Omgång 48: HV71 - Växjö Lakers

KAN NÅGON bänka Johan Lindström nu?

Highway to kvalserien.

Fan vad trött jag blir.
När i helvete blev liket en spelare som ska lira pp? Övergår mitt förstånd.

Trötta hockeyspelare i en trött förening.

Nu kommer det nog rinna iväg för Lakers. Finns inga vinnarskallar kvar i HV.
Kul med bortamatch mot Saik på lördag. Varför ens åka dit?

Härligt med mål men sluta för fan med det där ojojoj ojojojoj.

viktigt salmela!

Inte så rättvist kanske. Domaren är ganska snäll mot oss idag.

1-1 ska vi vara otroligt nöjda med, Växjö manglar oss…vi behöver vinsten ikväll, både Linköping och Örebro leder just nu

Wesslau gör en grym match idag.

Fy fan vad jag hatar chips Arto. Varje skott växjö drar iväg hör man Oooohh som om allt Växjö gör är bäst… Han hatar verkligen HV71 så tydligt… Snälla Salmela Bomba in ett till och tysta den Jäveln.

Jag tycker inte att man ska se det som att man tar bort istid ifrån utan att man ger andra killar chansen. Istid förtjänar man och sett till hur Christensen-kedjan spelat i PP idag så är det helt rätt att lufta lite andra spelare.
Det går ju sedan inte att låta en kedja som knappt kommer in i zon i PP få fortsätta spela bara för att de ska hitta kemi. Då är det mycket bättre att “bryta mönstret” och skicka in en kedja när det låser sig.

Sen kanske inte Liket/Krog/Nilson är världens bästa “reservkedja” i PP men det finns ju även inte så mycket mer att välja på nu när många spelare är borta som vanligtsvis spelar i PP. Hade väl dock kört Sterling/Krog/Liket istället. Rent spelmässigt så är Liket inte inärheten av en PP-plats men just framför mål så fyller han en väldigt bra funktion. Vi har tyvärr inte just nu många spelare som kan ta den rollen., Holzapfel och P.Carlsson är väl egentligen dom enda i dagsläget.

Kollar man enbart på PP-spelet så har det faktiskt sett ganska bra ut för den kedjan, iafl i första. PP-spelet i andra var ju katastrof både för den och Karlsson-kedjan men i första så lyckades de etablera lite spel i offensivzon och skapade ett par lägen.

Helt min tanke i flera matcher nu, Fiala hade ett kanonläge då passar han, Eller så håller han i pucken för länge när han hade bra passningsläge, Samma sak med Rajala. Hoppas hans handled läker ihop snart så han kan börja bomba lite snart. Och våga ta vägen rakt mot mål. Nu svänger han alltid runt istället för att gå rakt mot mål för att han är rädd antagligen. Då skapar han inte lika mycket bra som tidigare.

Tycker att Holza och Sterling skulle fått forsätta med Krog, Det blir inte bättre hur man än flyttar runt dem. Låt dom va ihop istället, Vissa matcher har dom ju faktiskt varit bra. Som senast. Tror inte den hade varit sämre än den kedjan respektive lirar i idag.

yes :smiley:

ta timout!!!

säger det samma, dom blir ju aldrig ihop spelta när man daltar så satans mycket, ha 2 kedjor som inte kan varandra i slutspel, bra ide

Lite trist bara att LHC verkar vinna när väl ÖHK med gör det.

De visar vilja i tredje efter två bedrövliga perioder! Sämt av alla är dock Arto, han verkar verkligen hata HV

JJJJJJJJJJAAAAAAAAAAAAAA :smiley: :smiley:

Puuuuh! Så jävla skönt! Bra krigat på slutet pöjkar!

Kul att se Stefan J komma upp här på slutet av säsongen.