Omgång 46: HV71 - Färjestad

Det blir ju en konsekvens av Rajalas pissiga passning…

Men Fälth är ju månadens hackkyckling, så det är klart det ska gnällas på honom om chansen ges.

Men hur läser du situationen??? Fälth missbedömer och stöter fram (oavsett om det är en kass pass eller en gåva från ett träskmonster), vilket är kasst, sedan för att rädda situationen försöker köra ner fbk-aren. Även om inte klubban åkt upp i skallen så hade han åkt ut eftersom han drar ner killen.

Bra med 5-3 btw

Fan vad bra att ta 3 poäng mot Fbk.Kul att se att det går spela om alla vill.men några
få undantag :wink:

GOTT HV!

WK och GW och EC klart lysande stjärnor idag, men Fiala strax efter.
Måste plussa för lite för dansbandstofflornas Gulas… Vilken jävla lirare.

Tack HV! :slight_smile:

Du förstår väl att Gulas förmodligen hade åkt runt honom som skit om han skulle börja ta en bakåtåkning från stillastående i det läget va? Sen råkar han träffa honom i huvet när han ska dra klubban över skallen på honom för att ta åkningen och det är det han ramlar av som jag ser det. Oavsett vad så händer inte det där om inte Rajala slår en jävligt nonchalant passning, eller?

Christensen din jävla kung! :slight_smile:

3 fantastiskt sköna poäng, men backspelet MÅSTE bli bättre, det känns som vissa spelare är livrädda för att hålla puck, och skickar iväg puckar på vinst eller förlust. Christensen vill jag se i en ledande kedja nästa säsong, helt brilliant.

Nej, jag håller inte med om en enda pryl det du säger.
Självklart skall Fälth påbörja hemåkningen direkt och va i ett läge där han kan bromsa gulas som oxå startar från stillastående.

Fälth går på kropp innan han drar upp klubban och jag gissar att han redan är inställd på att ta en 2-minutare för att reparera.

Detta är min analys nu. Får se om den håller för en repris-titt.

Sweeet 3 Poäng.
Bra start och sen faller vi tillbaks i gamla skraja passiva synder…tyvärr. Fan va veka vi är defensiven, tur att vi har Wesslua som gör några sjukt viktiga räddningar och att vi har Christensen och Karlsson.

Bäst ikväll:
Wesslau (stabil)
Christensen (en klass för sig själv)
WK (gör skitjobbet som många andra tycker är för fint att göra)

Frågetecken för:
Salmela (var ok men inte Salmela klass idag)

Trevlig Lördags kväll till er :smiley:

Jo men du får tänka på att Fälth ser Rajala med pucken under kontroll och redo att passa honom. Då gör man sig knappast redo för en bakåtåkning, iaf inte i min värld. Sen blir passningen alldeles för lös och Fälth försöker reparera det genom att stöta, Gulas har ju redan fart i den riktningen eftersom att han är på väg för att bryta passningen/komma nära Fälth så att han inte kan skjuta. Det är mycket möjligt att det var fel beslut att stöta där, men det hela uppstår ändå på grund av en nonchalant passning, förstår inte hur man kan bortse helt från det faktiskt.

Men oavsett, skönt som fan med tre poäng!

24 är helt jävla fantasisk! Bättre kille får man leta efter nu. Rajala behöver nog vila upp sin skada även om han var helt okej.

Fiala har tappat lite och blev bänkad på slutet men man ska inte begära hur mycket som helst av kille han är ju fan bara 17! Det som var bäst idag var att vi inte släppte något mål i 5-5 utan att det var i BP och det kan man väl leva med men vi har ju inte släppt in bp mål på ca 10 försök innan så vi har varit bra där!

Förstår inte hur folk kan såga Fälth så mycket när t.ex en spelare som Salmela som var sjukt dålig idag knappt får någon skit.
Antar väl att en hackkyckling alltid är sämst, oavsett verkligheten…

Jag tycker att Fälth var bra i början av säsongen, men under senare halvan så har han i mitt tycke sjunkit väldigt, han drar på sig många onödiga utvisningar och jobbar inte klart situationerna. Personligen så har jag mkt höga krav på Elias då jag vet att han är en utomordentligt bra spelare. Tyckte jag såg att han låg på -12, och det är i min värld långt ifrån godkänt.

Vi kan ju alltid klaga lite på Krog om du vill :wink:

Men ändå en bra match av HV. Onödigt att tappa 3-0 men alla FBKs mål kommer ju i numerärt överläge så man ska väl inte gnälla för mycket. Jävligt gött med 3p och att tvåla dit träskodansarna är ännu skönare.

In Christ(ensen) we trust!

Haha gör du det :wink:
Tycker själv att Jason har sett otroligt blek ut denna säsongen och är värd att kritiseras. Det finns dock små glimtar i hans spel som fortsatt får en believer som jag att tro att Jason’s formkurva är på väg uppåt. Jag tycker att han har ryckt upp sig lite de senaste matcherna och jobbar lite hårdare och smäller på lite extra än vad han gjorde för t.ex 3 månader sedan. Han har även lagt ett par riktigt fina passningar de senaste matcherna och hade idag ett gyllene läge att trycka in en puck men den finska kaffepojken var ju såklart tvungen att rädda skottet…Jason har dock fortfarande långt kvar innan han är på samma nivå som han varit de tidigare säsonger och det gäller att han börjar steppa upp för just nu så finns det spelare som kommer underifrån i hierarkin, t.ex Liket och E.Andersson, som gör det bättre än Jason. Men jag har dock inte gett upp hoppet om min kära gud.

[size=120]Robert.76:[/size] Jag håller helt och hållet med dig. Precis som dig så har jag väldigt höga krav på Elias och det är ju bara att konstatera att han tyvärr inte har uppfyllt dessa den senaste tiden. Han har varit väldigt ostabil den senaste månaden och han förtjänar defintivt att “få lite smisk på rumpan”. Det jag reagerade på är just dagens match och hur folk sågar Elias oerhört för en ofrivillig utvisning samtidigt som knappt någon nämner Salmela som idag gör sin absolut sämsta match i HV-tröjan.

Riktigt skönt med 3p idag så att laget studsar tillbaka. Trots drömstart blev det lite darrigt, men det redde ut sig till slut. Christensen-kedjan studsade tillbaka efter ett par bleka insatser och Wesslau spelade bra i målet. Skönt! Synd att ÖHK vann men det är ändå 11p på 9 matcher. Känns klart. Hoppas bara LHC torskar nu också så gör vi om dom!

Det va ju bra att öhk vann, nu har vi häng på leksand igen… hoppas lhc å modo losar så kan man sikta uppåt igen…

Jag hade dåliga vibbar inför den här omgången och tycker det var urstarkt av HV att ta en trepoängare mot ett rätt starkt FBK och efter två dåliga insatser och ett kasst spelschema med sen match i Övik igår och tidig hemma idag. Bra gjort ! Skön lördagkväll väntar, tack för det.

Ser oftast matcherna hemma i soffan. Men idag var jag på plats. Vet inte om Christensen gör årets match eller om han alltid är så här bra?
Man missar väldigt mycket på tv.
Ikväll var Christensen kung! Vilken speluppfattning killen har! Spelet utan puck och timingen är perfekt.
Sen ett plus till Lindström som alltid gör sitt jobb! Riv och slit hela tiden!