Omgång 47: HV71 - IF Björklöven

[size=150]HV71 - IF Björklöven[/size]

Toppmatch mot Björklöven står på programmet för HV71
på onsdagskvällen. Efter förlusten mot Västerås på lördagen
så är en seger att föredra i HG på onsdagen.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Nu måste man fan sätta spelet och kedjor så man kan börja lita på grejerna.
Helt otroligt att man inte haft ett eget spel på snart 2 säsonger eller om det är längre än så.

Vi kommer ha det svårt om vi ska tro att det kommer bära hela vägen genom att spela dump hockey och det är ju bevisat att det inte håller någonstans. Det är först när vi har tagit tag i spelet vi har lyckats vända matcher. Dumpandet har lett till underläge.

Det kan ju nästan en blind höna se. Men vi envisas med att köra på ändå.

livrädd för de kommande 3 matcherna…

Minst sagt!

Livrädda? Hoppas spelare och ledare har lite mer is i magen än ni, annars är vi helt körda.

HV71–Björklöven
När: Onsdag 2 mars, 19.00.
Vad: Hockeyallsvenskan, omgång 47.
Var: Husqvarna Garden.
Läget i HV71: Toppar tabellen med 101 poäng efter 46 spelade matcher. Tog två av nio möjliga poäng under den föregående veckan och senast blev det förlust med 2–3 borta mot Västerås. På skadelistan finns Alexander Ytterell, David Ullström, Zion Nybeck och Tyler Kelleher. Jonathan Wikström är redo för comeback och Simon Önerud var med på lagets isträning på tisdagen. Toppar den interna poängligan gör Fredrik Forsberg, som har producerat 49 poäng (25+24) på 40 spelade matcher.
Läget i Björklöven: Ligger inför onsdagens match fyra i tabellen med 85 poäng efter 46 matcher och vann senaste matchen med klara 6–1 borta mot Västervik. Har spelat tre matcher mot HV71 tidigare under grundseriesäsongen, vann den första med 6–2 och förlorade de två efterföljande med 0–3 och 2–5. Toppar den interna poängligan gör Axel Ottosson, som har producerat 44 poäng (13+31) på 42 matcher. Björklöven presenterade nyligen Viktor Stråhle som ny huvudtränare efter Hans Wallson, som hastigt lämnade klubben häromveckan.
JP/Jnytts Carl Ljungquist tippar: 4–2.

Dessa 3 matcher kommer verkligen visa hur hv står. 3 raka förluster nu och det ser dystert ut. 2-3 vinster, allt ser mycket ljusare ut

Alltså. HV har hamnat i en märklig svacka. Tommy och Co verkar ha tappat greppet en smula. Men. Det går inte att säga att HV kommer missa SHL-avancemang, oavsett resultat den här veckan.

Högst troligt är att HV vinner serien. Och det är det viktigaste just nu. Snittar HV ett poäng de sista sex omgångarna så måste Modo sannolikt ta 14 av 15 på sina fem sista. Mycket ska alltså till för att HV ska tappa seriesegern. Och så länge HV går in i slutspelet som seriesegrare så talar mycket, dock inte allt, för att det kan bli ett långt slutspel.

Förhoppningsvis kan det ge HV lite självförtroende. Tänker i synnerhet på guldsäsongen 09/10 då HV faktiskt var näst sämst i serien efter årsskiftet. Man vann ändå serien pga av en stark höst och i slutspelet hade man sånt pass självförtroende, för att inte glömma hemmaplansfördel, att man lyckades vinna guld (7 av 8 segrar i sudden).

Så. Visst vill vi se ett bra avslut på serien. Visst vill vi se att Tommy hittar rätt i kedjorna. Visst vill vi se ett spel som ska kunna bära oss långt.

Men att döma ut ett lag som troligtvis vinner serien känns en smula drastiskt.

Det som oroar mig mest framöver är att vi har fruktansvärt svårt att komma ut och köra som vi oftast måste göra när vi ligger under inför 3:e.
Jag vill se ett lag som kommer upp i 60min.
Idag tror jag på seger för att vi spelar hemma och publiken ger en boost!

Kokkonen i 3:e kedjan och Powell som 4:e center :laughing: :laughing: :laughing: Man vill verkligen hitta vägar att inte vinna.

Fortfarande så envisas Samuelsson spela Torp och Bertov ihop…Kokkonen går före Wikström och varför får Söderberg inte spela???

Kul att Wikström är tillbaka men S&S verkar inte lärt sig något från förra veckans förlustmatcher.
Får väl hoppas på att Shinkrunken har mer fart på benen ikväll så han kan börja bidra.

Obegripligt…

Får vi inte se ett påkopplat HV från början ikväll så blir jag orolig. Nu är det dags att visa vem som är seriens bästa lag.

Märkliga kedjor återigen. Men s&s tålamod för torp å bertov är oförklarligt. Att peta Söderberg tycker jag fan är ett tjänstefel. Känns uppgivet redan innan matchen.

Fy fan mår dåligt över denna match, rädd för total förnedring, men hoppa på säker vinst

ölbärs.

NU KÖR VI!

Samme med väst…gulligt :wink:

Men vilken miss :exclamation:

H
U
R
?