Omgång 48: HV71 - Skellefteå AIK

Yes, Sandström i mål och hoppas få se skillnaden i försvarsspelet när man har en målvakt man förhoppningsvis har förtroende för och kommer kämpa för. Hoppas på effekt och energi, även om det kanske hade varit läge att ändra i kedjorna. 3 poäng idag, kom igen nu!

Lindbom: ”jag har hittat vinnarvapnet. Vi sätter vår bästa offensiva spelare som trettonde forward och ger honom sporadiska byten, tror stenhårt på detta” .

SMma kedjor som igår. Skall man skratta eller gråta?

Styrman före Hedberg begriper jag inte.

Kanske något men ingen kan väl säga att det var PWs fel att det blev 2-8 igår. Det var en kavalkad av dåliga beslut och försvarsspel…

Ser ju helt okej ut än så länge iaf, det är gött

lite avvaktande, märks man försöker strama till de efter gårdagen

Skön räddning av Sandström :slight_smile:

Klart bättre idag än igår hittills. Ända fram till Figren helt utan anledning bara ger bort pucken iallafall. Fin räddning av Sandström på läget som uppstod, bra med bra start för honom.

Stenlund är aktivare än vanligt

PP ser ut som vanligt…

kasst PP…

En bra målvakt kliver fram och gör avgörande räddningar när matchen är jämn, inte när man ligger under med två, tre mål.

I första perioden har Sandström stått för precis de räddningarna. Klart godkänd.

Väldigt lovande start av Sandström. Ser väldigt säkert ut positionsmässigt.

Och nu sätts Sandström på prov på riktigt, när andra perioden drar igång.

försvarsmässigt var de en bra period men offensivt lämnar mer att önska, man har otroligt svårt att skaffa fram chanser. PP dåligt, BP var la ok men man lät SAIK passa runt relativt lugnt

Ekar tomt i Kinnarps Arena, inte riktigt men otroligt många lediga platser på långsidan!
Är väl iofs mestadels säsongsbiljetter.

Bra första period av Sandström men överlag en otroligt sömnig period från båda håll!

Sandström har börjat bra! Annars mkt mellanmjölk.

Defensiven först gott folk vi måste fokusera på defensiven idag. Hellre 1-1 idag än 5-5. Vill se en tajt defensiv när alla jobbar stenhårt för varandra.

Efter att Wännström varit borta i två månader och börjar med två matcher på två dagar…jag antar att du vet mer om hans status än tränarna?

Så fantasilöst pp