Omgång 46: Färjestad BK - HV71

Haha skönt, för tänkte nämligen knäppa en till. behöver jag inte vara orolig för min egen speluppfattning här i soffan än så länge :wink:

EXPRESSEN :smiley: :smiley:
sammanfattning av period 1 FBK HV71
TorbjornKarlgren: Färjestad-HV71 0-0
Första perioden är slut i Karlstad och den slutar mållös. Oavgjort är rimligt men 1-1 hade kanske varit mer signifikativt.
Skotten i första perioden 3-11
Avd. vad är rimligt resultat med 3-11 i skott :question: :question:

HV’s PP är så urdåligt.
Skillnaden mellan lagen i PP-toppen är de alltid försöker få en back på blå linjen i MITTEN för att skjuta (se hur färjestad spelade i sitt PP)
Förstår inte varför HV,s backar tar sina avslut från sargkanterna, målet blir hälften så litet och missar man åker pucken ut i rundeln.

Expressens expert har nallat på slutsignals mjödet redan och yrar och hallucinerar.
Bra period av HV måste jag säga dock utan de där riktigt heta chanserna. 11-4 i skott är bra men PP är under all kritik.

Stabil 1a period med skotten 11-4 till HV. Får vi bara igång PP så blir det vinst.
Vem tror på fight mellan Ledin/Jämtin/Kristiansen vs Tollefsen.
Handen upp någon :wink:

Ser hellre att de fajtar ner Wallin eller Berglund. 2 töntar rakt igenom. :exclamation: De måste ju tillhöra top 2 :unamused: :exclamation: av de i ES som gnäller mest och är på domaren mest.

Lite annorlunda på AB
Färjestad-HV71 (0-0)
Första perioden är spelad. HV71 har haft ett tydligt grepp i matchen från start. Det var först i slutet som FBK vaknade till ordentligt och orkade hugga tillbaka. Hemmalaget får inleda mittenakten med att lira PP i 48 sekunder. Skottstatistiken efter en period är 11-3 till HV.
Anna Lindbäck, Löfbergs Lila Arena

En spelare som såg väldigt bra ut i första perren om man jämför de senaste 10-12 matcherna är Rakhshani, väldigt aktiv med klubban och lyckades även från sidan av målet få fram pucken med skridskorn till slottet, synd att ingen fick träff på pucken bara.
Synd bara att han kan plockas bort lite för lätt…men gillar hans inställning so far.

Jag förstår inte varför inte Sandberg är med. Han är ju kreativ energi rakt igenom. Det är ju det som saknas. :open_mouth:

FASTH

0-1!!!

JJJJJJJJJAAAAAAAAAAAAAAAAA

och vilken räddning av Wesslan direkt innan

JAAAAAAAAA!!! Låt mjödet spruta!!! Fasth1!

Edit: Mycket bra av Luoma som väntade ut för att få fri sikt och ta in pucken på mål

FAAASTH 1-0

grym räddning av wesslua oxå sekvensen innan

håll tätt nu i BP

Annu En Oskars nominering av Anders Bastiansen

verkligen

Hur ser skottstatistiken ut i andra?

Luoma, andra gången han sjabblar i egen zon idag :imp: