Omgång 46: HV71 - Djurgårdens IF

[size=150]HV71 - Djurgårdens IF[/size]

HV71 spelar hemma mot Djurgården på torsdagskvällen.
Ett HV som kommer från en förlust mot Saik, men som vann
två raka hemmamatcher innan dess.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Jag hatar Djurgårdens IF så mycket man nu kan hata en idrottförening. Vinn nu HV och gärna stort.

3 poäng ikväll och vi går upp minst en placering.
Två DIF-spelare att hålla ett extra öga på ikväll är Manuel Ågren och Linus Hultström. Utgående kontrakt på båda och skulle verkligen gilla att se dom båda i rätt matchtröja nästa säsong.

Hoppas vi matar på ordentligt offensivt och lyckas få in puckarna. Lite medstuds skulle sitta fint för ovanlighetens skull.
Tycker förövrigt man ska återgå till att plocka in Axel Holmström i sin pp-formation. Han är grym framför mål och vårt pp blir sämre utan honom på den positionen. I övrigt, hoppas Lias fortsätter sin formkurva uppåt och att man fortsätter lira Norbe ordentligt!

Hultström är klar för KHL redan.
expressen.se/kvallsposten/s … r-for-khl/

Väldigt viktigt match, Hoppas på bättre utdelning ikväll och ta bort de onödiga utvisningarna. Vi har varit bra i boxplay men nu två matcher i rad har vi lyckas hamna i 5mot3 i boxplay, starkt att inte släppa in mål i 5mot3 men blir slitsamt i längden på vissa spelare.

Samma lag som sist vad verkar, Hugo i mål enligt Lillis.

Bra med Hugo i mål. Gunnar har varit bra men min förhoppning till ett guld ligger i att Hugo står på huvudet resten av säsongen.

Bara jag som är OERHÖRT trött på att se detta scenario i samband med byte?
Back passar forward som åker över röd, dumpar pucken för att åka och byta.
Innebär att vi ger bort pucken helt i onödan och de nya fw får börja med att jaga.
Håll pucken inom laget när det är dags att byta i stället. Är fullt medveten om att det inte är genomförbart vid samtliga tillfällen men utan tvekan en hel del. Ledsen om jag gjort så att ni fått upp ögonen för detta inför kvällen, hoppas ni inte blir lika irriterade som mig. :slight_smile:

Haha detta är något jag kan störa mig nåt jävulskt på också och har tyvärr noterat att det händer ganska ofta och blir lika upprörd varje gång. Sen som du skriver så finns det ju lägen där det är det enda alternativet, men vid de tillfällen man har varit tillbakatryckta och vinner puck och under kontroll bara skickat ner pucken och ger tillbaka initiativet kan ju göra en vansinnig.

Holmström uppsatt som 13e forward tredje matchen i rad, om han är helt 100 frisk så borde han går före Johnsson eller?

Borde vara given framför Johnsson, hade han ens nåt byte förra matchen?

Ja, åtminstone ett. Han spelade 23 sekunder.

Han är väl inte ens med idag

hjärtat vill vinst, huvudet säger storlförlust

Johnson imponerade så stort med sin hempass och 3-5 utvisning så han måste få mer speltid nu

o så har dif en negativ trend, alla negativa motståndaretrender bryts mot hv, det är en regel

hmm verkar som Zion Nybeck är 13e

kom igen nu

värdelöst pp dif leder skotten med bp spel

Är det här med passningsspelet…

nja, det är ett gravt behov av confirmation bias från fans, som letar saker att hetsa upp sig över.