Omgång 48: HV71 - Skellefteå AIK

[size=150]HV71 - Skellefteå AIK[/size]

Hur ska det gå för HV71 att skaka av sig FBK matchen?
Ska PW få ta revansch mot Saik eller väljer Lindbom att
starta med en annan målvakt? Kan försvaret täppa till och
spela bra? Kan någon forward göra det lilla extra nu när
slutpelet närmar sig?Många frågor, men något måste hända
nu Lindbom och co eller så blir det semester snart tyvärr.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Ja jösses, vad ska detta sluta?
Alla andra lag steppar upp inför kommande slutspel och då ser man klassskillanden mer o mer tyvärr!
Är rädd för att Färjestadmatchen bara var starten på förnedringen de sista matcherna som är kvar.
Men tanke på hur “serielunken” sett ut så bävar jag för de sista matcherna samt eventuellt play in/kvartsfinal när lagen höjer
nivån ytterligare några snäpp! Har Hv någon mer nivå att höja?

Nu förväntar jag mig att ALLA knyter näven och drar på sig blåstället imorn och visar var fan skåpet ska stå!
MÅSTE till en uppsteppning nu!

Ja det nu är det verkligen läge att visa om det finns nån karaktär i det här laget…

Ja verkligen, i morgon är det dags för årets besök och då förväntar vi 4 som kommer att de ger järnet så vi kan åka hem utan att skämmas. Tack och lov är vi HV-fans alla fyra annars blir resan hemsk hem.

Har helt tappat lusten efter värvningen av Styrman. Tyvärr. Har följt på plats i massor av år, i med och motgång, men nu… Jag kan ta både dåliga perioder och säsonger, men då måste vi iaf ha gjort det på ett ok sätt. På ett sätt som är HV. Att värva in en spelare som alla vet inte håller för att sedan bänka våra egna spelare och juniorer som slitit ont under en skadedrabbat säsong är katastrof. Vi har dessutom betalat för det. Helt ärligt HV, ta pengarna och finansiera bussar för fansen till de sista bortamatcherna, bjud NBS på tifo… 150’ + lön hade gjort sig så galet mycket bättre där än rakt ner i soptunnan.

Utgår ifrån att Styrman och PW står utanför laget ikväll eftersom vi har skadefria alternativ. Allt annat vore parodi.

Känner precis som du! Värvningen av Styrman skickade ut en signal till oss: “Vi går inte för det i år”.

Som du även skriver; ställer man PW ikv igen så…men jag skulle inte bli ett dugg förvånad…
Dom spottar ju på oss fans, vi som betalar deras lön, vi som fyller arenan. Dom spottar på oss med sina genomgående korkade beslut och laguttagningar denna säsongen. Det är inte värdigt. Jag har heller aldrig känt såhär innan när det gått tufft.

Ny match, nya saker att förundras över, det kan man vara så säker på iallafall.

Men. Snälla. Formuleringar som “pissa på/spotta på” oss fans är relativt onödiga. Det kan vara en klyscha/liknelse i stridens hetta, men fan det är inte ett språkbruk som inger förhoppning om rationellt tänkande i övrigt. För om det hade gjort det, då menar vederbörande att den man anklagar för att pissa/spotta, har som uppsåt att faktiskt emotionellt skada just DIG och dina känslor. Jag är kanske ut på en jävligt tunn gren när jag säger att ingen kan väl vara så dum och självcentrerad att den tror så?

På riktigt, har HV71 gett upp?
Inte ett smack om matchen på hemsidan och det är 2tim kvar till nedsläpp!

Hade varit intressant med något inför matchen.

Tror det är lättare sagt än gjort att tajta till försvaret. Detta har varit ett problem hela säsongen. Det är inte bara trycka på en knapp så ska försvaret bli bra. Saken är den att jag tycker att det är några backar i Hv71 som inte hållet SHL mått bla Styrman och Zanetti som båda ofta går bort sig. Man kan säga mkt om PW men jag tror knappast nån målvakt hade varit kanon med det försvarsspel HV71 visat denna säsong. Många nyförvärv har ju med floppat tillsammans med att HV haft mkt skador, då blir det som det ser ut nu. Sen tycker jag nog att tränarna har dock misslyckats lite med få ihop laget faktiskt.

Matchen i kväll känns viktigare att HV kan visa ett riktigt bra spel än att vinna. Vinner HV och de spelar uselt så är det knappast ett steg framåt. Snälla HV spela enkelt, raka och enkla pass, tackla och vinn mkt närkamper. Man ska aldrig förlora pga dålig vilja! Visa kämparglöd nu!

Håller med tycker det är lite nonchalant om det ej kommer upp något.

Men…fan vad ni gnäller. På precis allt. Jag ser det som positivt att man ägnar sig åt att förbereda sig för kvällens match i stället för att engagera sig i något annat.

Sandström i mål. Då ökade väl chansen för seger?

I övrigt samma kedjor som igår.

Har absolut inte gnällt på precis allt. Tyckte mitt inlägg innan var inom ramarna och även det jag skrivit innan. Så sluta hitta på!

Vi fans som följer i ur och skur, tycker absolut det ska komma info innan matcherna, det är inte mer än rätt!

Kan knappt minnas sist vi tog en 3 poängare men med Sandström i målet ikväll kanske de kan bli ett trendbrott. KÄMPA HV

Efter bragden igår väljer vår fickpingismästare att rotera i kedjorna ordentligt. Nej.
Nr5 fortfarande med. Ja.

En seger ikväll vore en dunderknall!

Allvarligt. Fickpingismästare? Avbryt nu. Höj nivån. Ovärdigt.

Kul med Sandström i mål ska bli intressant att se vart han står. Samt hur laget har tagit gårdagsmatchen.

nu vill jag se ett taggat hv som kommer ut och visar heder den första perioden. Första är otroligt viktigt, låter man SAIK föra matchen blir det stortorsk idag men sätter vi taktpinnen och visar att vi kan då har vi en rimlig chans. Gör de för hv, gör de för fansen, gör de för fortsättningen, skall vi klara oss förbi 8:delen så kan vi inte kommer in med en kraftig förlust streak, bryt den vi har nu så bygger vi vidare, blir de förlust idag då vet jag inte…

Ja, ett uttryck för att han har händerna i fickorna konstant, klumpigt.