Omgång 45: Skellefteå AIK - HV71

[size=150]Skellefteå AIK - HV71[/size]

HV71 åker till Västerbotten för att möta Skellefteå på tisdagen.
Efter segern mot pågarna i lördags så är topp 4 inom räckhåll.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Vinst och vi går förbi detta “lag-som-borde-vara-i-evigt-kval-limbo”.
En styrka med de två senaste vinsterna, om man nu skall lyssna på er dystergökar här på matchtrådarna: vi vinner trots att vi har blött krut i musköten. Dessutom, Lias producerade, långt före jag förväntade mig att han skulle. Troligtvis en slump.

Onwards and upwards.

Ny måstematch. Det som talar för vinst är tajt matchande något vi sett HV gillar och presterat som bäst.

Jag tror att säsongen avgörs idag.

Saik är ett lag som vi ska kunna slå om vi spelar på topp.

Så klarar vi mentalt av att spela på max nivå idag när det är en MÅSTE match ?

Jag hoppas att vår ojämnhet beror på psyket, att man har svårt att tagga igång laget när det inte är superviktiga matcher/slutspel.

Spelar vi kass ikväll i en såhär viktig match, då har vi inget i ett slutspel att göra för då är det något annat som är fel. Kan man inte ens tagga till en så här viktig match…

Men jag hoppas och tror att vi kommer få se ett riktigt taggat Hv ikväll, vinna närkamper, kämpa stenhårt och lyckas man få koll på det mentala ikväll, då tror jag vi kan gå långt.

Torskar vi ikväll, näe då tror jag på ännu en åka ut i kvarten säsong.

Sen kan man ju torska på flera sätt, blir det torsk trots ett bra spel och ett jävlaranamma då kan jag ta en förlust

Tror på vinst idag! HV startade som vanligt lite segt efter uppehållet men nu kommer de bara öka, bredden kommer gynna oss nu när flera spelare steppar upp.

Kan ni tänka er Skellefteå när Möller o Lindström slutar? Kommer nog inte sluta jättebra om de fortsätter att värva så himla konstigt. Liksom vad tänkte dem med värvningarna av Aaltonen, Olimb, Widerström osv. osv.

saik med 7 raka segrar i ryggen, ingen enkel uppgift tror vi får glada om vi lyckas knipa nån poäng ikväll.

Med det sagt så vet vi ju vilka som kommer göra Saiks mål ikväll :wink:

Att Alvarez inte lyckas göra mål där är smått otroligt

Vi är bättre än skellefteå.

Emil med puck är ett dödligt vapen, dock inget positivt. Pratar inte tränarna med honom om det?

Det är lika dött på läktaren som här inne.

Han tar förvånansvärt många dåliga beslut och sätter laget i dåliga situationer

Rolig match det här.

Pucktempot och passningsnivån håller en klass…som är mindre bra

Dock är Skellefteå ännu sämre

Önerud är helt värdelös, helt ärligt, han skapar aldrig något i 5v5 utan han lägger in en puck i öppen kasse ibland
Norbe var dock rätt bra i första för att skriva något positivt

Jæmt skægg efter førsta. Tycker vi kommer lite bættre in på mål, SAIK får skicka in slumppuckar.

Forecheckingen från båda lagen ær bra. Måste øka pucktempot i førsvarszonen så ska det nog gå vægen.

helt ok första period, lite slarvigt i försvarspel i början. vi håller ner tempot i början o arbetade in sig mot slutet. rätt jämn period. saik hade väll lite farligare målchans men jämt där ute

16 mål i öppen kasse är ändå imponerande.