Omgång 46: HV71 - Örebro Hockey

Det bränns en del lägen.

1 gillning

HV spelar relativt bra ändå. Det gillar man, men man gillar också mål framåt…

5 gillningar

Vi kan glömma att Brynäs förlorar idag. Dominerar totalt

Fan vad mycket snyggare det är med färgkodad reklam. Borde vara självklart på även de ordinarie tröjorna

1 gillning

Känns bara som lite slöseri att spela Nättinen, som ändå ser klart bättre ut nu än tidigare, som vinge i en fjärde, med Lindbäck som extraforward, när laget skriker efter kompetenta centrar. Fjärde funkade bra med Lindbäck också, men tredje hade kunnat få ett skapligt lyft med Nättinen istället för Matson.

1 gillning

Ja, snabba fyndiga pass, ser mer dynamiskt ut, inte så statiskt och segt som tidigare.

Passarna inte lika lätta att läsa för motståndarna, man stannar upp och hittar en bättre pass ibland istället för att bara ta enklaste tänkbara alternativet.

Tycker man håller spelet väl uppe - än så länge.

1 gillning

Rövhatt. Håll tätt nu

Men helvete då

Vi gör många bra brytningar och vinner en hel del 50/50 , men vi ger ju bort pucken direkt efter.

Skönt

Tycker nog ändå HV är det bättre laget.

5 gillningar

Jämn period. Hoppas vi har mer tur än örebro.

Knattarna spelar i pausen
Gött för dem

1 gillning

FAN DETTA FORUM!

Jag trodde HV låg under med 0-2…

3 gillningar

Problemet är att reklamen inte syns då, ingen som vill betala för.

Jag hinner ju till och med springa och hämta pilsner i affären inför andra.

1 gillning

Här finns det oftast aldrig halvfulla glas.
:grinning:

1 gillning

Brynäs kör över Malmö så där får vi knappast någon hjälp idag.
Tycker HV71 spelar relativt bra.
Skapat flera heta chanser redan.
Men håller såklart inte att ta utvisningar.

Rätt bra spel i specialteams hittills. Dåligt att hamna i utvisningsbåset 2 gånger redan dock. Och man bör kunna förvalta ett sånt PP till ett mål.

Helt okay period!! Skriver period då jag bara hatar ordet perre!!! För mig utstrålar det låg intelligens. (Vet jag får mothugg nu men väntat)

1 gillning