Omgång 47: HV71 - MODO

Man kanske skulle kolla på Malmö - Oskarshamn istället? Känner att den matchen bara har positiva utfall, antingen så vinner malmö och det känns lättare med oskarshamn i kvalet, eller så vinner oskarshamn och man kan drömma lite om att det finns hopp i ett par dagar till. :wink:

1 gillning

HV vinner, Malmö förlorar. Hoppet om slutspel finns. Där har ni det.

1 gillning

Oddds på att det sker ca 298x pengarna.

Bara casha in

1 gillning

Ställer man, vilket jag har en känsla av att man gör, Joni i mål ikväll så brinner se sista, minimala, förtroendecellerna jag har för Lindbom av.

Att inte ha en utsatt första målvakt i det här läget är katastrof. Dels för målvakterna själva men framförallt för försvaret. Det känns som att man agerar (omedvetet) olika beroende på vilken av målvakterna som står. Med Dicken så känns det lugnare och aningen mindre forscherat än när Ortio står. Jag kan tänka mig att en målvakt mår bra av att höra “Vi kommer satsa på dig resten av säsong”. Det borde ge ett lugn och en grundtrygghet. Just nu så vet båda målvakterna att en dålig match så sitter man på bänken nästa. Knappast positivt. Se exempelvis Rögle som uteslutet, bortsett från en match, har valt Rifalk i alla matcher med Roger. Man vet vad som gäller och det har gett resultat. I HV71 istället så trycks det på alla panikknappar och det slutar sällan bra…hoppas matchen ikväll chockar oss och vi får tre poäng, men jag har inga höga förhoppningar.

Kvällens match är sista chansen för HV, måste bli tre poäng. Torsk ikväll och om Malmö vinner mot IKO så är det helt kört. Play In mot IKO med start 15 mars väntar i så fall.

Nu är jag ganska säker på seger mot MoDo ikväll så hoppet lär leva även efter kvällens match. Känns ändå OK och en bra känsla att åka in till HG och kvällens match trots att jag på plats i Catena bevittnade kollapsen i andra perioden senast.

Kan IKO skrälla och vinna mot Malmö? Borde nästan vilja möta Malmö i ett Play Out. Haft svårt för HV historiskt sett.

Jag tror att Dichow studsar tillbaka och gör en bra match. MoDo är lite på gång men tror ändå att HV vinner med ett par mål. Bra feeling och nya tre nya poäng in på kontot ikväll räknar jag med.

1 gillning

Den klassiska: “Vi tittar uppåt i tabellen”…
Eller som AD sa på medlemsmötet: vi ska nog kunna klättra NÅGRA placeringar :wink:

Det är nog helkört. Hv behöver ta in 10 poäng på bara hemmamatcher om vi räknar med förlust i alla bortamatcherna vilket inte går för det är bara 9 hemmapinnar kvar.

1 gillning

Tom gud gråter åt eländet idag.
Kan bara hålla med.
Inga förväntningar.
Dock smyger igång en en ölbärs redan…
:partying_face:

1 gillning

Skönt läge ändå. Vidskeplig som jag är har jag fått för mig att jag inte ska ladda med Crut framförallt innan säsongen och inte innan match för att det jinxar. Men nu är det ju bara att ösa på. De negativa effekterna som kan bli, blir ju marginella :blue_heart::white_heart::yellow_heart:

1 gillning

3 gillningar

Shore och Måns vilket radarpar

2 gillningar

Lindbom kör outtröttat på hansson. Totalt obegripligt. Malmö kommer vinna. Med tur tar vi max en poäng. Kvalet är klart. Inte en chans i helvetet att vi fixar detta. Möjligtvis att vi slår ut iko i kvalet. Och gör vi inte det har vi fan inte i shl att göra. NUBBEN/LINDBOM OUT.

1 gillning

Så jävla bortkastat att sätta Shore med en så trubbig omgivning!

3 gillningar

Tror man vill sprida ut skillsen mellan kedjorna mot ett svagt IKO i kvalet. Kanske ett genidrag i slutändan?

Du såg inte Frölunda matchen?

Absolut bästa linan av alla.

Mot Rögle hade dom inte mycket men de hade nog fan ingen lina.

10.33 hos svenska spel. Lastar in några hundra på den

2 gillningar

Första matchen jag enbart följer via forumet. Hoppas på en bra trend då håller jag i det.

1 gillning

Jag är helt ärligt inte ens nervös. Känner mig nästan likgiltig. Hoppas på en storvinst så man kan börja tro och hoppas och på så sätt bli nervös igen.

Kommer det ens bli 50 inlägg i matchtråden idag? Knappast va? Ingen är intresserad. Ingen bryr sig…

1 gillning