Omgång 48: HV71 - Rögle BK

HV71 vs Rögle BK


imageimage

Fem. Fem matcher kvar. Fem myror är fler än fyra elefanter. Tänk på den. Tänk länge och hårt.

Klara? Det gav absolut ingenting, eller hur? Svada. Svammel. Allt är förgängligt. Tiden för eftertanke ligger bakom oss, det har den gjort länge nu. De tankar som de nya coacherna kom in med har gett oss luft under vingarna. De räcker gott och jag tror inte att vi behöver leta efter fler magiska tankegods i Lindboms lattjolajban-låda. Vi behöver inte göra några radikala förändringar framgent. LaLeggia pratar om bra mindset i gruppen. Det låter bra. Vi behöver tro på vad vi gör och bara köra.

Vi här på forumet vågar dock inte tro. Om någon skojare kommer in här med positivt tänkande då blir det ett kollektivt Brasse-vrål: FEL-FEL-FEL! Så svaga är vi. Det är oss det är fel på. Skadat gods. Inte personerna med en positiv syn. Det erkänner vi naturligtvis inte. Inte nu. Om tiden för eftertanke för laget ligger i baktiden, ja då hoppas iallafall jag att tiden för förlåtelse på forumet ligger i framtiden. Men det kräver att vi slipper kval. Först då är vi hela nog för att ge positivismen upprättelse.

Men just nu bärs vi fram av slagorden: “Vänner: Tillsammans mot avgrunden!

Pelle predikterar

FORZA HV71!!

6 gillningar

Då ska man se andra och sista matchen live för denna säsongen. Får hoppas det går lika bra som sist när HV vann och Martins tröjnummer gick i taket. Vinst är ju ett måste så de inte tappar mer till Brynäs inför deras match, där gäller ju 6 p.

1 gillning

Varje match är en slutspelsmatch och varje poäng kan vara värd flera miljoner kronor. Lite extra surt att se tillbaka på onödiga poängtapp vi gjort under säsongen…

@Diabolics jag är ju (nästan) alltid positiv :slightly_smiling_face:

Du är en ljuspunkt i mörkret vi andra lever för… :wink:

Hur ser skadeläget ut i RBK?

Rögle har väll Everberg tillbaka. Han är kanske deras viktigaste spelare. Dessutom har de mycket att spela för också. Detta kommer bli svårt.

Lystring! Wennerholm tippar att snusk-Brynäs slipper kval. DET är bra för oss!

6 gillningar

Gunnar som första målvakt under träningen, fy bubblan :fearful: Inget ont om Gunnar men lika bra att spela Ortio som levererar stabilt tills vi är säkrade för SHL

Tror det är ett måste att spela Gunnarsson idag.
Ortio måste vila nån match innan lördag.
Bättre defensiv nu vilket hjälper målis att dpela lugnt o bra.

3 gillningar

Ikväll blir det å lira en hel 50-lapp på mer ångest. Att det tajtar till sig ännu mer runt alla streckstrider. Jantelagen vill ju ha det till att HV’s öde avgörs först i sista omgången mot Oskarshamn. Allt för ångesten!
Bara skyffla in några Hvalium och njuta av kvällen så trillar resultaten in och 50-lappen förvandlas till 84.000,-.
Plattlätt!
:wink:
Selection_999(3027)

2 gillningar

2 gillningar

Vet inte hur jag känner inför att de har splittrat fjärdekedjan. Är skeptisk till “andra”

Vår 4:e lina är våra 2:a nu. Den ser stark ut. Bra ändring.

Sen antar jag Ortio själv vill vila. Annars dumt att byta när Ortio räddat oss och vi ligger efter med 1 poäng. Gör Gunnar en dålig match kan det va över.

1 gillning

Ortio står väl enligt uppställningen?

1 gillning

Off topic. Men men.
Någon som sett Martinsson på träning efter petningen?
Tatt den på rätt sätt eller är det Hubba Bubba och småloj?

Den är ändrad/uppdaterad.
Ser ut som Ortio nu ja.

Swehockey står det Gunnar får se vad det blir

1 gillning

Hmm. Lindbäck in. Bra. Men trodde han skulle gå in i fjärdekedjan. Nu Lenc ner bredvid Vigneault och Nättinen. Å ena sidan har ju Lenc faktiskt funkat bra med Fisken och Tedenby. Å andra sidan. Lindbäck kanske passar bättre bredvid Teden med sin riviga spelstil.

Kan till viss del se logiken i skiftet. Samtidigt blir jag lite nervig att man nu när det faktiskt funkat börjar röra om i kedjorna med bara fem omgångar kvar.

1 gillning

Tror på sudden ikväll och Luleå slår Brynäs