Linus ska för alltid stå. Skönt med tre poäng. Skottkavalkad lönar sig tillslut
. Fan att thörna är skadad bara…
Totalt enig. Hade han inte stått hade det blivit torsk idag, för ÖHK hade säkert fått in en balja under de första två perioderna och då hade det blivit svårt.
Men tack Gud och Simon Önerud för seger idag. Det var viktigt för fortsättningen och att hålla sig på hemmafördelsdelen i slutspelet.
3 mycket viktiga pinnar och framförallt, vi är på g igen.
VIKTIGT!
HV känns betydligt tryggare med Söderström i målet. PW gör absolut toppenmatcher men Söderström är lite mer stabil just nu. Lehtonen är som en miniborgman och bli ett lyft för HV. Tycker PP såg bättre ut och jag gillar att Almqvist inte spelar PP. Idag är Almqvist bra på rätt plats. Synd på skadorna och jag hoppas att Thörna inte är borta för länge nu… Lyfter självförtroendet i PP om MAN nu fortsätter med dessa spelarna så kan det bli riktigt riktig roligt under någon månad till
FN LHC gör 3-2 med två sek kvar ![]()
Så har vi släppt in minst mål (91) i SHL för tillfället. ![]()
Söderström tillbaka i målet och va händer? HV vinne igen. Håll dig frisk o skadefri mu Linus. För då kan inte ens Lindbom välja PW före dig i slutspelet…
Almqvist gjorde väl inte ett misstag på hela matchen? Behövde ej täcka upp för Hansson
Söderström är hästlängder bättre och jämnare än Pw.
Brännström vilken spelare! Kommer bli en världsspelare!
Hela HV var tryggare idag än mot Malmö. Tror det är pga Söder. 4e nollan!
Wentzel 13 vinster 1 oavgjort 14 förluster 1 nollor
Söder 10 vinster 4 oavgjorda 3 förluster 4 nollor
Brännström i PP och det blir betydligt bättre och tryggare spel. Trots att det inte blev något mål så var det mycket bättre.
Bra spel av HELA laget. Skön seger.
Efter denna match måste ju Lindbom inse att man redan har förstamålvakten klar …
Utöver det tycker jag HV71 spelar smart denna match , man förivrar sig inte i 3:de och tar vara på lägerna som man bjuds på , samtidigt som Örebro försöker flytta upp positionerna , underbart att se ![]()
Berglund är en grym back som gör mycket i det ttysta
Ska HV ha en rinlig chans på topp 4 bör nog Söderström stå minst fem av de kvarvarande matcherna.
Viktiga poäng tagna och tycker Brännström är den som faktiskt bryter mönstret. Är inte den starkaste i defensiven men blicken, kylan och de passningarna är smått magiska. Tycker han ger en helt annan dimension till PP så hoppas inte det bara var en engångsgrej idag att han fick spela där.
Sen måste jag ge lite kritik till Hansson som är alldeles för svag i egen zon och som jag inte tycker hänger med i det spelet som HV har som spelidé. När Borgman är tillbaka så borde Hansson bli sjundeback.
Tack för dem 3 poängen ![]()
Ikväll så kändes backparen mycket bättre och det faktum att det var just 3 par är nog inte helt fel eller kanske tom 4 par…
måste kännas lättare att spela ihop paren än hålla på med en extra 7:e back
Tycker att dagens backpar fungera bra där Almqvist passar bättre ihop med Berglund som gjorde en bra match
och då saknades idag Borgman, Pilut samt Reese, blir tufft framöver att ta plats
Brännström wow vilket spel
Lehtonen är absolut ett bra tillskott
Linus tryggheten själv
Bättre balans i laget ikväll även i kedjorna , kul att Thörngren fick chansen ihop med 24 & 10 och gör det bra tycker jag
Intressant att HV i tredje perioden går på 3 centrar och det häftiga är att 23 & 82 gör det minst lika bra som 24
anmärkningsvärt att Abbot inte fick någon speltid , är kanske inte redo ännu
Bara att hålla tummarna för Thörna kommer tillbaka snart
Nu blir det roliga hemmamatcher där jag hoppas att vi får se bra spel mot bra motstånd
JP-femman
5 stjärnor: Simon Önerud
4: Erik Brännström
3: Mikko Lehtonen
2: Linus Söderström
1: Ted Brithén
Tycker Linus borde haft minst en fyra.
Jag kan ju faktiskt skriva ngt när vi vinner med…
Jag måste erkänna att jag va stressad som fan efter 2 perioder. Tyckte verkligen vi hade matchen i handen men som så många ggr innan så va de ineffektivt. Gött att de gick över så pass snabbt i tredje.
Riktigt fin match, stabilt å spetsigt till slut. Söderström sattes kanske inte på de värsta testen men känns ändå så otroligt given som förstamålis i mina ögon. Teden va riktigt underhållande, Mikko såg engagerad och hungrig ut. Önerud klart bäst på isen.
Bra lördag.
Tycker inte alls det är anmärkningsvärt om inte Abbot spelar. Tycker inte han har visat något hela denna säsongen som gör att han petar någon annan i detta laget
Läget med Thörnberg är oroande.
Fast i ärlighetens namn var nog Söderström knappt svettig ![]()