Omgång 46: Rögle BK - HV71

Rögle BK vs HV71


image image

Utmattning.
Uri Geller. Tågkraschen i Versaille 1842. HV71
Det tar på krafterna att konstant ligga i bakvattnet och slitas mellan hopp och förtvivlan. Detta är ett återkommande tema i dessa ingresser och på allehanda digitala plattformar där vårt tillstånd diskuteras. Slitningarna gör så att det brister. Så att vi brister. Dessa bristningar ger skador som kommer ta lång tid att åtgärda. Det är inte bara föreningen som tagit skada i olika former. Ekonomiskt. Anseendemässigt. Känslomässigt. Utan även vi fans och vår omgivning. Det är omöjligt att kvantifiera dessaa skador. De kommer över tid. De ökar över tid.

Ikväll vill vi dock åsamka skada på annan part. Rögle. En direkt skada. En skada som svider mellan de gröna stjärthalvorna. Om så sker så minskar skadan på oss. Summan av all skada i universum är konstant. Det mesta av den är just nu plogad, skottad, fraktad och upplagd i hög bakom Husqvarna Garden. Vi behöver dela med oss av denna skada, broderligt, till samtliga SHL-lag vi nu skall möta, den korta tid som återstår av denna säsong. Endast då kan vi se slutet på denna utmattningens tidsålder.

Tuppen tror på vinst. Jag tror på vinst. Idag vinner vi!

Snöret snackar

FORZA HV71!!

12 gillningar

Vinna en bortamatch? Vad är det, finns det ens?

Jag känner som tuppen

Och hur känner en tupp?

Blåställ på och vi ska inte spela vackert utan det är krig för 3p som gäller idag.
Nu är det fan dax att spela för klubbmärket och för sitt egna varumärke. Ta ansvar och slit till sista andetaget!

Nu finns det inga genvägar utan det är blod, svett och tårar som gäller. Det gör ont att spela ishockey och det är fan dax att visa det nu.

Först när man kliver ut ifrån jobbet så kopplar man om och på.

Det ska göra ont att vinna.

1 gillning

Kämpa hv! För existensen ikväll!

3 gillningar

Förhoppningsvis inte en “Vi har spelat en bra match, dax att va klappkass idag” grej.

Antar att Dichow står och samma kedjor som förra matchen, Lyckas vi med samma arbetsinsats och 1-2% högre effektivitet så tror jag på det ikväll! Och att frölunda gör sitt jobb och dammar av MIF.

2 gillningar

spännande

Oj flertalet förändringar.

Maalahti helt utanför laget alltså.

2 gillningar

Ja även Stakkestad va?
Tedenby 13e med.

Samma som senast.

Jojo men iallafall.
Äntligen.

Sjukt att hallquisth går före landen och mahlahti. Rätt men väldigt otippat.

Senast han spelade om de var matchen mot Luleå så var han riktigt jävla fin med pucken tycke jag

Ortio i kassen enligt Swehockey. Suck

Det kan tamejfan inte vara sant, om han står mellan stolparna vid nedsläpp så tror jag på´t.

Nej vafan säger ni! Inte har jag satt mig 20 mil i en bil för att se Ortio mellan stolparna.