Omgång 47: Linköping HC - HV71

Linköping HC vs HV71


imageimage

Hello darkness, my old friend
I’ve come to talk with you again

Mörkret. LHC. Ångest. Stegen blir färre och färre på den stig vi nu vandrar. Våra möjligheter att växla spår, mindre och mindre. Varje steg i fel riktning är nu snudd på katastrofalt, ty där vid sidan av stigen väntar kval. Kval är ångestkatastrofen. Kval är mörkret.

And in the naked light, I saw
Ten thousand people, maybe more

Vi fans samlas vid lägerelden. I tusental. Vi dras till de klena ljuset likt fjärilar, vi försöker unisont klä av ångesten och verkligheten med orden som bildar hoppets svaga strimma. Hoppet om en annan dag, hoppet om en dag till. Hur nära hoppets ljus vågar vi gå, såhär sex matcher före slutet, utan att bränna vingarna i förtid?

But my words like silent raindrops fell
And echoed in the wells of silence

Innerst inne vet vi, att orden saknar inverkan. De är bara där för att stilla ångesten, för att dela ångesten med andra. Förminska ångesten och hantera nervositeten. Vilken sida av stigen kommer vi landa på idag? I mitten där vi startar, eller på hoppets sida, med ett större avstånd till mörkret… eller ett steg närmare? Ingen vet. Vi vet bara att vi hamnar där tillsammans. Det finns något fint i det.

Sound of silence

FORZA HV71!!

11 gillningar

Första ölen i näven och 5 mil från 9-5:an, nu förstör vi festen för det här rövgänget!

8 gillningar

Episk trådstart i vanlig ordning, du lyckas baka in så många känslor på så få ord. Kanske kan vi samla alla trådstartstexter och göra en bok om, om några år när vi tar vårt nästa SM-guld? Supportrarnas känslor lyser verkligen igenom i trådstarterna och i boken kan man följa vår ångest, glädje, kärlek, uppgivenhet, hoppfullhet och ännu mer ångest. Bästsäljare utan tvekan.

Angående matcher vinner vi. Peterson och Kaski gör två mål var och Ortio stänger igen. Så. Frågor på det?

3 gillningar

Förväntar mig en rejäl kamp idag. Ett riktig slag om E4’an.
Två lag som mer eller mindre måste ha poäng.
Beställer grinig och hård slutspelshockey där två lag går all in för att vinna.

För mig är det helt OK om lhc viker ner sig totalt…

5 gillningar

Exakt samma laguppställning som förra matchen.
Gött de då.

And the vision that was planted in my brain
Still remains - SHL

Jag inser att jag inte klarar göra något idag. Sitter bara och väntar på matchen ska starta. Tror och hoppas att vårt nya spelsystem passar bra mot LHC.

3 gillningar


Samma uppställning som sist.
Skönt att Martinsson är utanför.
Gäller att ha en plan för Fantenberg som vart dominant när HV71 mött Linköping under säsongen.
Ligg tätt, spela småfullt och provocera honom hela matchen.
Har Bödker och Önerud gjort sina sista minuter i klubben?

2 gillningar

För 3p idag!

1 gillning

Sylvegård vill helst möta Brynäs i kval, låt dem få som de vill!

2 gillningar

:ok_hand:

Diabolics :heart: vilken skribent!

2 gillningar

Hur ligger det till med Önis och Hjalmis egentligen?

Om han är frisk borde Måns spela från start tycker jag.

Foppa skulle kunna vilas istället och stoppas in lite senare när folk hunnit bli lite tröttare och så kan han pricka in nåt mål då :slight_smile:

Viktigt att vara med från start, förra matchen mot Linköping var det väl 0-2 ganska kvickt har jag för mig

Folin tillbaka i Frölunda men fortfarande saknas en massa forwards.
Otroligt tunn forwardsuppställning men OK backar och Lasse J i buren.

Brynäs ordinarie så luktar tyvärr Brynässeger men hoppas på en liten skräll.

Högberg i kassen idag tyvärr.

Sällan någon går rent mot ett lag så hoppas på att HV vinner idag. Liknande mot Örebro i torsdags där vi vann fjärde matchen.

Linköping borde vi vunnit minst två av matcherna emot så har lite att få tillbaka idag. Högberg och dålig coachning från oss har vi kunnat skylla på tidigare.

Stor risk för att Brynäs går om idag men saker och ting är inte alltid logiska.

Nu är jag redo. Släpp pucken för bövelen!

Kom igen, sänk Silverköping. Redo från start och gasen i bort. Första PERREN viktig!

Bra analys kring Martinsson av Cmore-studion.
Sammantaget är att om man inte är tillräckligt bra skall man inte spela!

1 gillning

Poesi Diabolics.
Pulitzerpriset är bokat.

3 gillningar

Jag saknar dock att man inte tar upp hans till synes obefintliga kämpaglöd och dåliga attityd. Att han inte lyckas producera eller gör lite misstag är väl ok, om man ser att han kämpar varje byte. I år har man sett raka motsatsen. Men ja, bra att man tar upp honom som exempel, och jag håller helt med om det de sa angående att han vet precis varför han är petad.

1 gillning