Omgång 48: HV71 - Skellefteå AIK

[size=150]HV71 - Skellefteå AIK[/size]

Efter segern mot FHC så väntar Skellefteå på fredagskvällen. Lawrence
Pilut är tillbaka efter hjärnskakningen han fick för ett par matcher sen.
Annars verkar det bli samma lag som mot FHC.

Rahm inför match: hv71.se/gamecenter/qRh-1FwI1 … ticles/pre

JP: jp.se/article/onerud-saknade … traningen/

Jnytt: jnytt.se/article/backstjarna … -sasongen/

Shl: shl.se/play/video/15715218

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Sagt det innan och säger det igen - världsklass Macce. Klockan som räknar ner :slight_smile:

Finns andra forum som ex, kommande förlorarna. “Bosse Falukorv”, admin på SAIK. - Vaddå korv…

Fan ta er alla om som säger att Ullström spelar ikväll, tagget är orimligt högt. Kommer bli sånt antiklimax om han inte spelar nu.

De tror jag inte att han gör. HV har dementerat detta och varför skulle dom föra de annars.
Jag menar, hemmaplan och fredag. Dom skulle ju fylla kinnarps direkt om folk fick reda på att ullström spelar. Då är se ju dumt att dementera.

6-poängsmatch. Viktigt för slutspelet att vinna ikväll eftersom en förlust nu, då LHC vann igår och HV, SAIK och bor ligger på samma poäng, gör att en torsk kan innebära att man slutar sexa i tabellen. Det vore ju inte en katastrof och skulle innebära att luft sett till förra säsongen, men skulle ändå kännas surt om man tappade topp 4 så här på sluttampen.

Men jag tror HV tar 3 pinnar ikväll inför ett tacosbukstinnt Kinnarps! Hoppas Jimmie får lipa ikväll (av rättmätig orsak).

Kom igen, hv!

Och andra sidan vore det ju olyckligt om HV lovar mer än dom kan hålla. Jag tror mer på att smyga in Ullström.

Tror på en stenhård match ikväll med lycklig utgång.

Ullström får gärna göra ett litet inhopp i PP och sätta en balja.

ENL. JP så var Ullström med på matchträningen idag i alla momenten.

Lindbom säger att det är Ullström själv som avgör när han är redo…

Jag tror inte Ullström är med, HV-kollens källor känns som chansningar hit och dit varje gång och ibland slår dem in men jag känner mig rätt säker på att Ullström inte spelar varken mot SAIK eller Brynäs då det är tuffa matcher att komma in i. däremot mot Karlskrona tror jag debuten sker där man brukar vara det dominerande laget. Lättare att komma in och göra lite byten i en så kallad lätt match där man kan bygga självförtroende direkt istället för att ha en dålig match mot SAIK eller Brynäs. Möjligt att han får prova på nåt byte mot Brynäs för att känna på det men knappast nån stor istid den matchen. Mot Karlskrona dock skulle det inte förvåna mig om han spelade mellan
10 -15 minuter.

Va är de frågan om… chris abbot är alltså uppsatt i förstakedjan ikväll, och Christensen spelar i fjärde?!! Va i helvete!!!
Jag förstår mig inte på denna coach!

Matchen ska spelas också. Skulle förvåna mig väldigt mycket om Abbott har speltid likt en förstefemma-spelare när matchen är slut.

Törngren som extraspelare. Fattar ingenting.

Förstår inte heller varför man ska kasta om alla kedjor nu! Låt spelarna spela ihop sig istället. Men coacherna har säkert en bra plan… :unamused:

Ja matchen skall spelas, men tar inte bort faktum att han sätter lagets sämsta spelare i förstakedjan.
Tycker också de är orättvist mot Erik, för inte fan har Thörnberg varit bättre tex.

Utgår ifrån att Christensen har en liten skavank eller något annat som gör att man vill matcha honom lite mindre och vila honom lite mer. Dock är det en väldigt potent 4:e kedja. Mycket märkligt det här. Men men, bara hoppas Abbott gör ett hattrick för att bevisa sin förtjänst i första lajn.

Abbot i första och Christensen i 4e.
Thörngren bänkad till förmån för Abbot. Alltså är detta ett skämt!? Måste vart väldigt bra på träning i så fall…

Hahahahahahahahahaha.

Här satt man och förväntade sig att se Abbott utanför truppen, och så tar han plats i förstakedjan?!

4p på 22 matcher att jämföra med både Christensen och Thörngren som ligger runt 20p.

Förstår att den senare är på väg bort. Sjukt!

Edit. Men lite cred ska Lindbom ändå ha. Hansson ÄNTLIGEN på läktaren. Kanon!

Ja…är nästan chockad, med den truppen har, så centrar Abbott förstafemman, jag är ingen tränare, men här fattar jag absolut ingenting. Undrar om Lindbom gör ett sista försök att väcka Abbott innan slutspelet, ngn annan tanke kan väl inte finnas med det valet. Hoppas Chris knäpper oss alla på näsan och gör ett par strutar…

Vi har ju inte all information. Kan ju vara så att Christensen eller Thörngren har lite skavanker?
Tycker fjärdekedjan ser intressant ut och de skulle inte förvåna mig om de rullar rätt likt och fjärdekedjan får mer speltid idag.

Var kan man se laguppställningen? Eller är ni på plats och läser på jumbotronen?

Swehockey