Omgång 49: Frölunda HC - HV71

[size=150]Frölunda HC - HV71[/size]

Frölunda på bortaplan är det som gäller på lördagseftermiddagen
för HV71. Ett HV som kommer från en härlig seger mot Saik.
En seger i götet skulle inte sitta fel och ge HV71 en liten chans
på topp 6.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Viktigt att bygga vidare på det lugna målvaktsspelet från sista matchen.

Det smittar av sig på spelet i resten av banan.

Sandstrøm i mål, 7-1 till HV.

Hoppas de två Fd Frölundaiterna i HV visar att dom kan spela HV hockey och varför de valt HV.
Är Adam A bättre i Frölunda än Christoffer P blir jag besviken.

Känner lite som så att viktigast är nu att HV71 kan spela stabilt och göra en ruskigt bra match! Självklart viktigt att vinna men vill verkligen se ett stabilt spel. Skulle Hv torska med typ 3-2 och göra en kanon match kommer jag icke flippa för det.

Pw utanför laget. Men snälla snälla någon förklara för mig varför Wännström är trettonde forward!!!???

” vi får in en offensiv kraft som vi saknat”. Lindboms ord till jp eller jnytt inför wännströms comeback!
Jo jag tackar jag va saknad han måste varit!! Fyy faan!!
Hur skall man kunna spela en spelare i form om han får starta som extraforward och spela pp samt spela 6 min per match.
Detta är verkligen en spelare vi behöver inför slutspelet… vad väntar dom på? För nog fan platsar Wännström i detta laget.
Måste vara nåt annat…

Har ju förstått att Figren är en favorit hos Lindbom, men snälla det måste ju finnas en gräns!!

Med wänna i laget får vi fyra hyfsade kedjor. Som alla har potential att producera.

Håller med fullständigt, Figren har “köpt in sig” hos tränarna. Kass i torsdags, åstadkom nästan ett baklängesmål där Felix räddade, andra gången hann en back emellan.

Att det är så måste ju bero på att Lindbom vill testa han i några matcher så man vet han håller. Gå in och tok köra tror jag inte på. Han är våran bästa forward jag tycker man kan gå lite långsamt fram.

Pw petad!!! Helt jävla RÄTT!!!

Obegripligt. Figren har ju varit katastrofalt usel i princip hela säsongen. Wännström ska ju naturligtvis ta hans plats.

Kan HV göra 2 bra matcher i följd, eller trillar man tillbaka till ett obefintligt anfalls och försvarsspel? Figren går fortfarande före Andersson Wännsröm och Brännström, dags att Figren bevisar varför han ska ha en plats på 4 kedjor nu! Studion har pratat en del om att HV är för bekväma att det är familjärt och att kvalitén på Frölundas och HVs backsida skiljer dig åt…Hoppas det taggar Persson ordentligt!

Börjar lindbom odla slutspelsskägg :smiley: :question:

Skönt att filmaren Lasch inte spelar. Gillar verkligen inte hans filmande spelstil.

första 10 är otroligt viktig

Tycker HV går bort sig alldeles för mycket i egen zon. Det kommer inte hålla. Flera gånger har FJC-spelare hamnat mer eller mindre fria och omarkerade framför mål. Sandström ser dock lugn och trygg ut.

Jaaaaaaaaaaaa

hv måste spela enklare i egen zon, man spelar fast sig för ofta

men annars tycker jag man spelar rätt bra annars och sticker upp
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

JJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ
AAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAA :smiley: :smiley: :smiley:

Brännarn!!!

Gött!