Omgång 47: Färjestad BK - HV71

[size=150]Färjestad BK - HV71[/size]

Borta match mot FBK stundar för HV71 på onsdagen. Ett HV
som behöver poäng och segrar nu i slutet av säsongen för att
slippa åttondelsfinal. Sebastian Wännström och Stefan Elliott
är med igen efter skada(Wännström) och landslagsspel(Elliott).

hockeysverige.se/2018/02/27/ … -comeback/

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Viktigt att få in dessa pjäser: förstärkning av ett klent försvar samt av ett klent PP och klen målproduktion. Två pers gör inget lag men vi blir förhoppningsvis bättre. Det kan vara detta som skiljer mellan att få tre poäng mot rövhökarna och att förlora i sudden.

Jag har förhoppning om en top-6-position. Det är möjligt om man får lite motståndarstople in istället för motståndarstolpe ut och en Söderström mellan våra stolpar.

Så, dyker Söderström upp är det tre “nyförvärv”, sett till den senaste månaden.

Inte vilka spelare som helst som åter är i spel, utan detta är ju klasspelare. Forza Hv, nöt ner kaffebönorna och ta 3 viktiga nu :slight_smile:

Ingen Söderström ikväll. PW eller Sandström

Hv vinner ikväll då de spelar bättre mot topplag!

Känns som vi spelar ett kompaktare och mer noggrant försvarspel när vi möter bättre lag!
Då gör man det också lättare för målvakten och jag hoppas Sandström får chansen idag för annars kan man ju undra när man ska hinna spela in honom innan allvaret! P-W behöver vila mentalt känns det som efter några mindre bra ingripande senaste!

Elliot o Wännström är tillbaka vilket är bra för PP!

6 st tuffa matcher kvar med 6 poäng upp till slutspelsplatsen. Gäller att käka ikapp poäng redan ikväll innan det är för sent. Bra att få in Wänna och Elliott som kommer lyfta det här laget men hoppas även spelare som Thörna, Ulla, Teden, Stenis höjer sig och visar vad som krävs för att vinna.

PW i mål.

Jag blir så jävla trött. Varför tar man ens in Felix redan nu? Åhman kan ju vakta dörren. Snacka om kass för Felix självförtroende att vara båsöppnare till PW när är i den formen han är.

Sandström framstår ju mer och mer som en meningslös värvning.

Värvades han som ersättare till vår lysande junior Adam Åhman? Läktaren när Söderström är tillbaka?

Edit. Alltså HV:s hanterande av målvaktsfrågan i år kan vara det mest absurda någonsin.

Vår andremålvakt går sönder - vi ersätter.
Vår guldmålvakt går sönder - vi ersätter inte.
Vår tredjemålvakt storspelar - han får inte stå.
Vår nya målvakt, utsedd till JVM:s bäste och finalmålvakt i fjol - får inte spela.

Som sagt. Absurt.

En motivering på målvaktsvalet vore ju onekligen intressant att höra. För övrigt tycker jag inte vi ska nöta ner kaffebönorna, utan mala ner dom :wink:

Ska käka på Noma i Köpenhamn ikväll. Så ingen match för mig. Lika bra det. Vad ser de i PW? Snälla VAD? Vad? Vad? Vad?

Hans ojämnhet under matcherna pga avsaknad av teknik och spelförståelse sprider ju en enorm osäkerhet i försvaret.

Lejaques, kanske du skulle tacka ja till Wardens möte. Så forumet kan få lite klarhet i detta.

Ja, just det, det är ju match idag. Hoppas det går bra.

Har en jäkligt behaglig känsla idag av någon anledning. Det blir seger.

Håller med om allt… fullständigt horribelt!! Hvs ambitioner denna säsong = 0, zero, nada!!!
Vi kan återigen skriva in en förlust på pws fina konto!! Undra hur Sandström känner sig!!?

Sen att Wännström är extraforward är ju helt sjukt!! Jag skiter i att han varit skadad i 2 månader. De är snart slutspel finns inget att spara på. Men han väljer att fortsätta med Robin Figren i första. Helt otroligt… helt helt jävla otroligt!!

När ska man hinna spela in Sandström om inte han får stå?
Vad händer om P-W går sönder?

Fattar ingenting just nu! Men kanske därför jag inte står i båset vad vet jag!
Å

Sandström står säkert imorgon. Tanken är nog att de tar varsin match eftersom det är match två dagar i rad.

PW i mål och styrman i 1 backpar, stackars pilut han får dra ett stort lass.

Låter som en rimlig förklaring.

Ja vi får väl se. De tidigare två mötena den här säsongen har ju slutat med att fbk malt ner oss och inte tvärtom. Men nu är det bortaplan, så det kanske är det som är nyckeln.

Vilken variation de har på hejaramsorna… Kört ”häjja häjja Färjäzta! Oäoaäh!!” i typ 20min :open_mouth: :confused:

Vad har figren gjort för nytta i hv?