Omgång 46: Färjestad BK - HV71

Hade ju smakat mumma med en rejäl uppgörelse mellan Kristiansen och Tollefesen!

Fortsätter Ledin Och Jämtin ligga på så kommer nog Tollefsen tappa humöret och får är det bara skicka in Tommy!

TIK-SAIK 1-1 nu :smiley:

Gött mos. Timrå har kvitterat mot Saik.
Kom igen nu HV och spräck nollan här så vi får lite valuta för pressen som var…

Bra match hittils av HV men pucken måste ju in också

Att läsa här på forumet och samtidigt läsa expressens uppdateringar får mig att tro att det refereras från olika matcher.

Från expressen:

“Halva första perioden spelad i Karlstad i en spelmässigt hyfsad match mellan två lag som läser varandra väl och gör att det så här långt inte är någon njutning att titta på matchen.”

"13.32 spelade av första perioden i Karlstad och den här matchen behöver ett mål. Ett knappt överläge spelmässigt för Färjestad så här långt. "

Edit: Samtidigt som aftonbladet skriver “Fem minuter återstår av perioden. HV71 har fortfarande ett tydligt övertag i matchen.” Haha…

Fem minuter återstår av perioden. HV71 har fortfarande ett tydligt övertag i matchen.
Bra sagt av media… :exclamation:

Fröken wallin

Hatobjektet nr 1 äcklet Wallin ut. Ska han inte åka på sin obligatoriska gnäll turné nu också. Pajas. Smäll in pucken nu då!!!

Hockeyligan säger att det är slutspelshockey och det är HV som har tagit tag i matchen och skaffar de farligaste matcherna

OCH Timrå har vänt och leder nu med 2-1 mot saik. :laughing:

Tyvärr ett helt normalt PP från HV :imp:

Nej PP är inte årets melodi.

BP och ett mål i baken lär vara givet

Nu är det dax att lägga energi på PP taktik Dahlén!
Är ju fullständigt värdelöst och ingen tråd alls!
Fy fan vad dåligt!

Är dom full på Expressen eller? Eller är det jag som är full och tror Hv haft större övertag än de haft?

Hockeyligan och Radiosporten håller med dig :slight_smile:

Som jag skrev för typ 20 omgångar sen så är problemet uppbyggnaden av PP.
Tar minst 60 sek att ställa upp. När Hv väl ställt upp tycker jag det ser helt okej ut, dock inte mer än så.

Det ser riktigt bra ut, förutom kampen framför mål.
Lite starkare där, så blir det tre poäng…

11-4 i skott till HV.

Matchplanen som Kolan nämnde det går helt enligt planen, men PP ser förjävligt ut