Omgång 48: HV71 - Växjö Lakers

Håller verkligen med dig här crazy. Liket gjorde en kanonmatch idag o karln verkar ju ha hur mycket energi som helst! Maken till skridskoåkning synd bara att han får ut så lite i spelet med puck. Tycker förövrigt hela den kedjan ska ha beröm idag… rev o slet hela matchen o fick speltid därefter också.
Minus idag går till Erik Christensen.
Verkar han inte väldigt ojämn i sitt spel? Blandar fantastiska matcher med väldigt dåliga matcher som idag…

Sköna 3 poäng ikväll…

Frågan är ju vem man skulle vilja slänga in där för att det ska bli optimalt, jag fattar vad du menar. En sådan som Davidsson med blick för spelet växer ju inte på träd direkt….Och snipors a la Jukka inte heller…

jag slängde ett extra öga på Rhett idag och jag tycker han var en av Växjös bästa spelare faktiskt.

Ja liket kämpar och visar hjärta men han brukar vara effektiv om han får lägen tyvärr får han inte så många :slight_smile:

Joda, Erik spelade i tredje. Dock så är jag inte så säker på att han var med i slutet. Han är ju självskriven när det kommer till att försvara en ledning med ett par minuter kvar av matchen. Spelade enbart 13:15 minuter idag vilket är 03:11 mindre än vad han snittar. Jag kan dock ha fel då jag var så sjukt nervös att jag helt enkelt kan ha missat det.

Oavsett vad så är det ju sjukt att Erik endast spelade 13:15, förutsatt att han spelade hela matchen. Om det dock nu är så att Erik tvingades kliva av i tredje perioden så är det mer förståligt. Senaste “händelsen” från Erik skedde 02:06 in i tredje då han sköt ett skott (källa: SHL.se). Att Marcus Nilson sedan hade 15:21 och spelade mer än vad t.ex Holzapfel, som är en mycket starkare spelare defensivt, och spelade nästan dubbelt så mycket som Filip Sandberg är ju väldigt konstigt i mina ögon. Jag menar Marcus har ju inte direkt imponerat denna säsongen och framförallt inte defensivt. Har galet dålig +/-. Varför får han då så mycket speltid i en så pass viktigt och jämn match som enda dagens drabbning var? Visst han är erfaren men det ska inte betyda ett smack om det finns spelare som är bättre/mer passande för situationen. Hade hellre sett Sandberg, Holzapfel eller Christensen istället som alla tre är mycket starkare defensivt.

Håller med dig om nästan allt här joompi. .dock så tror jag att sett till gårdagens match så var de nog helt rätt, då den kedjan var fantastiskt bra igår…

Jompil, håller med om Nilson även om ovanstående talare har rätt i att de var bra i går. Holza hade nog dock gjort det minst lika bra.

Att Christ… inte var lika bra kan ju bero på att Briten är borta också, det är en sak att spela med en ny komponent i kedjan men även om FIALA är bra så är han inte lika bra som Briten i nuläget och Törngren kan man ju inte heller jämföra rikitgt så jag tror det har att göra med att han saknar Ted.

Vansinnigt att Campoli finns med på listan. I den match jag såg hade han problem i egen zon under hela matchen. Är inte alls lika imponerad av honom som många andra här tycks vara. Ojämn som få, även om han är i gott sällskap med de andra HV-backarna.

Campoli gjorde verkligen ingen av sina bättre matcher igår, min top 5 blir

5 Salmela
4 Wesslau
3 W.K
2 Liket
1 Krog

Nu halkade jag inte in på forumet mer under matchen så svarar nu.
Problemet de hade var att de var inne på tok för länge på grund av att de knappt fick iväg några skott på mål, ibland hade de även svårt att till och med ta sig över röd, i PP… Elias Fälth var en av backarna som akompanjerade denna trio och det gjorde ju inte saken bättre.

Jag förstår om man luftar den här kedjan i slutet på ett PP, men att starta med dem som de gjorde ibland? Hallå?
Ja, Krog lyckades höja det här PP:et enormt och de gjorde det grymt bra passningsmässigt och det blev ett jäkla snurr i zonen, men fortfarande var det väldigt få farliga skott som avlossades vilket inte ger någon stor chans att göra mål.

Kikade på Hockeykväll igår där Renberg gick igenom HVs PP. Såg faktiskt inte det igår själv men han visade hur Rajala vid ett flertal gånger rör sig genom målgården/framför målvakt till andra sidan för att få skottläge. Hade passarna gått fram så hade han haft öppet mål.

Problemet i PP ligger i själva uppspelsfasen. Fixar man in pucken lättare så tror jag att motståndarna kommer bli lite mer avvaktande. Nu vet de att backarna i HV blir lätt stressade i uppspelen och när det funkar så fortsätter stressen även när HV får in pucken. Det är vad jag tror.