lagkaptenen… Samtidigt vill man ju såklart ha igång Abbot till slutspel och viktig i Bp. Tankar om det!?

Tack Zico för bra information. Sånt uppskattas.

Ganska bra spel, men den totala ineffektiviteten ger mig en mycket kall känsla i magen. Känns som en sån där match då det bara är en tidsfråga innan ÖHK kontrar in ett hux flux trots övertag för HV.

Cotton eye Joe under spelavbrott - härligt! :smiley:

Inget illa menat mot Törngren, men varför har han tagit Öneruds plats i första femman?

Pucken vill verkligen inte in. Kunde stått 0-4 med de chanser man haft, men nej.

Ja, hellre det en lördag och få igång publik än en ballad som i Kinnarps. Celin Dion - My heart will go on spelas i Kinnarps en lördag efter avblåsning. Aldrig fattat vad det är för tjomme som sköter musiken hos oss. Ingen känsla alls.

Matchen: Varken bu eller bä. Adam Almqvist har så kasst självförtroende så han vet om att han kommer missa pucken om han ska försöka sig på att skjuta så han passade när han fick ett friläge. Förstår fortfarande inte vad grabben har på isen att göra.
Annars är det vi som haft mest chanser, men dom går som vanligt inte in i målet. Omöjligt att få in pucken, sen slutar det som så många ggr tidigare att det andra laget får ett skitmål (Örebro) i detta fallet och sen vinner dom.

Varför kan aldrig HV71 få utdelning på alla sina chanser. Hade funnits en tabell där man tävlade om vilket lag som haft mest målchanser hade HV71 vunnit.

Ja håller med. HV är som vanligt ineffektiva. Det håller tyvärr inte. Våra målskyttar är väldigt bleka och osynliga.

NEJ, inte PP :frowning:

Ett PP utan Adam Almqvist. Har Johan vart inne och läst? :smiley: