Omgång 47: HV71 - MODO

MODO vs HV71


image image

Alla helvetes kval.
Uttrycket syftar faktiskt inte på det eventuellt stundande allsvenska kvalspelet. Även om det känns otroligt närvarande efter Rögle-matchen. Nej, det syftar till lidande. Lidande av historisk magnitud. Gudomligt lidande. Inom religionen finns ett koncept med “ställföreträdande lidande”. Ett sätt att åtnjuta friheten från lidande genom någon annans lidande. En tilltalande tanke. En osökt tanke. En tanke på lhc.

Men vi kommer nog inte undan. Kent kanaliserade sin inre Carl-Einar men illusionen höll inte för närmare beskådan. Lindbom är inte den escape artist han var förra året. Våra Sideshow Bobs är impotenta. Det som skulle vara glädjebringande suspense blev ångestladdad tragedi. Hela uppsättningen är ett lidande, från start till slut. Tomater tomater tomater.

Lider du, så lider jag, så lider vi tillsammans.

Önerud översiktar

FORZA HV71!!

9 gillningar

Heja lag X!

7 gillningar

Nykomlingarna har alltså spöat oss i alla matcher. Vore ju kul att vinna nån mot detta stjärnfattiga lag.

Skjut mig så man slipper denna ångest

1 gillning

Ja, det är vår tur nu!

Stjärnfattigt? Dom har ju Big Sam!

3 gillningar

Enligt statistiken har vi 50% chans att vinna ikväll.

4 gillningar

Känns det ändå inte lite avslappnat idag? Ungefär som under ett landslagsuppehåll utan SHL.
Det är ju ett par veckor till innan helvetet börjar…

Avsluta denna säsong fint nu genom att knyta näven och köra. Jag hoppas innerligt klubben pratat om kvalet redan nu och bestämt sig för att träna på att göra bra saker och inte på “måste vinna” och “än har vi chansen och vi ska ta den”.

Fokusera på defensiven, jobba hårt. Vinner vi är det kul förlorar vi spelar det ingen roll för vi ska ändå kvala.

För övrig skulle jag tro man väljer gå tillbaka till gamla formationer ikväll med nån ändring här och där.

En skottdag alltså, tror vi det kommer synas i skottstatistiken :laughing:

2 gillningar

Var 4e skott kanske går på mål?

3 gillningar

Jag tror dom snackar slutspel. Det är ju den verkligheten dom lever i tydligen.

Kommer inte ge matchen en sekund idag. Är helt uttömd på energi för detta lag.
Det suger bara massa energi och gör en bara förbannad vilket familjen får lida för.
Det är inte värt att lägga 3 timmar längre på en match. Man får inget tillbaka längre.

3 gillningar

Ge mig en ordentlig jävla förlust nu så laget kan börja koncentrera sig på kval på riktigt. Finns ingen anledning att dra ut på lidandet och det är bara IKO som tjänar på detta.

Jag tror det är slutspel som gäller inom HV och inom laget, inget annat.

Inom HV är man nog inte så negativa så de ens funderar på något annat än slutspel.

Positiv måste man vara, alltid. Blir bäst resultat då har jag hört.

Åh jäklar vad negativ man måste varit från start den här säsongen då…

Ortio i buren ikväll?

Lindbom har säkert en anledning till att byta tillbaka Ortio i kassen.

Han såg det i kaffesumpen…

Tänkte sylta lök,virka en duk,rensa golvbrunnar ikväll kikar in på forat när surdegsbrödet är gräddat vid midnatt och kollar om det finns en mustig surdeg här inne :saluting_face:

1 gillning