Omgång 48: Brynäs IF - HV71

[size=150]Brynäs IF - HV71[/size]

Ny match för HV71 och Brynäs på bortaplan som gäller.Ska det
bli förlust i den viktiga matchen om att undvika just Brynäs i kval?

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Om vi ska undvika Brynäs i kval är det ju bara att spela som vanligt. Då får ju Brynäs 3 p tillgodo på IKO. (Ursäkta den sura starten på tråden) Jag tror fortfarande att ett mirakel är möjligt. HV71 går rent och BIF-IKO i kval. Men inget ligger i våra egna händer och dagens laguppställning ser tunn ut. Så det är mer att jag tror att ett mirakel är möjligt än att jag tror att det faktiskt kommer hända. Vi får satsa på att vinna 4 kvalmatcher.

Som ovan. Otroligt kluven känsla inför idag.

Regnet har målet upp ett drömscenario. Och ja, trots att det är rätt osannolikt så lever fortfarande drömmen. På så sätt hade det varit mentalt skönt att Brynäs vann mot Djurgården i torsdags. Då hade man varit mer eller mindre klara för kval. Men nu torskade BIF och HV har fortfarande en chans, ett litet halmstrå.

Får väl se det så här. Vinst eller torsk idag spelar mindre roll, förutsatt IKO torskar.

Malmö tog 8:e raka segern och vi går mot 8:e raka förlusten.

Egentligen borde man inte va förvånad men tanke på HV71:s strategi att köra med 4 jämna formationer och “HV-hockey” som bara varit en jäkla tråkhockey enda sen Davidsson var tvungen att sluta.

Inte ens vid senaste SM-Guldet spelade HV en rolig hockey och det är väl därför man sista 5-6 åren man tröttnat på hockey överlag.

Vinn nu idag mot Brynäs och visa lite jävla karaktär!

de har ju accepterat var de är och är ödmjuka och gott ihop som grupp. Hv med Hult och Agne i spetsen lever i en drömvärld där de tror fortfarande på SM-guld och de gör allt rätt. De väljer starta en universitet utredning för att visa de inte har kunnat göra något annorlunda som en sista ursäkt till varför de ska sitta kvar och få förlängda kontrakt.

Idag måste vi vinna för o han nån chans att nå ingenmansland men de lär inte hända. flertalet sjuka och skadade. Ne de blir storförlust idag.

Agne, Ekelund, Fröberg och alla andra kan sluta spekulera i huruvida HV kan gå hela vägen i ett slutspel, bara de tar sig dit.

I och med Malmös seger igår kan HV inte ens i teorin kvalificera sig för play in.

Det där håller jag inte med om för fem öre. Våren 2017 var en underbar upplevelse med fartfylld och fredlig hockey med några spelare som dessutom bjöd på det lilla extra. En bumbi-lina som var fantastiskt kul att se bland annat.

I år har vi en skadebenägen Wedin, som någon mycket riktigt beskrev som en sämre variant på tendenfart. I övrigt har vi ingen som bryter mönster och skapar liv i spelet. Otroligt förutsägbart med sargbrunkare i mängder.

Nu måste man inse att bromsa sig till framgångar ger inga resultat.
Släpp alla tyglar och börja spela för att vinna.
Rädslan för att förlora är större än viljan att vinna.
Det måste bli tvärtom!

Speaking of the devil… Wedin borta från dagens match pga karantän (covid i familjen).

Hvs viktigaste spelare, den enda som på egen hand kan bryta mönster. Tror Brynäs mosar HV med 5-1

o wedin borta…

HV har ju själva satt sig i denna utsatta position genom en mängd felbeslut under säsongen, allt från styrelsen ner till utövandet på isen med ett lag som presterat långt under all värdighet. Ändock…med fem matcher kvar fanns ändå ett litet, litet halmstrå att greppa för att kanske slippa kval. Men jag tycker SHLs (och hockeyförbundets) agerande är under all kritik. Ska dagens match verkligen spelas? Har svårt att se att HV ges möjligheten att greppa det där halmstrået.

Med det sagt, tror jag att LAGET inte blir sämre av Wedins frånvaro som den individualist han är. Man kan ju alltid hoppas på att brynässpelarna jublar inom sig, när man ser HVs frånvarolista, och ser segern som klar och att man därmed går ner sig några procent och att HV kämpar “livet” ur både sig själva och Brynäs och tar en kämpaseger och tre poäng. För nu handlar allt om tre poäng i varje match. Inget annat.

Ändå lite positivt att junisarna är tillbaka. Andrae och Wikström. Det var i samband med att Hult och Lillis släppte alla ungtuppar till allsvenskan som vi började förlora.

Uppenbarligen verkar inte våra ålderstigna legoknektar besitta den karaktär som Hult letat efter i sju år nu. Så vi hoppas att Andrae och Wikström visar lite jävlar anamma och hjärta för klubbmärket.

Sportslig rättvisa? Åt helvete heller.

Inte nog med att HV är ett dåligt lag.
De har grymt mycket missflyt också. Spelschemat är ju helt vacko… och nu försvinner en av HV bästa spelare.
Inte för att han är sjuk, utan för att andra är det.
Rätt såklart, men det fungerar ju inte att driva ett lag under dom förutsättningarna.

Jag tror ligan kommer att ta ett nytt beslut efter grundserien, att stoppa för nedflyttning.
Helt orimligt att exekvera nedflyttning under dessa förhållanden.

Idag vill jag se ett fysiskt HV. Spel med hjärta snarare än hjärna.
Kan man inte vinna på finess och skills, får man försöka psyka ner dom genom fulspel och mäta muskler.

Men… varför skulle det komma just idag, när vi inte sett spår av detta på flera år…

Vill man möta IOK så är en förlust det bästa.

Skit i Corona, nu KÖR vi!

Shls två sämsta lag möts, vem hade trott det innan säsongen började?

Inget talar för HV idag. Absolut inget. Men det är väl ändå det som talar för HV. Att man har allt att vinna. En förlust är väntad och allt annat en bragd. Bra läge att visa framfötterna och karaktär. Precis som vi känner igen HV denna säsong… :wink:

Brynäs är verkligen inte ett lag vi vill möta i det kommande kvalet.
Just nu äger de totalt…

Upp för fan hv!