Omgång 47: HV71 - IF Björklöven

Löven är ju mycket mer distinkta när de går för det. Vi väljer hela tiden att leta efter ett bättre läge.
Gunnar är ju osäker på allt och lyser ju inte av självförtroende.

Nu måste man upp och vara mycket tuffare och rakare på mål.

Någon måste skicka Gunnarsson till en optiker (nej inte ett försök till att vara rolig” då han jävligt ofta helt enkelt tappar bort pucken.
Tycker det är märkligt väldigt ofta hur han bara känns helt vilsen.

Gunnars formsvacka i all ära, men jag är fan mer orolig över att vi inte kan göra mål längre.

INGA KEDJOR FUNKAR

Ser ingen formsvacka, han har väl alltid varit på denna nivån?
Men ja. Forwards oroar och känner att Bohm och Söderberg är 2 helt bedrövliga värvningar på backsidan.
Söderberg spelade rätt bra men är av outgrundlig anledning utanför truppen… värvades han bara för att bli av med Karlström?

Det obefintliga målvaktsspelet blir ett problem över hela banan då spelarna inte kan slappna av och känna att man har en stabil utpost längst bak ifall det skiter sig i anfallszonen. Nu måste man hela tiden spela på säkerhet och vara beredda på att vända hem och försvara med 5 man.

Vi skapar inte ett skit i 5vs5. När vi efter många om och men lyckas tråckla oss in i anfallszon så tappar vi pucken lika fort igen. Passningsspelet ska vi ju inte ens tala om. Löven flåsar oss lite i nacken bara så är pucken bortpassad.

Fy fan vad dåligt HV.

Bohm… Varför Hult???

Jag kan ta det med en viss ro. Man har i praktiken vunnit serien, vilket var det första målet. Att spelarna siktar mot slutspelet och gör sig redo för det kan jag tycka är naturligt. Det ska finnas en växel till att lägga in när slutspelet kommer.

Jag är mer orolig över att vi inte kan slå två passningar på blad i rad…

Ribban från Billins. Det är det närmsta mål vi lär komma. Löven lär nolla oss ikväll. Uselt HV.

Och bra där Kokkonen. Smart.

Bra Kokkonen!

Jesper Kokkonen.
Herregud.

Snart 0-3 i HG då, och Kokkonen får fortsatt förtroende. Snart i förstakedjan bara för att.

Nu har äntligen hults hockey vision slagit in i årets trupp, innan tryckte hockeykunskapen emot hults idee men nu orkar de inte hålla emot. Direkt en kedja har lycktats splittrar man den så alla blir jämngråa.

Säger som jag sagt förr, Hults vision är viktigaste för klubben, pissar på fans och sponsorer återigen

Tror tyvärr ee blir svårt i ett slutspel. 5vs5 spelet under all kritik och Gunnarsson är den sämsta målvakt HV haft sen Pettersson-Wentzel…

Löven är som ett nytt lag efter sitt tränarbyte. De blir giftiga i ett slutspel.

Tycker Löven ser ut som dom brukar göra, är nog inte tränarens förtjänst. Du kommer ihår första matchen mot dom förra året hoppas jag? Ser likadant ut nu.

Vi har kommit överens om att diskutera den mannen i hans tråd. Följ de du med.

In med Powell då