Omgång 47: HV71 - AIK


[list]OMGÅNG 47 | Kinnarps Arena | Fredag | 2013-01-25 | 19:00 | | webbradio[/list:u]
-Tidigare möten:

  • Omgång 05: HV 71 - AIK: 5 - 3

  • Omgång 15: AIK - HV 71: 4 - 5

  • Omgång 28: HV 71 - AIK: 3 - 2 PS

  • 1:a (81p)

  • Senast: HV 71 - Luleå HF 4 - 1

  • Bästa Poängplockare: #9 Jason Krog: (12+ 19) 31p

  • Bästa Målskytt: #18 Jesper Fasth: 15

  • PP: 15,75% | BP: 84,31%

  • GF/GA: 118 - 96 (+22)

  • Oscar Fantenberg, Sebastian Dyk, Jesper Williamsson, Johan Davidsson, Marcus Nilsson (avstängd)

  • 9:a (48p)

  • Senast: Växjö Lakers HC - AIK 1 - 2 PS

  • Bästa Poängplockare: #14 Broc Little: (11+19) 30p

  • Bästa Målskytt: #46 Nicklas Jensen: 15

  • PP: 16,20% | BP: 84,06%

  • GF/GA: 87 - 117 (-30)

  • Fredrik Carlsson

Notera!
*Rakhshani och Krog har tillsammans gjort 10 poäng på de senaste fyra matcherna (5p vardera).
*AIK’s tre senaste matcher har gått till övertid (2 förluster följt av en vinst)


Tippa matchen i tråden → Här tippar vi HVs matcher

Dahléns tankar om matchen: hv71.se/artikel/32894/

Jag hoppas bara att det inte blir lika spännande som förra hemmamatchen mot Gnaget. Ikväll ska vi vinna och vinna stort.

Fast som vanligt underskattar vi väl Gnaget och jag gissar på att det blir en överdrivet tight match, där Hv låter Gnaget styra och ställa alldeles för mycket.

Motbevisa mig gärna…

hmmmmm, vi har inte haft någon utskopning ännu i år. Detta är lite oroväckande.

Jag vill se mål, massor av mål. Kan inte uffe beodra smatliga 5 på planen att skjuta så fort man kommer över röda linjen sen fullföljer ALLA på kassen, hela tiden.

Varför är en utskopning obiligatoriskt? Elitserien är inte lika ojämn som den var tidigare.

Inte mot AIK iofs… men 6-2 mot Brunnäs och 5-0 mot LHC kallar jag utskåpning… :wink:

Tror han syftar på hemmamatcher :wink:

Det största vinst vi har i år är just hemma mot AIK då vi vann med 5-3 och som jag minns den matchen så var det jämnare än siffrorna visar.
Det har väl varit lite av vårt problem de senaste säsongerna att vi har haft problem att skapa riktig dominans på hemmaplan. Å andra sidan har vi ju mäktat med bättre resultat på bortaplan, så man ska kanske inte klaga :wink:

Fast ett gäng 4-1 matcher har det väl ändå ramlat in under säsongen? :slight_smile:

Sant! Där har vi ju faktiskt vunnit övertygande mot både Luleå och Modo hemma. 4-1 mot Frölunda kanske kan räknas också.

Vem vill inte ha stora siffror, gärna tvåsiffrigt men tror mer
på en jämn tillställning där HV tar ledningen och AIK gång på gång kvitterar.
Hoppas jag har fel.

Det enda AIK liksom Växjö, Rögle och Timrå har att spela om är att undvika plats 11 och 12.
Slutspel är definitivt borta för dom fyra.

Goalies
37. Gunnarsson, Jonas
32. Wesslau, Gustaf

1st Line
33. Fälth, Elias
25. Karlsson, Mattias
17. Sandberg, Filip
71. Karlsson, William
72. Carlsson, Patrik

2nd Line
22. Petrasek, David
55. Fernholm, Daniel
8. Rakhshani, Rhett
9. Krog, Jason
13. Sundh, Oscar

3rd Line
46. Trygg, Mats
5. Luoma, Mikko
18. Fasth, Jesper
28. Bengtsson, Anton
91. Jämtin, Andreas

4th Line
20. Johnsson, Johan
26. Engsund, Oscar
79. Lindström, Johan
23. Strandberg, Sebastian
97. Ledin, Per

Ska bli intressant att se om våra backar kan vakna till liv lite mer igen.
Man vill ju som Warden säger tro på en utklassningsseger men det blir nog en tajt match där det säkert går till förlängning och straffar. Men femmorna borde få ut mer nu när de känns ganska intakta.

Vore ju så himla gött om Filip Sandberg kunde sätta en eller två mål mot råttorna :smiling_imp:

YES

P.Carlssons 12:e mål!!!

Utklassningen har startat :exclamation: :unamused: :wink:
Calle Callsong vilken pärla och Fernholms tackling såg mumma ut…
Bra start och kör på nu…

Börjar lite blygsamt med assist poäng :exclamation:

Det var väl ändå inget mål???

Inget mål

Det såg inte ut som ett mål innan men synd att det inte var en norsk repris för då hade det varit mål :unamused: :wink:

:laughing:

Är det inte lite slöt idag, fredag, payday och allt?

Jo, faktiskt Ward :wink:

Bra start av HV, hoppas det kan rassla in 1 eller 2 mål till innan perioden är slut