Omgång 47: AIK - HV71

[list][list][list][/list:u][/list:u][/list:u][list][list]OMGÅNG 47 2014-02-04 19:00[/list:u][/list:u]
Matchen visas på
Tidigare möten:
Omgång 01: AIK - HV71 5-4 PS
Omgång 20: HV71 - AIK 4-3 PS
Omgång 24: AIK - HV71 3-4 OT
Omgång 38: HV71 - AIK 4-1

Bäste poängplockare:
AIK: Rank 30 #26 Mattias Janmark 27p ~ 0,75 PPG
HV71: Rank 20 #71 William Karlsson 29p ~ 0,63 PPG

Läget i AIK:
Senast: MODO Hockey - AIK 2-1
Björn Melin
Theodor Lennström
Fredrik Carlsson
Jacob Spångberg

Läget i HV71:
Senast: HV71 - Färjestad BK 5-3

Bästa poängplockarna i HV71 senaste 3 matcherna
E Christensen 1+3
T Brithén 2+0
W Karlsson 0+2

Mattias Karlsson (Långtidsskadad)
Johan Davidsson (Långtidsskadad)
Sebastian Strandberg
Andreas Jämtin
David Petrasek
Toni Rajala (?)

Laguppställning:
1:A FEMMAN
Anssi Salmela (LD) 11
Oscar Fantenberg (RD) 6
Patrik Carlsson (LW) 72
William Karlsson (CE) 71
Toni Rajala (RW) 17
2:A FEMMAN
Stefan Johansson (LD) 73
Chris Campoli (RD) 41
Ted Brithén (LW) 90
Erik Christensen (CE) 24
Filip Sandberg (RW) 16
3:E FEMMAN
Jesper Williamsson (LD) 27
Elias Fälth (RD) 33
Riley Holzapfel (LW) 26
Jason Krog (CE) 9
Brett Sterling (RW) 29
4:E FEMMAN
Erik Andersson (LW) 8
Johan Lindström (LW) 79
Johan Johnsson (CE) 21
Marcus Nilson (RW) 4
Anton Bengtsson (RW) 28

Supersvår match. Aik bör redan nu kunna “slappna av” och släppa tankarna om en eventuell “play-in” plats.

Tror på en tajt tillställning där HV vinner på straffar.

HV vinner ikväll om man bara får ordning på AIKs press på våra backar. Men som Norrlandssupporter skriver, en väldigt svår match. Hoppas och tror på vinst.

Det absoluta värsta som kan hända ikväll är att AIK, Örebro och Silverköping vinner. Inte så troligt direkt men just därför har jag spelat ett kombinationsbet på dessa 3 matcher. Jag har ALDRIG fått in ett kombinationsspel på 3 matcher så tack vare mitt bet så har jag jinxat mardrömsscenariot. :smiling_imp:

Fiala är inte med i dagens trupp!

Laget mot AIK ikväll:
Mv: Wesslau (Gunnarsson)

1:a Salmela, Fantenberg
Carlsson, Karlsson, Rajala

2:a Campoli, Johansson
Christensen, Brithén, Sandberg

3:e Fälth, Williamsson
Sterling, Krog, Holzapfel

4:e Nilson, Johnsson, Lindström

Extraspelare: Andersson, Bengtsson

Någon som vet varför Fiala inte är med!?!?

Jag undrade samma sak. Tycker det är konstigt om han är petad till fördel för Sandberg.

Han kanske ska spela lite J20 för att få mer speltid?

Christensens kontraktsförlängning verkar vara helt klar nu!!

Det är väl inte så konstigt att Fiala ställs utanför laget ett tag. Han har gjort det jättebra, men de tre sista matcherna har han, ärligt talat, inte gjort det fullt så bra. Dessutom är det nog rätt att låta killen landa lite. Det har varit mycket Fiala nu ett tag i både TV och tidningar. Det är lätt för unga killar att flyga iväg och tro att dom är bättre än dom är.

Fialas tid kommer.

Mycket bra skrivet Zico, jag håller helt med i varje ord där. Sen kan man ju fundera om Sandberg är bättre eller inte utan de är nog rätt jämna men med Christensen och Briten finns det kapacitet. Skönt att Nilson numera är förpassad till 4e linen men VARFÖR SKA HAN SPELA PP!!! Vi har annat folk som både är bättre och även andra rightare som någon annan skrev var anledningen till att han får spela.

Ikväll kommer det krävas hårt arbete, alla måste ge hundra för att det ska bli tre poäng!

Ang. Bästa poängplockare…
Det är ju ett relativt begrepp men jag vill nog ha Rajala med sina 0,89 ppg som vinnare i den kategorin (även om WK har mer poäng). En viktigare startesitk enligt mig… (Även christensen har bra mycket högre ppg än WK)

1-7 till hv i kväll, PLACE YOURE BETS PLEASE! :smiley:

Detta är en typisk match som hv skulle kunna förlora i vanlig ordning. Skulle inte förvåna mig att laget faller tillbaka och gör en skitmatch. Men jag hoppas verkligen laget inser allvaret och ger järnet även ikväll och resten av matcherna. Måtte helvetet ta slut någon gång.

Slutresultat i kvällens match blir 1-3.

Örebro avfärdar Modo och LHC fortsätter på den inslagna linjen och förlorar klart igen och krisen börjar bli på allvar i östergötland.

Slänger in denna. Kan man inte tagga till detta så vet i fan.

[url]http://youtu.be/6a-uKRnQVMI[/url]

Jo, PPG la jag till bara för att det är just intressant, dock är det antal totala poäng insamlade som räknas trots allt , där WK leder.

Både J20 och J18 har ett ganska långt speluppehåll framför sig så det lär inte vara orsaken till att han inte är med ikväll.

Tycker det är väldigt tråkigt att vår talang Fiala inte är med men kanske kan ge ny tändvätska när han kommer tillbax. Väldigt tråkigt dock. :cry:

Tror på 2-4-seger ikväll. Christensen fortsätter på den inslagna vägen och målar dubbelt och assisterar till ett.
Rajala stänker dit ett stenhårt slagskott från sin vänsterkant (som han brukar), Krog får äntligen göra ett mål igen och HV vinner med 4-2. :smiley:

JJJJJJJJJJJJJJJJAAAAAAAAAAA :smiley: :smiley:

Ringa ???
Inte fan blev han störd :exclamation: