“Plump i Växjö” säger Johan Freijd. Det får vi hoppas. På samma sätt som vi använde statistiken innan vi tvålade till FBK för att se glaset halvfullt, så kan vi hoppas att vi har statistiken på vår sida denna match också. Motiveringen var att ett lag sällan vinner alla fyra under en säsong. Samtidigt så talar ytterligare ett fullsatt Husqvarna Garden till vår fördel, då jag tycker mig se att killarna känner att de har publiken med sig och växer av det. Det kan lätt byta till en extra börda dock, om prestationsångesten sätter in. Vi har väl antagligen en gubbe i laget som hamnat där redan.
Gudarna skall veta att ångesten är stark i supporterleden. Inte så mycket över supporterinsatsen, den är god, men över livet i stort. Jag antar att undertecknad inte är den enda som läser detta, och som just nu upplever livet som en strimma jobbigare, dag för dag. Detta trots att våren bara är några månader bort och ljuset börjar återvända utomhus. Men, det är inget man som supporter just nu kan dra nytta av. Det enda som fungerar som balsam för själen är att HV vinner.
Med blott sju matcher kvar av serien ligger vi på rätt sida, med den minsta av marginaler. Vi har saken i egna händer. Låt detta kvarstå.
Nu tar vi en match i taget! Jag tror vi alla hoppas på en vinst.
Jag vill så gärna att HV håller sig kvar men vi måste se sanningen i ögat för HV MÅSTE vinna så många matcher de bara kan.
Jag kommer hålla både tummar och tår för att pucken går vår väg ikväll.
Match för match så fixar vi detta.
Om någon, för tio år sedan, sagt att 2023 kommer du sitta och å ha ångest inför ÖHK-matcher så hade jag garvat ihjäl mig.
Efter en havererad 5-års plan som kraschlandade i Allsvenskan så sitter man här å mår ganska pyton inför match. (vi skulle visst fira 50år m guld, eller hur det nu var…)
Suck.
Bara ta fram HValium-bööken igen.
De senaste fem omgångarna har jag druckit ölbärs…utom i tisdags. Resultatet talar för sig själv. Jag har varit förbi Netto och köpt ett 6-pack kalla på vägen hem.