Omgång 46: HV71 - Örebro Hockey

HV71 vs Örebro


imageimage

“Plump i Växjö” säger Johan Freijd. Det får vi hoppas. På samma sätt som vi använde statistiken innan vi tvålade till FBK för att se glaset halvfullt, så kan vi hoppas att vi har statistiken på vår sida denna match också. Motiveringen var att ett lag sällan vinner alla fyra under en säsong. Samtidigt så talar ytterligare ett fullsatt Husqvarna Garden till vår fördel, då jag tycker mig se att killarna känner att de har publiken med sig och växer av det. Det kan lätt byta till en extra börda dock, om prestationsångesten sätter in. Vi har väl antagligen en gubbe i laget som hamnat där redan.

Gudarna skall veta att ångesten är stark i supporterleden. Inte så mycket över supporterinsatsen, den är god, men över livet i stort. Jag antar att undertecknad inte är den enda som läser detta, och som just nu upplever livet som en strimma jobbigare, dag för dag. Detta trots att våren bara är några månader bort och ljuset börjar återvända utomhus. Men, det är inget man som supporter just nu kan dra nytta av. Det enda som fungerar som balsam för själen är att HV vinner.

Med blott sju matcher kvar av serien ligger vi på rätt sida, med den minsta av marginaler. Vi har saken i egna händer. Låt detta kvarstå.

BLÅS AV!!!

Lindbom levererar

FORZA HV71!!

2 gillningar

Tror det blir 0 poäng idag vi har blivit överkörda av Örebro. Hoppas Brynäs torskar!

Förlorar HV och Brynäs idag så är Malmö bara 4 poäng efter med 6 matcher kvar!

Trots det måste man hålla på måsarna. Nog första gången någonsin.

Nu tar vi en match i taget! Jag tror vi alla hoppas på en vinst.
Jag vill så gärna att HV håller sig kvar men vi måste se sanningen i ögat för HV MÅSTE vinna så många matcher de bara kan.
Jag kommer hålla både tummar och tår för att pucken går vår väg ikväll.
Match för match så fixar vi detta.

1 gillning

Har gjort en justering på ölbärs inför matchen. Höjer procenten från 6.9 till 7.5. Det är dom små sakerna som avgör :beer:

7 gillningar

Bottenstriden kan bli lite väl spännande om vi torskar ikväll…

Blir baren innan match idag. Krävs 3-4 stora och snabba pils.

3 gillningar

10,2 blir det här! Har redan sänkt 3 st och fler på G.

1 gillning

Drack 5 öl igår på något aw liknande jippo. Kommer vara på plats ikväll och dra 5 öl till idag, mitt i veckan sådär…

Kan denna säsongen öka chanserna till alkolism?

5 gillningar

Och då är ändå risken stor att vi har det värsta framför oss…

I dessa tider har man inget val. Man får ta det lugnt efter 9:e Mars. Vad gör man inte för HV liksom :slight_smile:

1 gillning

I ett försök att få igång #56 på riktigt så hade jag satt in Nättinen mellan honom och Boedker/Önerud.

Tycker väl inte att Vesel gör bort sig helt, och Matson är pålitlig och gedigen men, jag hade ändå provat.

Nättinen såg pigg ut mot Växjö, men det ska inte vara på Lindbäcks bekostnad.

1 gillning

Idag blir det vinst, 4-2!

2 gillningar

Om någon, för tio år sedan, sagt att 2023 kommer du sitta och å ha ångest inför ÖHK-matcher så hade jag garvat ihjäl mig.
Efter en havererad 5-års plan som kraschlandade i Allsvenskan så sitter man här å mår ganska pyton inför match. (vi skulle visst fira 50år m guld, eller hur det nu var…)
Suck.
Bara ta fram HValium-bööken igen.

1 gillning

Håller med Önerud Nättinen Foppa är värd att prova. Uppsidan är bra mycket högre än Vesel och matson

Är ute på lokal. Beställde de två första små på 9%.
Nu kör vi för seger!!

2 gillningar

https://twitter.com/HV71/status/1628794334014316546?cxt=HHwWhIC9saX00ZotAAAA

Martinsson på läktaren idag med.
Har nog gjort sitt i HV71.

2 gillningar

Spelar ej: Hjalmarsson, Martinsson, Boedker och Önerud.

3e kedjan känns helt ospännande…igen

Martinsson bänkad, bra, LaLeggia och Billins känns farligt bakåt

1 gillning

De senaste fem omgångarna har jag druckit ölbärs…utom i tisdags. Resultatet talar för sig själv. Jag har varit förbi Netto och köpt ett 6-pack kalla på vägen hem.

2 gillningar