Såg precis det. Är Wennerholm allvarlig?! Inte för att kritisera men såg han verkligen samma match som alla övriga? Önerud ska ha 5+ i min värld. Arlbrandts spelsinne vid 2-0 förtjänar hatten av det med.
Inte ett rätt. Campoli var bland de sämre i ett bra HV ikväll.
Min femma:
PW
Sandberg
Önerud
Abbott
Sundh
Tycker Hv hade fart idag som jag saknat.
Campoli tycker jag spelar aggressivt och bra tills han gör idiotsaken i slutet.
Almqvist däremot slår otroligt mycket felpass idag och verkar rädd i närkampsspelet.
Sundh, Andersson, Sandberg samt Önerud är forwards som gör skitjobbet som krävs för att vinna hockeymatcher vilket alla bör ta efter så kan det bli bra framöver. Men alla felpass in i eget slott måste bort.
P-W grym som vanligt och EJ, JK och Pilut bra samt Campoli förutom första missen ibörjan samt sista crosscheckingen!
Men matchens pinsamma är junisen i FBK! Fick Laine böter för diving så ska han ha dubbelt upp!
Lite OT: Men jag tycker att Wikegård var fett skön när han tog upp sekvensen när fbk junisen filmar med samuelsson och tvingar honom att ta avstånd från det. Ärligt talat tror jag inte det hade nämnts så mycket om det i fbk annars, men nu måste han ta avstånd i tv och det är något som tidningarna också snappat upp och gjort feta rubriker av. Och jag ska inte ljuga, en stor anledning till att det är fett skönt är för att en fbkare blir uthängd som filmare i hockeymedia överallt. Men det är också väldigt smart av Wikegård att ta tag i problemet med filmningar på det här sättet.
Överlag gör HV en bra insats idag. Synd att det ska bli så jäkla oroligt sista 3-4 minuterna.
Börjar slarvigt, men spelar upp sig och är det klart bättre laget en stor majoritet av matchen.
Campoli spelade aggressivt (vilket är bra), men betedde sig verkligen korkat i slutet på matchen. Helt jävla onödig utvisning att ta vilket hade kunnat kosta oss poäng!
FBKs junis borde vänta sig 5000kr i böter. Allt annat vore väldigt konstigt, framförallt om man jämför detta med det Laine blev bötfälld på.
Sandberg var isens kung ikv! Fantastisk!

Så här faller en FBK-spelare fullständigt naturligt efter att ha fått en klubba i ansiktet…
Almquist och Campoli måste rycka upp sig spelar allt för dåligt med tama passningar just nu.
Såg på reprisen från hörnet att Sandberg knappt rörde honom, en ren krock där den fule FBK,aren filmade, de var de bäst på. Sen kunde det varit en utvisning sekunden innan på Campoli, tror Sandbergs blev istället.
Vadå antyder du att rörelsen skulle vara onaturlig?!
skämt åsido filmningar hör inte hemma i hockeyn. Lika trist oavsett. Helt rätt att det bestraffas. Där har fotbollen mycket att lära. Tänk dig böter för alla filmningar per match då skulle det bli stora belopp efter varje match.
JP-femman
5+ Filip Sandberg. Spelade briljant - både offensivt och defensivt. Det verkade som det nyskrivna kontraktet med HV betytt mycket positivt för Sandberg.
4+ PW. HV-målvakten gjorde på nytt en stormatch mot sin gamla förening och bidrog till triumfen.
3+ Pär Arlbrandt. HV-anfallaren visade gång på gång sin fina speluppfattning, passningen fram till Thörnbergs 2-0 var en delikatess.
2+ Adam Almquist. Backen spelade mycket säkert i defensiven och var också bra framåt.
1+ Chris Abbott. HV-anfallaren gjorde äntligen mål igen efter 19 matcher, men Abbotts styrka är framförallt i defensiven.
Presskonferensen: shl.se/shl-arena/39965/postgame/
Bra att Jp lyssnar på mig, satte ju 3…eller 3,5 ![]()
Önerud då??
Låg bakom 2-0 målet och gjorde på egen hand GWG. Lite märkligt va att han inte ens är med i listan
Blev ingen anmälan på Campolis crosschecking?
Tyckte den var ganska ful. Men ett flertal gånger har vi råkat ut för fulheter som inte anmälts så nån slags rättvisa då kanske…
Pinsamt att Almquist är med, en av hans sämre matcher i HV dressen genom alla tider.