Galet skön vinst! Galet orättvist men det gör det nästan roligare.
Salmela och Wesslau. Wow.
Galet skön vinst! Galet orättvist men det gör det nästan roligare.
Salmela och Wesslau. Wow.
Dock så avgjorde #73 Stefan Johansson ![]()
phu! Vi hade mycket tur idag och Wesslua är ju helt fantastisk.
Två backmål idag ![]()
En riktigt skön seger idag. Alltid skönt att spöa oödmjuka Växjö. Samtidigt som ÖHK förlorade.
Gött mos HV!
Härligt HV fan vad skönt. Och gott att Skellefteå vänder och vinner. Salmela tillbaka i god stil härligt.
WESSLAU ÄR HELT FANTASTISK! Helt sjukt vilken match han gör.
Arto tog precis över platsen på min darttavla efter Nyström.
Dom öser beröm av växjö, “dom har tunga namn som welch, rasmusson etc” ändå lyckas dom pressa hv. Herregud! Hur många spelare har inte hv borta!?
Fan vad jag älskar denna typen av vinster! Det är karaktärsbyggande! Min favorit Salmela visade upp spelet från innan jul. Älskar den typen av spelare med vinnarskalle och krigarinstinkt.
Toppar ikväll Salmela och Wesslau naturligtvis, men även W.K förtjänar stort beröm. Fortsätt så här killar!
Bäst av allt är ändå att chips-Arto tvingas sitta i resterna av den hall han hatade, se det lag han hatar vinna, med hjälp av de bästa fansen som slår i klapparna som han säkerligen hatar… Inte konstigt att hans hv-hat lyser igenom så tydligt… Karln är ju utsatt för tortyr.
I LIKE IT ![]()
Har tyckt liknande om Arto Blomsten innan, men inte nu. Tycker att Arto numera är neutral och är en bra analytiker.
Ang “Chips-Arto” så har faktiskt Diabolics copyright, om ni nu inte kommit överens ![]()
Forza Hv71!
Underbart
![]()
Nu fick han allt äta upp sina chips… Haha… Yesssss… Vad snopet det måste ha varit när Stefan Johansson dundrade in en isare. mitt i all Växjöpress.
Salmela och Wesslan riktigt bra idag. Älskar tacklingen och slagskottet som han delade ut dom var det tryck i. ![]()
I Början tyckte jag han var tydlig HVhatare men det vägde över litegrann senare, Men det känns alltid som det tar emot att berömma HV71 för honom.
JP-femman:
Sistnämnda är dock ett skämt.
Spelade Christensen i tredje perioden över huvud taget? Hände det honom något?
Underbart ! nu måste Örebro ta in mer än 2 poäng per match för att gå förbi HV vilket borde vara helt omöjligt …
Ser du nu, Crazy - att det blev jättebra med Bendelin och Olsson !
De tog fram Fiala och fixade kontraktet … !
Nu måste du göra avbön och gratulera dem, även om det tar emot ! hi hi ![]()
Haha Matsqq…en vinst som var pga av två riktiga målvaktstavlor och sen är allt tipptiopp
Nä men det var en riktig krigarinsats av HV idag men att släppa in ett mål i bp var riktigt illa och jag tycker att CAMPOLI går bort sig där återigen, jag håller INTE MED JP-femman alls faktiskt. Jag var på matchen och en som verkligen kämpade och slet var liket och han gjorde det bra också faktiskt så hellre han där än Campoli.
Sen var ju WK bra som vanligt och även Rajala hade fart på skridskorna men det märks att han inte kan skjuta riktigt och jag såg under värvningen då han tog av sig handsken att han har ett rätt rejält skydd så visst har han ont.
Jag tycker nog också att man hade kunnat köra Krogkedjan intakt men jag tycker att den kedjan de testade funkade rätt okej och med tanke på alla skador så varför inte…
SKÖNT VINST IAF!! nu kan jag gå på jobbet i morgon och alla KOMMER HÅLLA TYST och titta ner i marken…annars är de så jävla kaxiga.
Tog en bild på Arto efter slutsignalen idag.

Hade inte full koncentration på första halvan av matchen pga matlagning (godkänd smör-chili-fikon-chevre-honung-pasta), men jag tyckte Växjö Kommun var det bättre laget långa perioder. Inte impad då. Tyckte vi lyfte oss lite attitydmässigt minuterna före röv-målet. Men i tredje fightades vi kungligt. Trodde inte det skulle hålla, men det gjorde det. Och då hyllade vindflöjlarna HV i studion. ![]()
Vi har några killar som krigar konsekvent och ibland få de med sig majoriteten. Då händer det. Däremot har de irriterande kommentatorerna rätt i att HV fortfarande inte funkar riktigt som lag.
Bisarrt att få dask av AIK (ni hajjar inte hur uselt AIK spelade i tisdags) och sedan ta tre pinnar mot lillebror. Skönt.
Nu får vi se till att störa SAIK på lördag.
// JV
Haha Matsqq…en vinst som var pga av två riktiga målvaktstavlor och sen är allt tipptiopp
Nä men det var en riktig krigarinsats av HV idag men att släppa in ett mål i bp var riktigt illa och jag tycker att CAMPOLI går bort sig där återigen, jag håller INTE MED JP-femman alls faktiskt. Jag var på matchen och en som verkligen kämpade och slet var liket och han gjorde det bra också faktiskt så hellre han där än Campoli.
Sen var ju WK bra som vanligt och även Rajala hade fart på skridskorna men det märks att han inte kan skjuta riktigt och jag såg under värvningen då han tog av sig handsken att han har ett rätt rejält skydd så visst har han ont.
Jag tycker nog också att man hade kunnat köra Krogkedjan intakt men jag tycker att den kedjan de testade funkade rätt okej och med tanke på alla skador så varför inte…
SKÖNT VINST IAF!! nu kan jag gå på jobbet i morgon och alla KOMMER HÅLLA TYST och titta ner i marken…annars är de så jävla kaxiga.
Jag skulle mest av allt önska att vi hade någon pp-femma som kunde fixa ett jäkla bök framför mål för motståndarna, enkelt spel, men ack så effektivt… behöver inte vara så tekniskt som Davidsdon - Voutilainen - Thörnberg. Får hoppas på att Jämtin blir frisk, kanske han vågar stå där inne och böka !
Rajala-femman är i mitt tycke en ultimat kontringsfemma, men inte lika bra att sätta upp spelet i t.ex. pp,